Dieta cu otet de mere

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Inca din vremea bunicii, otetul de mere este intrebuintat pentru o multime de lucruri: pentru muraturi, in gradina, pentru dezinfectarea baii, precum si pentru infrumusetare. Dieta cu otet de mere este populara nu doar in Romania, ci in toata lumea, datorita efectelor benefice pe care le are otetul de mere asupra siluetei!

Descopera cum slabesti cu dieta cu otet de mere, care sunt beneficiile acestei diete si ce riscuri presupune dieta cu otet de mere!

Otetul de mere este produs prin fermentatia merelor si are ca ingredient principal acidul acetic, insa contine si alti acizi, vitamine, saruri minerale si aminoacizi. In anii 1950, otetul de mere a devenit foarte popular datorita unei carti bestseller la vremea respectiva, ce promova otetul de mere ca un supliment alimentar bun pentru vindecarea unei suite de afectiuni.

Beneficiile otetului de mere pentru sanatate

Chiar daca ii sunt atribuite atat de multe calitati, exista studii care demonstreaza doar cateva dintre benefiicile otetului de mere. Printre acestea se numara si efecte benefice in cazul urmatoarelor afectiuni:

* Diabet: efectul otetului de mere asupra nivelului de zahar din sange este, probabil, cea mai promitatoare speranta. Mai multe studii au aratat ca otetul poate diminua nivelul glucozei din sange – un studiu din 2007 arata ca persoanele care au luat doua linguri de otet de mere inainte de culcare aveau dimineata un nivel al glucozei mai mic cu 4-6%.

* Colesterol crescut:  un studiu din anul 206 citat de webmd.com arata ca otetul de mere poate diminua nivelul colesterolului din sange, dar este nevoie de mai multe cercetari pentru a demonstra aceasta afirmatie.

* Obezitate: de zeci de ani, otetul de mere a fost utilizat in curele de slabire, intrucat confera senzatia de satietate. Un studiu din 2005 realizat pe 12 oameni arata ca persoanele care au mancat o felie de paine si putin otet de mere s-au simtit mai satui decat cei care au consumat doar painea.

Cum se tine dieta cu otet de mere

De-a lungul timpului, oamenii care au visat la o silueta mai supla au gasit noi si noi metode de a consuma otetul de mere. Dieta cu otet de mere presupune sa consumi otet de mere cat mai des, de cateva ori pe zi. Cele mai populare variante ale dietei cu otet de mere sunt urmatoarele

  • Ia cate o lingura de otet de mere inainte de fiecare masa – se spune ca otetul de mere taie pofta de mancare, de aceea este bine sa-l iei inainte de masa. Daca stii ca ai probleme cu stomacul, poti lua cate o lingura de otet de mere dupa fiecare masa sau il poti dilua cu apa.
  • Amesteca otetul de mere cu suc de fructe – aceasta varianta a dietei cu otet de mere presupune sa-l bei in amestec cu suc de fructe proaspat, cel putin o data pe zi.
  • Amesteca otetul de mere cu apa si miere – aceasta bautura are un efect tonifiant asupra organismului tau si are un gust mai placut decat otetul de mere simplu.
  • Dieta cu otet de mere a lui Dr. Oz – faimosul Dr. Oz propune o reteta simpla care te ajuta sa slabesti. Tot ce trebuie sa faci este sa amesteci un pahar de suc de grapefruit cu doua linguri de otet de mere si sa bei acest cocktail inainte de fiecare masa. Daca nu iti place gustul, poti adauga o lingurita de miere, insa gustul mai dulce va adauga 20 de calorii/pahar.

Atentie: potentiale riscuri ale otetului de mere

Principalul ingredient al otetului de mere este acidul acetic, ce are un efect acid asupra smaltului dintilor si stomacului. Pentru a preveni efectele neplacute, otetul de mere ar trebui sa fie mereu diluat cu apa sau suc inainte de a fi consumat. Daca suferi de afectiuni cronice precum diabetul sau afectiuni cardiovasculare, consulta intotdeauna medicul inainte de a incepe orice dieta. 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu