Adevarat sau fals despre alimente

Timp estimat de citire2 minute, 46 secunde

Ca sa fii sanatos trebuie sa mananci sanatos, dar ca sa mananci sanatos trebuie sa te informezi si sa faci alegerea corecta atunci cand mergi la cumparaturi sau cand gatesti. Continuam sa verificam miturile tesute in jurul alimentelor noastre de toate zilele.

Legumele din ciorbe isi pierd vitaminele din cauza fierberii.
Adevarat

Prin fierbere, legumele pierd o parte din vitaminele pe care le contin, dar procentul depinde de tipul de vitamina, de leguma, dar si de modul in care sunt fierte. De exemplu: cartofii fierti cu coaja pierd 25% din vitamine, cei curatati si fierti intregi intre 30-40%, iar cei taiati bucatele 50-65% din vitamine. Vitamina A din morcovii folositi la supe si ciorbe se pierde total prin fierbere, iar varza pierde 80% din vitamina C continuta.
Datorita acestui fapt, nutritionistii nu mai recomanda consumul ciorbelor si supelor si indica sa fie inlocuite cu salate de legume proaspete. S-a ajuns la teoria conform careia o ciorba sau o supa are o valoare nutritiva slaba atat prin pierderea de vitamine a legumelor, cat si prin faptul ca, prin fierberea carnii, se elibereaza toxine.
 
Creatina este o substanta care favorizeaza dezvoltarea musculara, dar are numeroase efecte adverse.
Adevarat

Creatina despre care se poarta atatea discutii este un compus natural al organismului si este constituita din trei aminoacizi (glicina, arginina, metionina) si se formeaza in rinichi, ficat si pancreas (95% se fixeaza in muschii scheletici, cca. 120 g). Atunci cand este luata ca supliment, are urmatoarele efecte benefice: favorizeaza cresterea fortei si a masei musculare (efecte de tip anabolizant) si accelereaza refacerea metabolica si musculara dupa eforturi intense. Insa, pe langa acestea, are si o serie de efecte negative, cum ar fi: „leaga” magneziu in organism, ceea ce poate produce crampe musculare („carcei”), modifica metabolismul fibrei musculare si duce mai repede la contracturi sau intinderi musculare in timpul efortului, suprasolicita tendoanele prin cresterea masei musculare, provoaca tulburari digestive (crampe, diaree), hepatice si mai ales renale (creste nivelul de acid uric).

Apa minerala ingrasa.
Fals

O confuzie des intalnita este ca apa minerala este cea carbogazoasa. Ei bine, de fapt, apa plata este tot o apa minerala, adica o apa fara dioxid de carbon (fara gaz) care contine saruri minerale. „Apa minerala” – de care toata lumea vorbeste este o apa cu saruri minerale si bioxid de carbon. Apa plata adevarata este cea care nu contine deloc saruri minerale si se mai numeste apa de masa. Intrebarea care se impune este: De ce ar ingrasa o apa care contine saruri minerale dar care este si carbogazoasa? Adevarul este ca nu ingrasa, dar ca orice lichid care contine dioxid de carbon, baloneaza, ceea ce nu are insa nicio legatura cu depozitarea de grasimi sau castigul in greutate.

Dulciurile mancate inainte de masa taie pofta de mancare.
Fals

„Rontaitul” inainte de mese taie pofta de mancare, insa depinde ce bunatati rontai. Daca vorbim de dulciuri, vorbim deja de glucide cu absorbtie rapida, care odata consumate, se asimileaza repede in sange si determina cresterea glicemiei intr-un timp foarte scurt. Acest lucru agreseaza pancreasul si duce la eliberarea masiva de insulina pentru a contracara nivelul crescut al glucozei in sange. Insulina, odata eliberata, scade glicemia si astfel se ajunge din nou la un nivel normal sau scazut al glicemiei care va duce la aparitia foamei.

Dr. Laura Bara
array(0) { } ?>

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate