Slabeste mancand… imaginar

Timp estimat de citire3 minute, 47 secunde

Dietele sunt de cele mai multe ori chinuitoare. N-ai voie sa manaci ce-ti place si resimti asta ca pe o frustrare uneori.

Aceasta problema va putea fi eliminata in viitor, cu ajutorul imaginatiei. Gandindu-ne in mod repetat ca mancam ceva de care ne este pofta, ne putem scadea apetitul. Astfel, cand vom avea acel ceva in fata, vom manca mult mai putin. Cum se intampla acest lucru, veti afla in continuare.
Descoperirea apartine unor cercetatori de la Universitatea Carnegie Mellon, a fost publicat in revista Science si este un punct de cotitura care schimba vechea ipoteza privind faptul ca atunci cand ne gandim la ceva ce ne dorim, creste pofta pentru acel lucru si consumul sau.

Mancatul imaginar reduce consumul real

Bazandu-se pe cercetarea care arata ca perceptia si imaginarul mental antreneaza mecanismul neural intr-un mod similar si ca aceasta similaritate afecteaza emotiile, directia raspunsului si comportamentul motor, echipa de cercetatori a testat efectele imaginarii repetate a consumului de mancare asupra consumului real. Ei au aflat ca prin simplul fapt ca ne imaginam mancand un lucru, ne scade apetitul pentru el.
“Aceste descoperiri sugereaza ca incercarea de a suprima ganditul cuiva la mancarea dorita pentru a-i frana apetitul pentru acea mancare este o strategie fundamental gresita”, a spus Carey Morewedge, profesor de stiinte sociale si decizionale si conducatorul acestui studiu. “Studiul nostru arata ca oamenii care se gandesc in mod constant la consumul unei bucati de mancare – cum ar fi un cub de branza sau un M&M – ulterior mananca mai putin din acel fel de mancare decat cei care si-au imaginat doar de cateva ori ca o consuma sau, care desfasurau si o sarcina diferita, dar care ii implica in mod similar. Credem ca aceste descoperiri vor ajuta la dezvoltarea unor viitoare interventii care sa reduca pofta pentru lucruri precum mancare nesanatoasa, droguri si tigari, si speram ca ne vor invata cum sa ajutam oamenii sa faca alegeri alimentare mai sanatoase”.
Cum s-a ajuns la aceste concluzii? Printr-o serie de cinci experimente care au testat daca stimularea consumului unui aliment ii reduce mai tarziu consumul real. In primul experiment, participantii s-au imaginat efectuand 33 de actiuni repetitive, pe rand. Un grup de control si-a imaginat bagand 33 de cercuri intr-o masina de spalat (actiune similara cu mancatul de M&M). Alt grup si-a imaginat ca baga 30 de cercuri in masina de spalat si ca apoi mananca 3 M&M, iar un al treilea grup si-a imaginat ca baga 3 cercuri in masina de spalat si apoi mananca 30 de M&M. Apoi, toti participantii au fost lasati sa manance cat vor dintr-un bol plin cu M&M. Participantii care si-au imaginat ca mananca 30 de M&M au consumat semnificativ mai putine M&M decat cei din celelalte doua grupuri.
Ca sa se asigure ca rezultatele erau legate de imaginarea consumului de M&M mai mult decat de sarcina de control, in urmatorul experiment s-a schimbat experienta imaginata si numarul imaginarilor. Din nou, rezultatele au fost confirmate.

Nu trebuie doar sa ne gandim la o mancare, ci sa ne gandim ca o mancam

Ultimele trei experimente au aratat ca reducerea in consumul real care urmeaza consumului imaginar se datoreaza obisnuintei – o reactie graduala in motivatia de a manca mai multa mancare – mai degraba decat proceselor psihologice alternative precum pregatirea pentru a manca sau schimbarea in perceptia gustului mancarurilor. Experimentele au demonstrat ca doar imaginandu-ne ca mancam ceva, reducem consumul acelui ceva. Daca doar ne dandim la o anumita mancare nu reducem consumul. La fel se intampla si daca ne imaginam ca mancam ceva diferit. Se pare ca mancam din obisnuita si ca tot cu obisnuinta putem slabi.

Obisnuinta este unul dintre procesele fundamentale care determina cat de mult mancam dintr-un aliment, cand sa ne oprim din mancat, si cand sa-l schimbam cu un alt produs”, a spus unul dintre cercetatori. “Descoperirile noastre arata ca obisnuinta nu este guvernata doar de simtul mirosului, vazului, auzului si tactil, ci si de felul in care experienta consumului este reprezentata mental. Pentru unii, simpla imaginare a unei experiente este un substitut pentru experienta reala. Diferenta dintre imaginatie si experienta poate fi mai mica decat se credea”.
Si uite asa, dietele pot fi date uitarii. Acest tip de exercitiu ne-ar putea ajuta sa slabim sanatos si sa ne constientizam si controlam obiceiurile alimentare. Vom putea folosi infinita putere de care dispune creierul nostru pentru a ne ajuta corpul. Parca suna mai bine decat o dieta.

Bianca Badescu
Sursa: sciencedaily.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

2 comentarii

Lasă un răspuns

  1. allolacaw spune:

    Nice site ….)

  2. allolacaw spune:

    Nice site ….)

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F