Dieta cu dovleac

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Dieta cu dovleac reprezinta o modalitate excelenta de a-ti ajusta silueta in aceasta perioada a anului. Sarac in calorii, dar bogat in vitamine, minerale, fibre alimentare si alte substante valoroase pentru organism, dovleacul este un aliat inestimabil in lupta cu kilogramele in plus. Drept urmare, daca esti in cautarea unei metode rapide de scadere in greutate, opteaza fara ezitare pentru dieta cu dovleac.

O cura cu dovleac este o optiune pe care ar trebuie s-o ai in vedere in acest sezon daca ti-ai propus sa scapi de rotunjimile deranjante. Cu o densitate calorica relativ mica (26/100 g), dovleacul nu numai ca nu pune in pericol silueta, ci, dimpotriva, te ajuta sa o redefinesti. Si asta fara sa rabzi de foame sau sa te expui riscului de a dezvolta carente nutritionale, asa cum se intampla in cazul dietelor hipocalorice drastice.

Dieta cu dovleac: reguli esentiale

Regula # 1 Pentru o scadere sanatoasa in greutate, dieta cu dovleac NU trebuie tinuta mai mult de doua saptamani;

Regula # 2 Poti include in meniu carne, peste, legume, miere, iaurt degresat si fructe dulci in cantitati limitate;

Regula # 3 Pentru o hidratare optima, consuma apa plata, ceai verde neindulcit, suc de dovleac;

Regula # 4 Sunt interzise gustarile intre mese in timpul dietei;

Regula # 5 Limiteaza cat de mult poti aportul de zahar si sare;

Regula # 6 Cina trebuie sa fie usoara;

Regula # 7 Mananca de 3-4 ori in fiecare zi, respectand cu strictete programul de masa;

Regula # 8 Ultima masa a zilei ar trebui sa fie servita inainte de ora 19:00.

Dieta cu dolveac: versiunea de 2 saptamani

Daca te impaci bine cu gustul dovleacului, poti incerca varianta conceputa pentru a fi tinuta timp de 2 saptamani. Practic, a fost creat un plan alimentar pentru 4 zile, care se reia pana cand sunt bifate cele 14 zile. La ce rezultate te poti astepta, urmand acesta cura de slabire? E preconizata o imbunatatire a proceselor digestive si o pierdere in greutate de pana la 9 kg, in functie de surplusul ponderal initial.

Ziua 1

Mic dejun: 230 g de terci de dovleac fiert cu orez brun, 113 g de salata de dovleac cu fructe (fructele pot fi inlocuite cu migdale);

Pranz: 250 g de piure de dovleac;

Cina: mere, 200 g de dovleac gatit lent la cuptor sau la aburi.

Ziua 2

Mic dejun: 230 g de terci de dovleac fiert cu fulgi de ovaz;

Pranz: 250 g de supa de legume;

Cina: 200 g de salata preparata din miez crud de dovleac si ananas.

Ziua 3

Mic dejun: 230 g de tocanita de dovleac si alte legume;

Pranz: 250 g de supa de legume cu 2-3 crochete de cartofi;

Cina: un mar copt.

Ziua 4

Mic dejun: 230 g de chiftelute de dovleac;

Pranz: 250 g de supa de perisoare;

Cina: 230 g de salata de dovleac cu fructe.

Dieta cu dovleac: versiunea de 5 zile

Pentru rezultate-fulger, este recomandata dieta cu terci de dovleac. Aceasta se tine timp de 5 zile, in care sunt alternate doua meniuri. Intre mese este indicat sa bei cat mai multe lichide, pentru a impulsiona rata metabolica. Rezultatele asteptate? Pierderea rapida in greutate de pana la 4,5 kg. Evident, corelata la numarul de kilograme in plus avut la activ. Aceasta varianta a dietei cu dovleac poate fi repetata cel mult o data la 2 luni.

Meniul dietei cu terci de dovleac:

Ziua 1

Mic dejun: 220-230 g de terci de dovleac, un castravete;

Pranz: 110 g de terci de dovleac, 50-60 g de carne de pui fiarta;

Gustare: 170 g de dovleac copt;

Cina: 200 g de salata de dovleac, un file de peste fiert.

Ziua 2

Mic dejun: 220-230 g de salata de dovleac cu morcovi;

Pranz: 110-120 g de terci de dovleac, 60 g de peste fiert;

Gustarea: 220-230 g de terci de dovleac si o felie de cascaval;

Cina: o rosie.

Atentie!

Desi nu exista contraindicatii clare pentru dieta cu dovleac, e bine sa consulti medicul inainte daca ai probleme de digestie sau ai afectiuni ale stomacului. De asemenea, aceasta dieta nu este recomandata femeilor insarcinate sau care alapteaza.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu