Hidroterapia si beneficiile ei pentru slabit

Timp estimat de citire3 minute, 11 secunde

Nu mai e un secret pentru nimeni ca atunci cand vorbim de corpul uman, vorbim de peste 70% apa. Apa regleaza majoritatea proceselor vitale ale organismului uman. In acest context era firesc ca, de-a lungul timpului, oamenii de stiinta sa descopere legaturi directe intre apa si anumite afectiuni.

Asa s-a nascut hidroterapia sau terapia cu apa. Aceasta este un amalgam de procese si modalitati de utilizare a apei pentru ameliorarea durerilor de muschi, pentru tonifierea corpului dupa o dieta in urma caruia s-au pierdut kilograme, pentru a scapa de raceala sau alte afectiuni. Hidroterapia nu inseamna imersie completa in apa. Nu inseamna ca trebuie sa fugi de ea daca nu stii sa inoti. Nu are neaparat legatura cu asta, desi beneficiile directe sau indirecte ale inotului sunt cunoscute.

Metode foarte diverse

Hidroterapie facem fiecare dintre noi atunci cand facem dus sau ne lasam scufundati in cada, atunci cand stam afara in ploaia calda de vara sau alergam desculti prin ploaie. Hidroterapie facem atunci cand avem o luxatie musculara si folosim o punga de gheata. Sau cand stam in sauna umeda la temperaturi de peste 60 de grade Celsius in aburi.

Majoritatea metodelor hidroterapeutice sunt termoreglatoare. Hidroterapia este folosita pentru a influenta temperatura, deoarece apa este deosebit de utila pentru incalzirea si racirea corpului uman. Ameliorarea circulatiei, a inflamatiilor si a durerilor cu  apa la o anumita temperatura sunt cele mai comune obiective ale hidroterapiei.

Este hidroterapia eficienta pentru slabit?

Exista atat de multe forme de hidroterapie incat este imposibil de generalizat. In linii mari, hidroterapia nu te ajuta direct la slabit. Sesiunile de sauna umeda plus sauna uscata, sedintele de jacuzzi, alaturi de o dieta echilibrata te pot ajuta sa slabesti. Hidroterapia este ideala si dupa o perioada in care ai slabit, iar zonele care odata erau acoperite cu strat adipos au nevoie sa fie tonifiate, iar prin sedinte repetate de hidroterapie si sport poti obtine rezultatele pe care le doresti.

Totusi, sesiunile de la cald la rece trebuie facute intr-un mediu adecvat alaturi de un specialist, un medic sau un antrenor acreditat. Trecerea brusca de la cald la rece poate afecta pulsul inimii, iar o baie in apa prea fierbinte poate sa duca la lesin din cauza aburului.

De ce si cand e buna hidroterapia?

Asa cum bine stii, corpul uman, atunci cand e sanatos, are o temperatura interioara de 36,5 – 37 grade Celsius. In acest context, o mare parte din energia noastra fiziologica este dedicata echilibrarii temperaturii. Intregul sistem de control al temperaturii este complex si uimitor de eficient. Din pacate, de asemenea, nu este perfect: nu putem mentine intotdeauna o temperatura ideala. In mod obisnuit folosim dusuri, bai, focuri, ventilatoare si chiar alimente fierbinti sau reci pentru a ajuta la termoreglare in functie de sezonalitate.

Ne luptam mai mult cu controlul temperaturii atunci cand suntem bolnavi si astfel hidroterapia este mai utila in acele situatii. Cand avem febra severa se folosesc comprese cu apa rece, iar cand ne e prea frig stam in cada cu apa fierbinte.

Cum se face hidroterapia – tehnici si procese

Hidroterapia se face prin intermediul bailor terapeutice. Hidroterapia include: sauna, baile cu abur, baile pentru picioare, precum şi aplicarea de comprese cu apa calda si rece. Printre cele mai intalnite modalitati de hidroterapie se numara baile de sezut, recomandate pentru tratarea hemoroizilor, atat la barbati, cat si la femei.

Baia turceasca sau baia cu aburi este tot o forma de hidroterapie. Hidroterapie avem si atunci cand vorbim de dus scotian si subacvatic. Dusul scotian are un efect benefic asupra sistemului nervos, de tonifiere musculara, de activare a circulatiei si de accelerare a metabolismului. Dusul subacvatic este indicat in deficientele motorii de diferite cauze, atrofie musculare, dar şi pentru afectiuni post-traumatice.

Apa chiar e viata si, folosita cum trebuie in scopuri terapeutice, poate ajuta atat in tratarea unor afectiuni, cat si in prevenirea altora.

Sursa: painscience.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate