Slăbește în vacanță! Ai multe posibilități

Dr. Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Timp estimat de citire4 minute, 14 secunde

Îți pare greu de crezut acest lucru?! Te vei convinge că nu este. De fapt, este mult mai simplu să slăbești în vacanță decât în restul timpului. Cei mai mulți ne dorim să slăbim înainte de concediu, în așa fel încât să dobândim mult doritul “corp de plajă”. Sigur îți dorești ca noul costum de baie să îți vină perfect și să fii privită cu invidie de cei din jur.

Deci dacă nu ai slăbit, o poți face cu certitudine în vacanță. De ce?! Pur și simplu pentru că acum ai mai mult timp să te concentrezi asupra ta. Și ai mai multă energie pentru tot. Te ajută și sezonul, care a umplut tarabele din piață cu delicioase legume și fructe. Trebuie doar să respecți câteva reguli simple. Nimic spectaculos sau greu de pus în practică:

De respectat în timpul concediului

  • Încep cu partea mai ușoară: orele de somn. Incredibil, dar adevărat, studiile leagă sporul ponderal de somnul insuficient. Este ușor de dedus de ce: un om adormit face alegeri alimentare nepotrivite, cel mai des calorigene. Deci este obligatoriu să dormi minimum 7-8 ore pe zi. Dacă ești ceea ce se numește ”petit dormeur”, adică te mulțumești de obicei cu 5 ore, care par a fi suficiente, te anunț că greșești: știința a arătat că nu este destul. Încearcă să dormi cât poți de mult și ai sa vezi că, fără stresul de zi cu zi, cele 5 ore se vor prelungi la… 8 sau 9 ore garantat. Dacă adormi greu, bea înainte de culcare un ceai de plante calmant, un pahar cu lapte, mănâncă o banană sau câteva cireșe. Conțin substanțe care te vor ajuta să aluneci mai rapid în brațele lui Moș Ene. Iar dacă te trezești prea devreme, ai răbdare, nu te ridica rapid din pat. Sunt șanse mari să adormi la loc.
  • Fă mișcare. Este o propoziție pe care o auzi des. Dar în vacanță, acest lucru nu este deloc complicat. Indiferent de locul unde te găsești, încearcă să faci măcar o jumătate de oră de exerciții dimineața. Completează cu activități pe parcursul zilei. Ești la mare?! Înoată sau fă plimbări lungi pe plajă. Ești la munte?! E frumoasa priveliștea, dar completează admiratul cu drumețiile. Ești într-o destinație interesantă, pe care îți doreai de mult să o vezi?! Explorează tot, pe jos sau pe bicicletă. În multe țări poți închiria cu ușurință biciclete sau gazdele îți pot pune una la dispoziție gratuit.
  • Hidratează-te. E vară, așa că hidratarea este o prioritate. Numai să nu uiți că trebuie să te hidratezi cu apă. Restul băuturilor trebuie să fie ocazionale. Ingestia de apă mai are încă un “talent”: maschează pe moment senzația de foame.
  • Bucură-te de legume și fructe de sezon. Uită de mititei, sarmale și mâncăruri grele. Este sezonul salatelor, care sunt mai ieftine ca niciodată. Desertul este chiar la îndemână și trebuie să constea în fructe. Chiar și cele mai dulci au mai puține calorii decât o prăjitură. Și au infinit mai multe fibre și diferiți nutrienți.

Pentru menținerea confortului digestiv sau dacă ai un stomac sensibil încearcă suplimentul alimentar Gastrocalmin!

  • Dedică-te activităților care te pasionează și pentru care nu ai timp în restul anului. Că este vorba de ceva care necesită efort fizic (un sport, drumeții, dans etc.) sau de activități mai statice și, poate, cu “risc caloric crescut” (gastronomie, pregătit de festinuri între prieteni), faptul că ești concentrat pe ceva ce-ți place îți va lua gândul de la mâncat. Iar când gătești pentru alții, se știe: foamea îți dispare de tot.
  • Încearcă o activitate nouă, ceva ce ți-ai dorit de mult să faci și nu ai avut timp. Găsirea unui nou hobby, pe care să îl practici și în restul anului, este benefică și pentru psihic, dar și pentru fizic, mai ales dacă implică mișcare.
  • Mănâncă numai când îți este foame. Sfatul acesta e valabil mereu, dar în vacanță poți privi lucrurile cu mai multă atenție și poți trata mâncarea (mai ales gustările dintre mese) ca pe ceva necesar, nu ca pe un tratament de consolare… Dacă într-adevăr ți-e foame, mănâncă. Dacă nu, nu…
  • Știu că e deja târziu, dar dacă pleci pe undeva și ai bilete la all inclusive, reamintește-ți că nu ai plătit ca să mănânci 20 de feluri la o masă. Ba chiar îți recomand să sari peste una dintre mese. În felul acesta o sa ai mai mult timp de plajă, înot sau explorat, fără permanentă grijă că trebuie să mănânci la ore fixe.

Vacanță plăcută!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate