Slabire rapida sau lenta pentru rezultate pe termen lung?

Timp estimat de citire1 minut, 42 secunde

Potrivit unui studiu recent, un ritm alert de a da jos kilogramele nu duce la redobandirea greutatii initiale si este asociat cu pierderi mari in greutate si succes pe termen lung.

In cadrul programelor de control al greutatii este recomandat sa se depuna eforturi sustinute, axate pe promovarea unor schimbari comportamentale radicale, mai degraba decat mici, in primele saptamani de la initiere.

Studiul realizat la Universitatea din Florida, publicat in Jurnalul International de Medicina Comportamentala, a fost efectuat pe 262 de femei de varsta mijlocie cu grad mare de obezitate (IMC peste 30), inscrise in programe stricte de dieta si exercitii fizice. Dupa prima luna, acestea au fost impartite in trei grupe, dupa numarul kilogramelor pierdute, observandu-se ca dupa 18 luni cele din grupa cu metoda rapida de slabire aveau cele mai bune rezultate (700 g sau mai mult pe saptamana); cele din grupa de slabire moderata au slabit intre 200 g-700 g pe saptamana; iar cele din grupa de slabire lenta – in jur de 200 g pe saptamana.

Dupa 18 luni (12 luni pe cont propriu), cercetatorii au facut o evaluare finala. Rezultatele au aratat ca femeile din primul grup aveau de cinci ori mai multe sanse sa atinga obiectivul de 10% pierdere in greutate, fata de cel de-al treilea grup, reusind sa-si mentina noua greutate si dupa 18 luni, iar doamnele din grupul de slabire moderata aveau de trei ori mai multe sanse de a-si atinge si mentine obiectivele de scadere in greutate, fata de cele din grupul de slabire lenta.

Auzim tot timpul ca pierderea in greutate pe termen lung necesita o schimbare lenta a stilului de viata. Daca nu schimbam stilul de viata, atunci orice dieta va fi doar o afacere pe termen scurt. Cu toate acestea, acest studiu a demonstrat ca o slabire rapida, in medie de 700 g pe saptamana, este considerata a fi nu doar motivanta, ci si sanatoasa.

Daca rezultatele nu sunt vizibile intr-un timp suficient de scurt, este posibil sa ne piardem motivatia, iar o slabire de aproape un kilogram pe saptamana ar putea sa ne incurajeze sa continuam lupta cu kilogramele.

Corina Ionescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu