Slabesti sigur si repede cu dieta ketogenica!

Timp estimat de citire2 minute, 56 secunde

Grasimile sanatoase sunt nu doar bune pentru organism, ci te ajuta si sa slabesti, asa cum sustin creatorii dietei ketogenice sau keto, cum este cunoscuta in randurile persoanelor pasionate de slabit. Dieta ketogenica este o optiune excelenta pentru arderea grasimilor si dezvoltarea masei musculare, unul dintre avantaje fiind faptul ca te simti mereu satul.

Descopera cum slabesti cu dieta ketogenica si afla care sunt regulile acestei diete simple si eficiente!

Cum se tine dieta ketogenica

La inceput, dieta ketogenica pare stricta, insa, odata ce iti insusesti regulile acestui plan alimentar, vei reusi sa alegi si sa-ti prepari alimentele intr-un mod firesc, fara un efort prea mare. In dieta ketogenica, alimentatia se bazeaza pe grasimi, proteine si, in proportie mai mica, si carbohidrati. Un dezavantaj este ca dieta ketogenica iti ofera o cantitate mica de fibre, de aceea este esential sa profiti din plin de sursele de fibre permise in dieta, precum vegetalele cu frunze verzi, semintele si fructele oleaginoase (nuci, alune, migdale).

Este esential sa bei zilnic foarte multa apa, fie ca simti sau nu senzatia de sete! In dieta ketogenica, poti bea si 4 litri de apa pe zi pentru a-ti mentine echilibrul organismului, caruia ii oferi o cantitate crescuta de grasimi si proteine. Dieta ketogenica nu seamana cu alte diete cunoscute, pentru ca este recomandat consumul mare de grasimi si proteine, pentru a stimula metabolismul si a dezvolta masa musculara.

Evita carbohidratii, care nu pot depasi 30-50 de grame pe zi!

Regula esentiala a dietei ketogenice este ca nu mai poti consuma carbohidrati in cantitatile cu care esti obisnuit, ci trebuie sa te abtii de la majoritatea tipurilor de carbohidrati. In special, sunt interzise sursele rafinate de carbohidrati, precum painea, pastele, cerealele de orice tip, cartofii, porumbul, lintea, fasolea, zaharul, laptele si orezul.

Zilnic, respecta aceasta proportie a macronutrientilor: 70% grasimi, 25% proteine si 5% carbohidrati! Asigura-te ca iei 4 mese pe zi!

 

Alimente recomandate in dieta ketogenica

Dieta ketogenica presupune consumul unor alimente proteice, unele dintre ele avand un continut mare de grasimi. Scopul este de a elimina apa din organism, de a echilibra nivelul de insulina din sange si de a slabi repede.

Dieta zilnica in dieta ketogenica poate fi compusa din:

  • Carne de vita
  • Pui, inclusiv organe
  • Rata – excelenta datorita continutului mare de grasimi
  • Miel
  • Carne de porc
  • Orice tip de peste – ton, somon, pastrav, crap
  • Sunca, bacon
  • Oua
  • Creveti
  • Homari
  • Uleiuri vegetale – de masline, de seminte de in
  • Condimente – sare, piper, sos de soia, mustar
  • Spanac, salata, verdeturi
  • Telina
  • Branzeturi, inclusiv cascaval
  • Varza
  • Ciuperci
  • Fructe oleaginoase – migdale, nuci, alune
  • Cafea neagra, fara zahar
  • Ceai fara zahar

 

De ce este buna dieta ketogenica?

Avantajul principal al dietei ketogenice este ca slabesti repede, pentru ca organismul tau incepe sa utilizeze grasimea depozitata ca sursa de energie. Poti gasi povesti de succes ale unor persoane supraponderale care au slabit si 22 de kilograme intr-o luna si jumatate cu ajutorul dietei ketogenice!

Alt avantaj este faptul ca grasimea si proteinele iti confera energie si iti mentin senzatia de satietate mult timp, deci nu vei tanji in fiecare clipa dupa “ceva bun”, asa cum se intampla in cele mai multe diete. De asemenea, unele studii au aratat o scadere a nivelului de colesterol de tip LDL din sange, precum si ameliorarea simptomelor diabetului de tip 2. Un astfel de studiu este cel publicat in revista de specialitate Molecular and Cellular Biochemistry, ce demonstreaza ca dieta ketogenica are efecte benefice asupra pacientilor obezi, inclusiv in cazul in care este urmata pe termen lung.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate