Alimentatia potrivita in caz de raceala si gripa

Timp estimat de citire2 minute, 7 secunde

Schimbarile bruste de temperatura in sezoanele de tranzitie sunt intotdeauna insotite de epidemii de viroze respiratorii, uneori cu variante mai serioase de tipul gripei si al sindroamelor paragripale. Iata ce poti face din punct de vedere nutritional in caz de raceala sau gripa.

Chiar daca iei masuri din timp, uneori microorganismele au o virulenta aparte sau stresul iti afecteaza apararea imuna. Trebuie sa stii ca si in cursul unei viroze sunt lucruri care te pot ajuta sa faci fata mai bine si sa scapi mai repede de virus. Nu uita: cand ai racit, pofta de mancare este mult mai scazuta. Nu trebuie sa te fortezi sa mananci, dar nici nu trebuie sa te infometezi. Organismul are nevoi nutritionale crescute cand se lupta cu virusul si ultimul lucru pe care vrei sa il faci este sa il lasi fara… munitie.

Ce nu trebuie sa iti lipseasca atunci cand ai racit?!

  • Cand esti in pat, cu febra si nas infundat, nevoile hidrice cresc mult si mucoasele uscate, deshidratate sunt tot atatea puncte sensibile pentru agresiunea virala. Ca atare, consuma multe:
    • Ceaiuri;
    • Apa infuzata cu fructe;
    • Sucuri naturale (numai un pahar pe zi ajunge);
    • Supa limpede.
  • Ofera-i organismului calorii usor asimilabile, pentru ca nu e cazul sa isi consume energia pe o digestie laborioasa. Pe langa hidratare, o supa usoara, cu legume pasate, paste si orez aduce calorii de care corpul se poate folosi. Supa de pui a devenit pentru multi un „medicament” in caz de gripa. Poti face diferite variante de supa, dar ai grija sa nu adaugi multa grasime (ulei), ci axeaza-te pe legume, care sa vina si cu minerale si vitamine.
  • Actiunea de dezinfectant natural a usturoiului e larg recunoscuta. Sigur iti va scurta durata bolii si te va face sa suporti mai usor simptomele de raceala.
  • Daca ai racit, iti poti stimula imunitatea mancand citrice, fructe de padure sau orice alt fruct. Durata bolii va fi net mai scurta, existand studii care arata acest lucru.
  • Alege o sursa usoara de proteine. Organismul are nevoie de ele pentru ca sunt implicate direct in imunitate. Lactatele acide (iaurtul, kefirul) sau o branzica proaspata sunt alternative ideale.
  • Vitamina A si precursorii ei, carotenii, sunt foarte utili pentru sanatatea mucoaselor, afectate intens in raceli. Mananca legume si fructe bogate in caroteni, cum sunt legumele frunze, morcovii (fierti), broccoli etc.
  • Unele condimente iuti, cum sunt dozele mici de hrean, ardei iute sau piper pot ajuta la eliminarea mucusului din sinusuri. Dar atentie, nu le folosi daca ai si gatul inflamat.

Dr. Corina Zugravu

Medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate