Scapa de obiceiurile alimentare nesanatoase

Timp estimat de citire2 minute, 28 secunde

Cand vine vorba de alimente, obiceiurile nesanatoase pot fi dezastruoase pentru silueta ta. Iata cum poti sa mananci bine, sa slabesti si sa ai mai multa energie.



Obicei nesanatos: Sa sari peste anumite mese
Infometarea este unul dintre cele mai contraproductive lucruri pe care le poti face daca vrei sa slabesti. Cand in sfarsit vei manca, este foarte posibil sa resimti tentatia de a manca prea mult. Este, de asemenea, mult mai greu sa faci alegeri sanatoase cand iti este foame.
Sfat: Mananca la micul dejun si la fiecare patru-cinci ore. La inceputul zilei, fa-ti un plan cu ce vei manca in ziua respectiva. Pune pe lista alimentele care se pregatesc usor – branza degresata si fructele, batoanele cu fibre si iaurturile degresate. Carbohidratii sanatosi si proteinele din carnea slaba iti vor furniza energia necesara pentru intreaga zi.
 
Obicei nesanatos: Sa ciugulesti tot timpul
Restaurantele sunt un camp minat de calorii. Portiile pot fi de dimensiuni uriase, iar bucatarii obisnuiesc sa puna multa sare, grasimi si zahar pentru un plus de gust.
Sfat: Daca nu poti gati acasa, incearca pe cat posibil sa nu faci excese. Evita alcoolul, care contine calorii goale si te face sa te “simti in largul tau” si sa comanzi fara sa te mai gandesti la calorii. Bea un pahar de apa, un pahar de vin sau o bere light daca vrei ceva de baut. Spune chelnerului sa nu aduca paine la masa si comanda o salata. Acest lucru te va ajuta sa-ti potolesti foamea. Cere ulei de masline si otet pentru dressing. Apoi, alege un aperitiv usor cu proteine, cum ar fi peste sau pui si alege metode de preparare care utilizeaza putine grasimi, cum ar fi gratar sau fierbere.

Obicei nesanatos: Sa mananci pentru a-ti alina anumite frustrari
Majoritatea persoanelor care se lupta cu kilogramele mananca pentru a trece mai usor peste emotiile negative sau stres. Dar, din nefericire, dupa ce termina de mancat, problema este in continuare acolo. Mai mult, se adauga si sentimentul vinovatiei ca au mancat prea mult.
Sfat: Incerca sa-ti spui: “Sunt trist, nu mi-e foame” si sa-ti reamintesti ca mancatul nu iti va rezolva problemele. Incearca sa-ti imaginezi cum te vei simti dupa ce mananci si intreba-te daca merita. Apoi, alege o alta activitate, cum ar fi sa suni un prieten, sa faci o plimbare sau sa citesti. In timp, aceste activitati, si nu mancarea, vor fi primele lucruri la care te vei gandi cand vei avea nevoie de un refugiu.
 
Obicei nesanatos: Sa mananci cand nu iti este foame
Chiar daca gusti numai putin, desi ai mancat pe saturate putin mai devreme, kilogramele tot se vor aduna.
Sfat: Data viitoare cand vei mai simti nevoia sa mananci ceva, gandeste-te intai daca iti e cu adevarat foame. Daca nu iti e foame, nu manca. Daca simti o usoara senzatie de foame, asteapta pana ti se face cu adevarat foame. Mananca pana cand simti ca esti 80% satul.
 

Corina Ionescu


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate