Secretele regimurilor proteice

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Regimurile bogate in proteine au capatat popularitate in ultimii ani. Ideea unui astfel de regim este simpla: compensarea reducerii alimentelor care contin grasimi si zaharuri prin alimente cu continut proteic. Se urmareste, de asemenea, dobandirea unei senzatii de satietate de lunga durata si evitarea pierderii de masa musculara.

Este important, atunci cand urmezi un astfel de regim, sa stii cate proteine trebuie sa mananci la o masa, daca ai nevoie de suplimente alimentare si ce carente poate determina.

Exemplu de dieta proteica
Dieta bogata in proteine ar trebui sa contina cinci mese pe zi, deoarece durata mare de timp dintre mese poate duce la o supresie a metabolismului, influentand negativ echilibrul de azot al organismului.
In plus, produce oboseala, senzatie de foame intensa, alungata de cele mai multe ori prin alegerea unor alimente bogate in calorii, dar sarace din punct de vedere al nutrimentelor esentiale. Trebuie consumate alimente care contin proteine de origine vegetala mai mult de 80%. Ele se gasesc in: paine, fructe, leguminoase uscate (soia, fasole verde, mazare, linte). Proteinele din lactate sunt recomandate datorita cantitatii mici de colesterol si grasimi (lactatele degresate). Este indicata carnea gatita la cuptor – de pui, peste sau vita. Poate fi introdusa si o masa care sa contina ficat de pui – o data pe saptamana; Ouale sunt recomandate de cinci ori pe saptamana.

 Exemplu de meniu:

  • dimineata, la trezire – un ou fiert si un crenvurst
  • ora 11- un iaurt
  • ora 14 – 200 g carne (sub orice forma descrisa mai sus), la care poti adauga doua linguri de branza de vaci
  • ora 17 – o conserva de peste in sos tomat sau trei bucatele de ficat de pui fiert
  • ora 19 – un pahar cu lapte sau un iaurt

Poti schimba alimentele si poti face mai multe combinatii. Atentie insa la cantitati!

Nu uita de:

  •  cei 3-4 litri de apa pe zi
  •  ceaiul verde

Acest regim poate fi tinut doua saptamani, dupa care poti adauga fructe si legume, in diverse combinatii (exclus cartofi, orez, fasole uscata).

Atentie la carente si efecte secundare!
Regimul proteic necesita suplimentarea alimentatiei cu vitamine, minerale si acizi garsi esentiali. Lichidele sunt urmatoarele de care nu trebuie sa te lipsesti. In ciuda avantajelor pe care le are, acest regim are si dezavantaje, unele dintre ele jenante. Unul este respiratia urat mirositoare, inevitabila. Cand se ard grasimile, in acest tip de regim, se produce un fenomen numit cetoza: productie de reziduuri care se elimina si prin expiratie. Uneori regimul poate determina si durere de cap sau constipatie – in acest caz va trebui sa te adresezi medicului.

Nu inlocui niciodata o masa cu un baton proteic, ele trebuie sa fie luate sub forma de gustari, fiind destinate completarii alimentatiei si nu inlocuirii meselor.

 
Nu rata stabilizarea
Daca ai urmat regimul hiperproteic, inlocuind o masa cu un baton proteic, este foarte grea perioada de stabilizare, pentru ca, revenind la mesele obisnuite, vei lua inevitabil in greutate. Singurul mod de a reusi este sa profiti de regim pentru a invata noi obiceiuri alimentare. Incearca sa virezi spre un mod de te alimenta care sa cuprinda: mai multe fructe si legume, carne slaba, peste, lactate, ulei de masline, paine neagra, gatirea sub aburi, fiert sau pe gratar. Alt aspect important: activitatea fizica este esentiala, trebuie inceputa o data cu dieta si daca este posibil continuata si dupa.

Regimul proteic este interzis persoanelor:

  • cu diabet zaharat de tip 1
  • cu insuficienta renala
  • insuficienta cardiaca sau alte probleme cardiace
  • insuficienta hepatica
  • femeilor insarcinate

 

Dr. Laura Bara

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate