Nu te feri de usturoi! Aduce organismului o multime de beneficii

Timp estimat de citire2 minute, 29 secunde

Daca pana acum ai evitat usturoiul de teama urmarilor nefaste asupra respiratiei, e cazul sa pui capat acestei abtineri paguboase. Adaugarea usturoiului in mancare nu ne aduce doar o experienta gustativa mai intensa si mai bogata, ci si o sanatate mai solida. Sunt dovezi stiintifice nenumarate care-i atesta virtutile terapeutice si-l recomanda drept aliment-medicament. Cat despre mirosul neplacut specific, exista metode eficiente de anihilare a lui!

„Nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase” – iata o zicala care a facut cariera, pornind de la principalul efect negativ al acestui condiment: respiratia dezagreabila. Un dezavantaj neglijabil, daca ar fi sa tinem seama substantele benefice si proprietatile curative cu care l-a inzestrat natura, deloc putine la numar.

„Scut” antiviral si antibacterian

Cu un continut bogat de vitaminine (A, B1, B2, B3, B6, E, K), minerale si oligoelmente (calciu, fosfor, iod, potasiu, siliciu, sulf, seleniu, zinc), usturoiul intareste capacitatea organismului de a lupta cu virusurile, inclusiv cu cele gripale si herpetice. Pe langa acestea, el mai are in compozitie o multime de alte substante, care-l fac redutabil si in confruntarea cu bacteriile si parazitii intestinali. De exemplu, datorita alicinei (substanta responsabila pentru mirosul intepator), usturoiul actioneaza eficient impotriva Hilicobacter Pylori (bacteria care cauzeaza aparitia ulcerului gastric), iar datorita ajoenei – impotriva Pseudomonas aeruginosa (o bacterie foarte agresiva, aflata la originea celor mai multe infectii spitalicesti cu final nefericit). Un studiu efectuat la Universitatea din Copenhaga, Danemarca, a demonstrat ca administrarea de ajoena consolideaza actiunea antibioticelor prin paralizia sistemului de comunicare intre bacterii, blocand  capacitatea lor de a deregla globulele albe. Altfel spus, acest extract de usturoi dezorienteaza si dezarmeaza microbii, permitand medicamentelor sa-si faca treaba, relateaza passionsante.be.

Aliat al sistemului cardiovascular

Consumul frecvent de usturoi scade nivelul colesterolului si trigliceridelor serice, prevenind astfel instalarea aterosclerozei si a formarii cheagurilor vinovate de producerea accidentelor vasculare cerebrale si a infarctelor miocardice. Hipertensivii au un motiv in plus sa nu ocoleasca usturoiul. Specialistii sustin ca acesta regleaza tensiunea arteriala si reduce spasmele vasculare, imbunatatind cirulatia periferica.

Ne protejeaza de cancer

Poate unul dintre cele mai importante efecte benefice ale usturoiul este cel antitumoral. Potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Universitatea din Australia de Sud, usturoiul ar putea reduce riscul de aparitie a tumorilor intestinale cu aproximativ o treime. O alta cercetare, de data aceasta a oamenilor de stiinta din China, a relevat ca persoanele care consuma usturoi crud de doua ori pe saptamana isi reduc la jumatate riscul de dezvolta cancer de plamani.

Cum faci sa dispara mirosul

Pentru a scapa de odoarea neplacuta a usturoiului e suficient sa mesteci cateva frunze proaspete de usturoi sau chiar o boaba de cafea. De ajutor pot fi si frunzele de menta, fructel de anason sau cuisoarele.

Important de avut in vedere

In anumite contexte, usturoiul trebuie consumat cu mare precautie. S-a dovedit ca el poate interactiona cu actiunea anticonceptionalelor, a ciclosporiei si a altor medicamente. De asemenea, usturoiul poate afecta calitatea laptelui matern, conferindu-i o aroma pe care copilul o poate respinge.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F