Beneficiile mersului pe role

Timp estimat de citire2 minute, 44 secunde

Slabire, tonifiere, rezistenta, echilibru, buna dispozitie sunt doar cinci dintre beneficiile mersului pe role. Daca nu ai practicat niciodata pana acum acest sport, e timpul s-o faci. Indiferent de varsta pe care o ai, mersul pe role nu-ti va aduce decat avantaje.

Vezi aici cine poate practica mersul pe role, ce trebuie sa stii daca esti incepator si la cum te ajuta mersul pe role sa-ti imbunatatesti sanatatea.

Desi este extrem de tentant, nu oricine poate practica aceasta forma de miscare. Ne referim aici la cei care sufera de afectiuni cu origine neurologica, cum ar fi tulburarile de echilibru si ametelile, cu origine musculo-scheletica sau cardiovasculara.

Sfaturi pentru incepatori

Daca te-ai hotarat sa incerci mersul pe role, trebuie sa-ti insusesti elementele de baza. Pentrui nceput, foloseste un echipament adecvat: casca, genunchiere, cotiere, manusi. Mersul pe role este un sport in care caderile nu pot fi evitate.

Medicul sportiv Laurent Koglin ii sfatuieste pe incepatori sa mearga incet, progresiv, sa nu faca plimbari prea lungi pentru a evita febra musculara si eventualele intinderi musculare. Totusi, cel mai dificil este sa te mentii in picioare. Este de preferat sa alegi un teren neted, marginit de iarba, care sa poata amortiza cazaturile inevitabile. De asemenea, medical recomanda sa fii insotit de cineva care nu este strain de acest sport si care te poate sfatui.

Cum iti alegi ghetele?

Ghetele pentru role trebuie sa fie confortabile si sa sustina bine piciorul. Dimensiunea si duritatea rotilor ca si calitatea rulmentilor sunt extrem de importante. Diametrul rotilor clasice variaza intre 78 si 84 mm si, cu cat este mai mare, cu atat roata aluneca mai repede si este mai atenuat impactul cu solul. Totusi, acestea sunt mai dificil de controlat. Incepatorilor le este recomandat sa foloseasca roti mici si nu foarte dure.

 Mersul pe role, o activitate distractive si eficienta

Iata care sunt principalele beneficii pe care acest sport le aducesanatatii:

  1. Mersul pe role slabeste – intr-o ora, poti arde intre 300 si 600 de calorii, in functie de greutatea pe care o ai. Daca esti putin atent la alimentatie si mergi pe role de cel putin 4-5 ori pe saptamana, cate o ora, vei fi placut surprins, dupa o perioada relativ scurta, de ceea ce vei vedea in oglinda si pe cantar. In cazul persoanelor supraponderale, acest sport nu afecteaza incheieturile.
  2. Tonifica muschii si modeleaza silueta – in timpul acestei activitati, intregul corp este propulsat cu ajutorul picioarelor, muschii cel mai intens solicitati in acest caz fiind cei ai gambelor, coapselor si fesierii. Prin balansul necesar mersului pe role, iti vei tonifica abdomenul si zona inferioara a spatelui. Iar daca vei misca si bratele in timpul activitatii, iti vei modela si muschii umerilor.
  3. Contribuie la o buna functionare a sistemului cardiovascular si respirator, imbunatatind circulatia sangvina si regland ritmul cardiac.
  4. Mersul pe role creste rezistenta la efort  – in timp, vei putea merge ore intregi pe role fara sa resimti niciun pic de oboseala. Practicat o ora pana la 2 ore jumatate pe saptamana, mersul pe role dezvolta echilibrul si reflexele si ofera senzatia de libertate si de lejeritate. In plus, reda supletea articulatiilor.
  5. Imbunatateste sanatatea mintala – prin practicarea acestui sport sunt ameliorate functiile cognitive, sunt stimulate memoria si concentrarea si sunt reduse stresul, depresia si anxietatea.

 

Surse: sante-medecine.commentcamarche.net;planetesante.ch

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu