Dieta Hallelujah sau regimul alimentar divin

Timp estimat de citire3 minute, 0 secunde

Dieta Hallelujah sau Aleluia, in traducere libera, este gandita de un reverend american si se bazeaza pe cuvinte din Biblie. Asadar, vorbim de un program alimentar sanatos, ce exclude carnea din start. Citeste in randurile de mai jos regulile unei diete inedite,  extrem de populara peste Ocean.

Si Domnul a spus…
„Si Dumnezeu a zis: Iata, v-am dat orice iarba care face samanta si este pe fata intregului Pamant, si orice pom care are in el rod cu samanta: aceasta sa fie hrana voastra” (Geneza 1:29). De la acest pasaj, reverendul George Malkmus si sotia sa, Rhonda, au gandit si pus in aplicare un plan alimentar vegan, bazat 85% pe hrana neprocesata mecanic, raw, si 15% pe mancarui gatite vegetariene.
„Corpul nostru este facut de Dumnezeu sa se hraneasca cu hrana cruda, vie, unde energia vitala exista si ne ajuta sa ne fortificam organismul”, a declarat Malkmus, care a testat dieta mai intai pe el. „Hallelujah este incercarea mea de a invata omul sa se hraneasca sanatos, primordial, asa cum o faceau inaintasii nostri. Consider ca este cea mai buna dieta de pe Pamant”, a conchis reverendul.

Cum functioneaza
Bazata si pe studiul demonstrat ca organismul uman este diferit de cel al mamiferelor carnivore, ca omul digera mult mai greu carnea, si pe sloganul cheie ca „mancarea te poate distruge sau te poate insanatosi”, Hallelujah propune un stil de viata 100% vegetarian. Asadar, daca te decizi sa urmezi aceasta dieta, e bine sa stii la ce sa te astepti.

Partea 1, 85% hrana raw

Sunt permise:

  • Sucuri naturale din orice fructe si legume in cele mai delicioase mixuri;
  • Lactate „false”: lapte de migdale, lapte de cocos, lapte de banana;
  • Fructe proaspete, maximum 15% din aportul alimentar zilnic;
  • Seminte: ovaz, orez, muesli, granola, biscuiti de cereale;
  • Fasole verde, mazare, grau incoltit, muguri;
  • Nuci, migdale crude, pasta de susan, nuci de macademia, seminte de floarea- soarelui, unt de arahide;
  • Ulei de masline, ulei de in, ulei de struguri;
  • Avocado, usturoi, ceapa, telina, patrunjel, marar;
  • Dulciuri doar smoothie, combinatii de fructe cu seminte si miere;
  • Orice fel de legume proaspete;
  • Supe raw.

Partea 2, 15% hrana gatita

  • Cafea decofeinizata si ceaiuri din plante medicinale;
  • Orice fel de fasole, preparata oricum de la iahnie la fasole batuta sau ciorba;
  • Lapte de migdale cu orez;
  • Placinte cu fructe de post, adica fara ou, lapte etc.;
  • Paine cu cereale, mamaliga, paste, briose de post, mei, orez;
  • Maioneza vegana;
  • Sare de mare, piper, condimente;
  • Ciorbe si supe de legume pregatite la foc;
  • Miere, sirop de artar, de stevie;
  • Spanac, mazare si orice fel de mancare scazuta;
  • Cartofi la cuptor, mancare de cartofi, cartofi cu rozmarin, piureuri de legume;
  • Orice tip de mancare de post.

Adeptii dietei spun ca trebuie insotita de 30 de minute de sport zilnic si rugaciune. Testimonialele lor spun ca unii au scapat de probleme cu stomacul, de migrene sau afectiuni dermatologice, asta in afara de scaderea in greutate evidenta.
Totusi, Malkamus si nutritionistii cu care colaboreaza recomanda dieta insotita neaparat de suplimente alimentare ce au grija de micile carente provocate de alimentatia exclusiv vegetariana.

Mostra de meniu Hallelujah
Mic dejun: un pahar mare cu suc de morcovi, spanac, kiwi si patrunjel
Supliment alimentar
Pranz: o salata mare cu de toate, stropita cu seminte crude de susan
Gustare: un suc de morovi si cateva nuci
Cina: supa de rosii raw si o salata de spanac si foi de salata verde, cu bucati de avocado, usturoi si castraveti

Daca nu ai servit in ziua cu pricina mancarea gatita, poti sa faci asta la cina: paste cu sos de tomate, cartofi la cuptor cu rozmarin, orez la tigaie cu legume.

Diana Sorescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate