Varsta, inaltime, greutate… care-i necesarul tau de calorii?

Timp estimat de citire1 minut, 57 secunde

Foarte multi dintre noi mancam mai mult decat reusim sa consumam. De aici si problemele legate de greutate. Este cea mai frecventa si plauzibila cauza. Rareori este vorba de altceva, oricat am incerca sa ne cautam argumente sau, mai bine spus, scuze. Tocmai de aceea, este foarte important sa stim de cate calorii avem, de fapt, nevoie. Este pasul esential pentru a ne putea mentine in limitele normalitatii.

Daca vrei sa pui capat oscilatiilor ponderale si chinului de a te supune periodic unor diete de slabit drastice, trebuie sa inveti sa-ti determini necesarul zilnic de calorii. Doar asa iti poti controla in mod eficient si pe termen lung evolutia greutatii. Cum poti face asta? Foarte simplu!

Instructiuni generale

Numarul de calorii de care oganismul uman are nevoie intr-o zi depinde de cantitatea de energie necesara pentru a functiona la parametrii optimi, aceasta variind in functie de sex, varsta, inaltime, greutate, precum si de gradul de efort fizic. Intai de toate, va trebui sa-ti evaluezi metabolismul bazal (MB), adica acea cantitate minima de energie consumata de corpul tau pentru a te tine in viata, cand este in stare de repaus. In final, rezultatul trebuie corelat cu un indice legat de intensitatea activitatii fizice.

Cum se calculeaza metabolismul bazal

  • Inmulteste greutatea exprimata in kg cu 10
  • Inmulteste inaltimea exprimata in cm cu 6,25
  • Adauga rezultatele (de exemplu, cantaresti 65 kg si ai 1,70 m: 650 + 1062,5 = 1712,5)
  • Multiplica varsta de 5 ori si scade cifra obtinuta din rezultatul anterior (40 x 5 = 200; 1712,5-200 = 1512,5)
  • In cele din urma, scade din rezultat 161 in cazul unei femei si adauga 5 la acesta in cazul unui barbat.

Asadar, metabolismul bazal pentru o femeie de 40 de ani cu o inaltime de 1,70 m si o greutate de 65 de kilograme este de 1351,5 kcal pe zi.

 Indici privind nivelul activitatii fizice

  • Daca practici sport putin spre deloc (daca nu cumulezi nici 30 de minute de mers pe jos pe zi intr-un rimt sustinut, cel putin in cinci zile pe saptamana), atunci inmulteste MB-ul cu 1,2.
  • Daca faci exercitii fizice moderate, inmulteste MB-ul cu 1,55.
  • Daca ai o activitate fizica intensa, inmulteste MB-ul cu 1,725.

Valoarea obtinuta reprzinta numarul de calorii de care ai nevoie pentru a mentine o greutate stabila. Daca vrei sa slabesti treptat si fara a te infometa, scade progresiv consumul de calorii cu 300 pana la 500 de calorii pe zi si creste durata si intensitatea activitatii fizice. Efectele nu vor intarzia sa apara!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu