Remodeleaza-ti silueta cu exercitii de step aerobic !

Timp estimat de citire3 minute, 10 secunde

Stepul aerobic este poate cea mai cunoscuta tehnica de fitness. In timpul unei clase de step se imbina armonios exercitiile fizice, dansul si muzica. Beneficiile stepului aerobic asupra siluetei sunt numeroase: diminueaza tesutul adipos, defineste fiecare grupa musculara, tonifica organismul, previne aparitia celulitei sau amelioreaza celulita deja existenta si modeleaza silueta. Nu in ultimul rand, ca orice alta activitate sportiva, confera o stare de bine care persista pe parcursul multor ore. 

Descopera in randurile care urmeaza care sunt beneficiile exercitiilor de step aerobic asupra siluetei si cum pot fi maximizate efectele exercitiilor de step.

Cum se desfasoara o clasa de step aerobic

Aparut in Statele Unite in 1986, stepul a devenit astazi foarte popular. Numele acestei clase de aerobic este dat de accesoriul folosit: o platforma sub forma unei trepte, a carei inaltime se regleaza in functie de intensitatea exercitiului. In timpul orei, participantii realizeaza o coregrafie prin inlantuirea pasilor pe step (urcare/coborare, fata/spate/lateral). Se incepe de la pasul simplu (basic step), se continua cu pasi mai complecsi (double step touch), fiind posibila o multime de combinatii si de coregrafii.

Structura claselor de step poate diferi. Exista clase de step care pun accent pe tonifierea musculaturii (step tone) si clase de step care se bazeaza pe impletirea antrenamentului cardio cu dansul (step dance). La orele de step aerobic poate participa orice persoana care nu sufera de afectiuni respiratorii, cardiace sau articulare, indiferent de nivelul de pregatire fizica.

Beneficiile exercitiilor de step aerobic

Inlantuirea de pasi lucreaza coapsele, gambele, fesele, dar desi efortul este concentrat pe trenul inferior, nici partea superioara a corpului nu ramane neantrenata. De-a lungul sedintei, se lucreaza foarte mult bratele cu ajutorul ganterelor. De asemenea, majoritatea orelor de step se incheie cu o suita de exercitii efectuate la saltea, unde se lucreaza musculatura abdominala. Astfel incat tot corpul este lucrat intr-o maniera armonioasa, iar silueta se defineste in scurt timp.

Aceasta tehnica de antrenament solicita sistemul cardiovascular, nu doar muschii, ceea ce duce la arderea unui numar mare de calorii (400-500 kcal/ora).

Dupa doar cateva sedinte de step aerobic, coordonarea si postura se imbunatatesc, gratie sincronizarii miscarilor picioarelor cu cele ale bratelor, pe ritmul muzicii.

Intrucat sistemul cardiovascular este solicitat timp indelungat pe parcursul antrenamentului, respiratia si conditia fizica in ansamblu se imbunatatesc.

Nu in ultimul rand, muzica si atmosfera de grup euforica induc o stare de relaxare si genereaza buna dispozitie.

Recomandari pentru maximizarea efectelor exercitiilor de step aerobic

Pentru optimizarea efectelor exercitiilor de step si pentru evitarea accidentelor, este importanta respectarea catorva reguli. In primul rand, incaltamintea trebuie sa fie adecvata. Aceasta trebuie sa sustina glezna si sa amortizeze socurile datorate numarului mare de sarituri, urcari si coborari pe si de pe step.

Inainte de inceperea exercitiilor, stepul trebuie pozitionat corect: acesta trebuie sa stea fix pe sol si la distanta de celelalte stepuri din sala. Inainte de toate, nu uita sa reglezi inaltimea acestuia in functie de nivelul de pregatire fizica la care te afli.

Fii atent la miscarile picioarelor! Atunci cand te afli pe sol, ridica piciorul suficient incat sa nu lovesti stepul si sa te impiedici, iar atunci cand te afli pe step, ai grija sa te plasezi in centrul acestuia, evitand marginile.

Tine recipientul cu apa in apropierea stepului si bea 2-3 inghitituri la fiecare 15 minute.

Si nu in ultimul rand, fii atent pe tot parcursul orei la indicatiile instructorului si nu lucra la o intensitate mai mare decat iti permite conditia fizica! Nu vei slabi nici mai mult si nici mai repede daca cresti nivelul de dificultate al exercitiilor. Tine minte ca este mult mai important sa faci un numar mai mic de repetari ale exercitiului si sa lucrezi corect decat sa faci un numar mare de repetari, dar executate incorect. 

 

Surse: aufeminin.com; linfo.re

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate