Lupta cu cantarul si kilogramele in plus

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Pentru ca cei mai multi dintre noi ne dorim sa pierdem in greutate, majoritatea stim cat de mult cantarim. Unele persoane au chiar si un cantar favorit: acela care arata cifra cea mai mica.Vorbim despre greutate, ne gandim la greutate, uneori mintim despre greutatea pe care o avem, dar cat de des ne gandim la ce inseamna cu adevarat acel numar?

Concentreaza-te pe eliminarea grasimii, nu pe reducerea greutatii

Cand vorbesti despre reducerea greutatii, logic te referi la a slabi. Dar slabirea nu inseamna intotdeauna pierdere in greutate. Poti slabi fara sa pierzi in greutate! Asta se intampla atunci cand pierzi grasime si o inlocuiesti cu masa musculara. Greutatea ta poate ramane la fel chiar daca pierzi din centimetri (talie, solduri etc.) – acesta fiind un semn ca te indrepti in directia corecta. Problema poate fi cantarul, care, daca arata mereu aceeasi valoare, nu vei sti ca slabesti. A cunoaste diferenta dintre a pierde in greutate si a elimina grasimea poate modifica felul in care obtii rezultate si poate sa te determine sa te percepi altfel!

Adevarul despre greutatea ta

 Ce spune greutatea ta despre tine? Adevarul e ca nu prea mult. Cantarul iti arata greutatea, dar nu spune cat din ea reprezinta muschi, cat reprezinta grasime, oase sau organe. Greutatea unui culturist va fi intotdeauna mare, dar nu poti spune ca acesta este supraponderal sau obez.

Compozitia corporala este un element-cheie in ecuatia slabirii, insa cantarul nu o poate determina. Un alt motiv pentru care cantarul nu este atat de util e ca greutatea unui om variaza foarte mult. In functie de ce manancam sau bem la mesele din timpul zilei, greutatea poate varia cu 1-2 kilograme. Asadar, pentru cineva care abia s-a apucat de slabit, cantarul s-ar putea sa nu fie cel mai bun ajutor.  

 Cantarul te poate descuraja

A te concentra pe pierderea grasimii corporale este mult mai important decat sa te concentrezi pe pierderea in greutate. Cand elimini grasime, faci modificari durabile corpului tau, modificandu-ti compozitia corporala pentru a dezvolta masa musculara si a reduce grasime. Cand pierzi in greutate poti elimina doar apa sau chiar masa musculara.

Cand te decizi prima data ca e cazul sa slabesti, ai nevoie de incurajare si ai nevoie sa stii ca faci progrese. Cantarul, e foarte posibil sa nu iti poata arata asta. Cu alte cuvinte, poate sa te descurajeze pentru ca el:

– Cantareste totul: numarul de pe afisaj include muschi, grasime, sistem osos, organe, alimentele consumate si apa. Acea valoare te poate induce in eroare foarte usor.

– Nu reflecta schimbarile care se petrec in corpul tau: daca faci exercitii cardio sau fitness cu greutati usoare, poti sa-ti dezvolti masa musculara in acelasi timp cu pierderea grasimii. In acest caz, valoarea afisata de cantar va ramane la fel, pentru ca muschii cantaresc mai mult decat grasimea.

– Cantarul nu iti reflecta sanatatea: o persoana poate avea o greutate care se incadreaza in limite normale, dar sa aiba si un procent de grasime corporala care sa-i puna sanatatea in pericol.

– Nu te motiveaza intotdeauna: daca pasesti pe un cantar si cifra pe care o vezi nu te incurajeaza, s-ar putea sa pui la indoiala tot ceea ce faci pentru a slabi si sa renunti.

Schimba modul in care iti masori progresele

Cand tii o dieta de slabit, e foarte important sa stii ca faci progrese. Exista si alte modalitati de a le observa, in afara de a te cantari:

– Acorda atentie la modul in care iti vin hainele. Daca sunt putin largi, esti pe drumul cel bun.

– Calculeaza-ti cu ajutorul unui specialist procentul de grasime corporala.

– Stabileste-ti cateva scopuri secundare. In loc sa iti faci griji pentru pierderea in greutate sau pentru eliminarea grasimii, concentreaza-te pe realizarea unui anumit numar de exercitii.

Stefan Stan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu