Dieta Indiana de 7 Zile: rezultate, pareri si avantaje

Timp estimat de citire7 minute, 23 secunde

Dieta indiana este numele unui plan nutritional care a fost conceput cu scopul reducerii grasimii corporale si a greutatii totale in numai sapte zile. Este considerata a fi cea mai buna dintre dietele vegetariene care te ajuta sa pierzi in greutate. Acest plan nu are ca unic scop doar slabirea propriu-zisa, ci reprezinta in acelasi timp si o excelenta metoda prin care sanatatea este mentinuta in parametri normali.

Cuprins:

In ce fel actioneaza dieta indiana

Ce explicatie stiintifica exista?

Planul pe zile al dietei indiene

Reguli esentiale

Aceasta dieta incurajeaza consumul de fructe si legume, ceea ce are ca efect cresterea ratei metabolice. Dietele de acest fel si scaderea greutatii corporale sunt in stransa legatura, constituind cea mai rapida modalitate de a pierde kilogramele in plus. Eficienta acestui fel de a slabi face din dieta indiana una dintre cele mai recomandate pe plan mondial.

In ce fel actioneaza dieta indiana

Cei mai multi oameni nu sunt foarte increzatori atunci cand vine vorba despre acest plan de dieta. Dar cat de eficient este acesta de fapt? Este oare posibil sa slabesti atat de mult, intr-un timp atat de scurt, doar prin aplicarea metodelor pe care le presupune aceasta dieta? Iata cateva explicatii care te vor lamuri in legatura cu felul in care actioneaza.

Detoxifierea

Se spune despre dieta indiana ca este una dintre cele mai bune metode de detoxifiere a organismului. In saptamana respectiva este esential sa stai la distanta de alimentele complet nerecomandate, precum proteinele prelucrate, grasimile sau carbohidratii nesanatosi (macar in primele zile ale dietei). In acest fel se poate scapa cu siguranta de toxinele care s-au acumulat in corp. Un alt fel recomandat de a ajuta digestia si de a elimina toxinele din organism il constituie consumul a doi litri de apa in fiecare zi pe durata dietei. Atunci cand iti detoxifici corpul la intervale regulate de timp, vei avea o digestie mai rapida iar toxinele vor fi eliminate constant. Toate acestea contribuie eficient la scaderea in greutate.

Imbunatatirea tranzitului intestinal

Unul dintre principalii factori responsabili de faptul ca oamenii devin supraponderali este acela ca persoanele respective nu pot scapa de toxinele din corp. Cei mai multi dintre noi consumam alimente care nu sunt sanatoase si care au putine fibre, acestea afectand organismul simtitor. Dieta indiana se bazeaza pe consumarea multor alimente bogate in fibre si apa, acestea ajutand foarte mult la indepartarea in mod regulat a toxinelor. Constipatia si alte probleme intestinale pot fi evitate fara dificultate adoptand dieta indiana.

Ce explicatie stiintifica exista?

Poate ca te intrebi care este fundamentul stiintific al acestei diete indiene; foarte multi dintre noi ne punem aceasta intrebare, cu siguranta. Fructele si legumele contin din plin vitamine si minerale esentiale, satisfacand cerintele nutritionale ale organismului. Dieta indiana este bogata in carbohidrati complecsi, cum este orezul brun (bogat in substante nutritive esentiale – magneziu, potasiu, calciu, fibre). Este permis in dieta indiana sa consumi carne de pui, aceasta avand de asemenea un continut scazut de grasimi. Atunci cand cantitatea de proteine este cea potrivita, rata metabolica incepe sa creasca si accelereaza astfel si arderea grasimilor.

Un alt aspect important al dietei indiene este acela ca nu suntem nevoiti sa limitam cantitatea de alimente, ci tipul alimentelor pe care le consumam. Este ceva ce functioneaza pentru cei mai multi dintre oameni, avand in vedere ca nu sunt nevoiti sa renunte neaparat la ceea ce le place sa manance. Pentru accelerarea metabolismului si pentru a pierde grasimile este ideal sa mananci des, in cantitati mici si sa cresti cantitatea de apa pe care o bei.


Deschide videoclipul

Sanatatea angajatilor companiei General Motors Inc a fost unul dintre motivele elaborarii acestui plan alimentar vegetarian de sapte zile. Scopul dietei este de a asigura o stare de sanatate optima si de a reduce in acelasi timp si numarul kilogramelor.

Beneficiile directe ale dietei indiene

  • Pierderea in 7 zile a 5, pana la 8 kilograme;
  • O piele mai luminoasa;
  • Mai multa energie si eliminarea toxinelor;
  • Scaderea stratului de grasime din jurul taliei.

Planul pe zile al dietei indiene

Ziua 1

Avand in vedere ca este prima zi, poti sa te astepti ca aceasta sa fie cea mai grea dintre cele sapte. Fa tot posibiliul sa stai departe de orice pofta pe care crezi ca ai putea sa o ai, pentru ca nu vei consuma nimic altceva in afara de fructe – exceptie fac strugurii, bananele, lychee si mango. Poti manca oricat de multe vrei si trebuie sa ai in vedere ca se recomanda un consum mai ridicat de mere, pepene verde, rodii, portocale, pepene galben si capsuni. Nu este nicio problema daca ajungi sa mananci de 20 de ori in aceasta zi, insa trebuie sa respecti conditia de a consuma exclusiv fructe.

Ziua 2

A doua zi a dietei este supranumita si „ziua tuturor legumelor”. Nu ai voie sa consumi nimic altceva in afara de legume. Poti manca oricat de multe iti doresti, cu conditia ca acestea sa fie crude sau fierte. Pentru inceputul zilei, un cartof fiert si o lingura de unt, un ceai, ar trebui sa fie suficient pentru ca organismul tau sa aiba destula energie si carbohidrati in ziua respectiva.

Ziua 3

Meniul pentru a treia zi consta in combinarea fructelor din prima zi cu legumele din cea de-a doua zi. Poti manca, la fel ca in primele doua zile, oricat de mult iti doresti atata timp cat sunt numai legume si fructe. De asemenea, in aceasta a treia zi a dietei, trebuie sa tii cont sa bei multa apa si sa eviti pe cat posibil cartofii, mai ales daca obtii o cantitate suficienta de carbohidrati din fructe. Te poti confrunta cu poftele care incearca sa iti domine autocontrolul, insa pastreaza-ti mintea setata pe kilogramele pe care le lasi in urma si pe bucuria pe care o vei avea atunci cand vei vedea rezultatele.

Ziua 4

Asa cum in primele trei zile nu ai voie deloc sa consumi banane, in a patra zi poti sa mananci chiar sase banane fara sa fie vreo problema. Dieta vegerariana pentru pierderea in greutate iti permite sa bei chiar si patru pahare cu lapte in aceasta a patra zi. Chiar daca stii ca bananele sunt de ajutor aunci cand vrei sa iei in greutate, iata ca in cazul dietei indiene ele sunt cele care asigura sodiu si potasiu pentru organism. Trebuie sa retii ca, datorita consumului redus de sare, efectul bananelor este mult mai eficient.

Ziua 5

Ziua a cincea iti aduce posibilitatea de a manca din nou o masa cu adevarat gustoasa. Rosiile, varza, branza de vaci si germenii sunt alimentele pe care trebuie sa le consumi in aceasta a cincea etapa a dietei indiene. Poti adauga meniului si bucati de soia, poti sa prepari o supa delicioasa cu ingredientele pe care le-am amintit si poti s-o mananci pe toata. Nu uita si sa consumi putin mai multa apa in acest stadiu.

Ziua 6

Penultima zi a dietei nu difera foarte mult de cea precedenta. Poti consuma absolut tot ce ai avut voie si in a sasea zi, mai putin rosiile. Asigura-te ca bei suficienta apa si continua cu supa; ar trebui sa ajunga pe tot parcursul zilei. Vitaminele si fibrele necesare corpului vor fi asigurate de catre legume. Este momentul in care vei incepe sa remarci schimbari in organismul tau. Chiar daca am mai spus, este foarte important sa bei o cantitate de apa mai mare decat de obicei.

Ziua 7

Iata ca am ajuns si la ultima zi, cea de-a saptea, a planului de dieta. Este cea mai importanta dintre toate. Sucul de fructe proaspete, legumele pe care ti le doresti, o ceasca de orez brun, apa din plin, acestea sunt alimentele si lichidele recomandate pentru ultima etapa a dietei indine.

Reguli esentiale (legumele care pot fi consumate)

  • Cartofii: sunt recomandati numai pentru micul dejun al celei de-a doua zile a dietei. Amidonul din cartofii fierti si raciti devine amidon rezistent, avand rol in oxidarea grasimilor si in reducerea grasimii abdominale;
  • Castravetii: sunt printre cele mai bune legume pentru scaderea in greutate, avand un continut redus de calorii si fiind lipsiti de amidon. O jumatate de castravete feliat are numai 10 calorii;
  • Salata verde: o alta leguma foarte sanatoasa, de asemenea cu un nivel scazut de calorii, dar foarte bogata in fibre si vitamine;
  • Varza: un aliment bogat in antioxidanti si vitamina C, care ajuta la cresterea imunitatii organismului;
  • Broccoli: este una dintre legumele cu continut redus de calorii, dar care reprezinta una dintre sursele importante de calciu si fibre;
  • Ardeiul gras: are rolul de a stimula metabolismul si de a ajuta la arderea grasimilor;
  • Ceapa: consumul acesteia activeaza proteinele din corp, arde grasimea acumulata si are rol de prevenire a formarii de noi celule grase;
  • Spanacul: frunzele de spanac sunt incarcate cu proteine care cresc masa musculara slaba si care ajuta la arderea caloriilor;
  • Morcovii: sunt bogati in fibre si beta-caroten;
  • Conopida: este o leguma crucifera, bogata in fibre, vitamina C si acid folic.

Ionut Solescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate