Exercitiul fizic, indicat pentru ameliorarea astmului

Timp estimat de citire2 minute, 5 secunde

Stim cu totii cat de importanta este miscarea pentru mentinerea starii generale de sanatate. Exista nenumarate dovezi stiintifice care atesta beneficiile execitiului fizic in ceea ce priveste preventia si combaterea diverselor afectiuni, de la simple raceli la boli grave. De curand, o echipa de cercetatori canadieni a demonstrat ca o jumatate de ora de activitate sportiva poate usura suferinta astmaticilor.

Daca, pana acum, medicii recomandau persoanelor cu astm sa evite practicarea sporturilor pentru a nu agrava simptomele bolii, iata ca lucrurile nu stau tocmai asa. Oamenii de stiinta de la Universitatea Concordia din Montreal sustin ca descurajarea pacientilor astmatici de a se angaja in activitati fizice de teama ca ar provoca dificultati de respiratie, declansand un atac de astm, ar trebui sa inceteze.

Nu exista motive de ingrijorare

E adevarat, riscul de bronhospasm la efort este prezent, dar folosind inhalatorul inainte de a incepe o activitate sportiva, acesta poate fi evitat. „Nu avem niciun motiv intemeiat pentru a nu face sport”, au pledat cercetatorii. Dimpotriva. Asa cum a relevat studiul lor realizat pe o mie de pacienti cu astm bronsic, exercitiul fizic reprezinta o modalitate excelenta de a controla boala. Mai exact, rezultatele au aratat ca astmaticii care efectueaza in mod regulat activitati fizice isi reduc de 2 ori frecventa si intensitatea simptomelor respiratorii fata de cei care nu fac miscare.

Prescriptie medicala: 30 de minute de sport pe zi

„Ar fi minunat sa vedem medici care recomanda pentru astm si exercitiul fizic, pe langa tratamentele farmacologice clasice”, au afirmat, in concluzie, autorii studiului. Ei au precizat ca efortul nu ar trebui sa fie dificil. Efecte pozitive poate produce pana si o jumatate de ora pe zi de mers pe jos sau cu bicicleta. Indicate mai sunt fitnessul, yoga, inotul. De fapt, aproape orice activitate fizica de intensitate moderata poate imbunatati in mod real si semnificativ situatia.

Perseverenta, elementul-cheie

Pentru a obtine cele mai bune rezultate, cel mai important este ca acea jumatate de ora de exercitiu fizic sa existe in fiecare zi, pe tot parcursul anului, specifica oamenii de stiinta. Totodata, pornind de la ideea ca un exercitiu e mai bun decat niciunul, ei reamintesc si faptul ca mai mult e mai bine decat mai putin. Cu alte cuvinte, sfatul lor este ca suferinzii de astm sa-si faca din sport un aliat, insa nu inainte de a se sfatui cu medicul curant pentru a determina frecventa optima si intensitatea efortului.

Studiul a fost publicat in revista „BMJ Open Respiratory Research”. 

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate