Ziua Europeana Impotriva Obezitatii, un semnal de alarma pentru boala secolului

Timp estimat de citire2 minute, 56 secunde

Obezitatea este considerata in prezent una dintre cele mai grave probleme de sanatate publica, care afecteaza atat adultii, cat si copiii. La nivel european, studiile arata ca pana in 2030, mai mult de jumatate din tarile UE vor fi serios afectate de aceasta boala, estimandu-se ca in unele tari s-ar putea ajunge ca aproape 90% din populatie sa fie supraponderala. In acest moment, 52% din adultii din UE sunt supraponderali iar unul din 3 copii cu varste cuprinse intre 6 si 9 ani este si el supraponderal sau obez.

Acesta este si motivul pentru care in fiecare an, in luna mai se marcheaza Ziua Europeana Impotriva Obezitatii. Este un eveniment dedicat constientizarii acestei afectiuni, dar si de intelegere a necesitatii actiunilor de prevenire si tratare a acesteia.

Mancarea a reprezentat dintotdeauna un aspect important al vietii noastre, oamenii gandindu-se in mod frecvent la care sau cum va fi urmatoarea lor masa. Atunci cand incep o dieta, una dintre marile greseli este plecarea la drum cu asteptari nerealiste. Nu poti slabi mai repede decat te-ai ingrasat si nici nu e sanatos. O scadere brusca in greutate duce si la o scadere a ratei metabolismului. O alta mare problema intr-o dieta este legata de aparitia poftelor, care sunt cu atat mai mari cu cat dieta respectiva este mai restrictiva. – Simona Popescu, psiholog

Specialistii in nutritie spun ca regula celor 3 mese si 2 gustari pe zi este una extrem de importanta nu doar pentru cei care urmeaza o dieta, ci si pentru cei care vor sa duca o viata sanatoasa si fara riscul de a trece pragul supraponderabilitatii. Limitarile in alimentatie, infometarea si in multe cazuri, lipsa unor nutrienti esentiali pentru buna functionare a organismului ii ajuta pe cei ce tin diete sa slabeasca insa dupa stoparea regimului alimentar, revin in scurt timp la kilogramele initiale sau chiar mai rau.

Este imposibil sa ai un stil de viata si un organism sanatos atata vreme cat mananci haotic si prost calitativ. Degeaba mananci peste, de exemplu, daca il gatesti intr-o baie de ulei. Corpul are nevoie de nutrienti completi: proteine, vitamine, minerale, grasimi si carbohidrati. Fie ca avem nevoie sau nu sa slabim, acestea trebuie sa existe in alimentatia de zi cu zi. Sigur, cei care trebuie sa mai scape de cateva kilograme trebuie sa schimbe proportiile, sa creasca numarul de proteine si sa il scada pe cel de carbohidrati, astfel incat sa se slabeasca corect si sanatos, doar din grasime, nu si din masa musculara. – Luiza Eacobescu, nutritionist Toman Diet Romania

Sportul este si el un factor esential in mentinerea unui stil de viata sanatos. Iar specialistii spun ca cea mai mare greseala a celor care incearca sa faca miscare fizica este ca vor prea mult, prea repede.

Miscarea fizica este obligatorie in viata oricui, fie ca arata ca tras prin inel sau ca are mult peste greutatea normala. Nu trebuie sa fim toti Usain Bolt sau Michael Jordan, dar este esential sa nu stam lipiti toata ziua de scaunul de birou sau fotoliu si singura miscare pe care o facem sa fie pana la masina si inapoi. Mai mult, daca nu suntem obisnuiti sa facem sport, e bine sa nu exageram. O alergare usoara, un sport de grup, cu prietenii, de 2-3 ori pe saptamana, sunt solutii ideale pentru a-i oferi corpului ce si cat are nevoie. – Nicolae Jurj, personal trainer

Lupta impotriva obezitatii trebuie dusa pe mai multe fronturi: incepand cu educarea populatiei, continuand cu protectia consumatorilor si incurajarea marketingului responsabil pentru produsele alimentare, incurajarea activitatilor sportive si deplasarilor active, precum mersul pe jos sau cu bicicleta.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate