Top 5 alimente sanatoase in post

Timp estimat de citire2 minute, 0 secunde

Postul este o perioada minunata pentru detoxifierea intregului organism, dar si pentru vitaminizare, daca alegi alimentele potrivite. Slab sau Gras iti prezinta cele mai sanatoase alimente in post, pe care sa le incluzi in meniul tau chiar si atunci cand mananci carne, oua sau branzeturi!

Atunci cand renunti la carne, iti privezi organismul de sase nutrienti esentiali: proteine, fier, calciu, zinc, vitaminele B12 si D. Pentru a manca totusi sanatos si nutritiv, ai nevoie de alte alimente care sa suplineasca aceste lipsuri. Toate alimentele sanatoase in post prezentate mai jos sunt foarte bogate in nutrienti, asa ca include-le cu incredere in meniul tau, fie ca ai o dieta vegetariana sau una omnivora!

1. Linte

Lintea, ca si celelalte leguminoase, sunt o sursa excelenta de proteine si fibre solubile. Fata de alte leguminoase, lintea contine de doua ori mai mult fier, plus o bogatie de vitamine din complexul B si acid folic, esential in special pentru sanatatea femeilor care vor sa ramana sau sunt deja insarcinate.

2. Fructe oleaginoase

Nucile si celelalte alimente din categoria fructelor oleaginoase sunt o sursa minunata de proteine si reprezinta gustari sanatoase, pe care le poti lua cu tine oriunde, in timp ce tii post. Mizeaza pe nuci, arahide, migdale, caju, nuci pecan, de Macadamia sau nuci braziliene. Aceste tipuri de nuci sunt bogate in zinc, vitamina E si acizi grasi Omega 3, iar unele dintre ele (precum migdalele) sunt o sursa buna de calciu.

3. Tofu

Tofu este o sursa minunata de proteine, zinc, fier si chiar acizi grasi Omega 3. In plus, tofu contine calciu si vitamina D, iar aceasta din urma ajuta la absorbtia calciului in organism. Pe langa tofu, poti bea si lapte de soia – alege un sortiment imbogatit cu calciu si vitamina D!

4. Legume cu frunze verzi

Spre deosebire de alte legume, cele cu frunze verzi contin foarte mult fier – in special spanacul. O singura portie de spanac contine o treime din necesarul zilnic de fier. Legumele cu frunze verzi precum broccoli, spanacul, kale si varza furajera sunt o sursa buna de antioxidanti, acid folic, vitamina A si chiar o cantitate modesta de calciu.

5. Fructe deshidratate

Fructele deshidratate sunt surse accesibile de fier, iar, daca le combini cu fructe oleaginoase, obtii o gustare sanatoasa pe care o poti lua oriunde cu tine. Alege fructe deshidratate cu un continut mare de vitamine, fibre si minerale, precum caisele, stafidele, prunele uscate, mango, ananasul, smochinele, curmalele, ciresele si merisoarele.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu