5 super-alimente pentru dieta ta

Timp estimat de citire3 minute, 53 secunde

Super-alimentele sunt aici! Nu te teme! Te vor salva de kilogramele in plus si vor fi aliatele de fier ale sanatatii tale. Nici macar nu sunt prea scumpe… la vedere, caci le gasesti peste tot.

Merele absorb grasimile

Lipsite de grasimi si sarace in calorii (75 Kcal/100 g), merele reprezinta fructele cele mai bogate in pectine; acestea sunt fibre solubile care au propritatea de a absorbi multa apa, formand o pasta gelatinoasa, moale. Aceasta retine o parte din principiile nutritive (glucide, lipide), reducandu-le rata de absorbtie. In plus, pectina este un reglator al tranzitului intestinal si scade nivelul colesterolului.

Merele contin vitamina C (se concentreaza in coaja si la periferia miezului), complexul B (B1, B2, B3), si minerale de tipul calciu, magneziu, fier, potasiu, fosfor. Dr. Francis Raul, directorul Institutului National de Cercetari Medicale de la Strasbourg a demonstrat existenta in coaja merelor a unor compusi fenolici (catechine, epicatechine, procianidina), care distrug celulele precanceroase de la nivelul colonului. Procianidina se gaseste din abundenta si in vinul rosu sau cacao.

Iaurtul are doar 35 de calorii

Iaurtul, un produs lactat coagulat ce rezulta din fermentarea lactozei sub actiunea microorganismelor saprofite, este unul dintre cele mai cunoscute alimente ce contin probiotice. Iaurtul este foarte util si in curele de slabire (100 g iaurt degresat contin 4 g glucide, 3 g proteine si 0,1 g lipide, furnizand 30 Kcal).

Michael Zemel, profesor de nutritie la Universitatea din Tennessee, in urma unui studiu efectuat timp de 12 saptamani, a aratat ca adultii obezi care au consumat 3 portii/zi de iaurt degresat (1100 mg calciu/zi) au prezentat, comparativ cu cei care au urmat o dieta avand 500 mg calciu/zi, o scadere in greutate cu 22% mai mare (studiul a fost publicat in 2005 in International Journal of Obesity).

Proteinele continute in iaurt, ca si cele din lapte, au toti aminoacizii esentiali, fiind insa mai usor digerabile. Iaurtul este si o excelenta sursa de calciu si fosfor. Prin cantitatea mai mica de lactoza comparativ cu laptele, iaurtul este indicat celor care sufera de intoleranta la lactoza (peste jumatate din populatia adulta din lume).

Beneficiile pestelui pentru regimul de slabire

Pestele slab (cod, salau, stiuca, biban, merlucius, platica) este un aliment excelent intr-un regim de slabire deoarece furnizeaza putine calorii (80 Kcal/100 g), este o sursa importanta de proteine cu valoare biologica inalta, ce cuprind toti aminoacizii esentiali, are un continut ridicat de calciu si fosfor (implicate in mineralizarea dintilor si a oaselor), fier, sodiu, potasiu, iod, seleniu si vitamine din grupul B, precum si vitaminele liposolubile A si D.

Pestele reprezinta cea mai importanta sursa de acizi grasi esentiali Omega-3 cu rol in mentinerea sanatatii sistemului nervos, aparatului cardiovascular si in apararea organismului impotriva infectiilor.

Cerealele integrale scad glicemia

Rolul benefic asupra sanatatii al cerealelor este bine cunoscut. Cerealele integrale, care conserva toata structura bobului, sunt indicate si in regimurile de slabire. Prin cantitatea mare de fibre incetinesc digestia si absorbtia principiilor nutritive, scad indexul glicemic, accelereaza tranzitul intestinal, modifica microflora intestinala, toate acestea contribuind la scaderea in greutate, diminuarea glicemiei si a colesterolului seric, prevenirea cancerului de colon.

Cerealele integrale contin de asemenea o cantitate importanta de fosfor care se gaseste sub forma de acid fitic. Acesta este considerat de unii cercetatori substanta din compozitia cerealelor cu cea mai importanta actiune anticancerigena. Iar acestea nu sunt singurele beneficiile ale cerealelor integrale. Desi sarace in grasimi, contin acizi grasi esentiali, nu contin colesterol, reprezinta principala sursa alimentara de vitamina B1.                                               

Broccoli, cea mai sanatoasa leguma

Leguma inrudita cu varza si conopida, broccoli contine vitamine si minerale, este bogata in fibre (2,6 g/100 g) si saraca in calorii (30 Kcal/100 g). Dintre minerale, contine in special potasiu (320 mg/100 g), fier, calciu, magneziu, zinc. In ceea ce priveste continutul vitaminic, cel mai bine reprezentate sunt: vitamina C (90 mg/100 g, de 2 ori mai multa decat in portocale), beta-carotenul si acidul folic.

Broccoli contine, de asemenea, vitamina E, vitamina K. O proprietate interesanta a acestei legume consta in eliberarea prin mestecare sau taiere a unei substante (izotiocianat) care are capacitatea de a distruge celulele canceroase. Cercetatorii de la Universitatea din Warwick (Marea Britanie) sustin ca o substanta continuta in broccoli numita sulforafan poate proteja vasele sangvine de efectele nocive ale hiperglicemiei in cazul persoanelor cu diabet zaharat. Aceasta substanta are de asemenea, importante proprietati anticancerigene si bactericide (fata de Helicobacter pylori, o bacterie raspunzatoare de cel putin 75% din cazurile de ulcer gastric si duodenal).

Dr. Irina Vasile,
Medic diabet, nutritie si boli metabolice

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate