Cum sa slabesti fara sa tii dieta

Timp estimat de citire2 minute, 33 secunde

Dieta cu supa de varza, Atkins, dieta indicelui glicemic, Montignac, regimul disociat pe zile, ore sau saptamani, dieta grupelor sanguine… Orice persoana care s-a luptat vreodata cu kilogramele in plus poate enumera dintr-o suflare cel putin cinci diete, insa exista o modalitate sanatoasa de a slabi si a nu te mai ingrasa, fara regimuri stricte!

Afla cum poti slabi usor si sigur fara dieta si fara sa te ingrasi ulterior!

Cum sa slabesti fara sa tii dieta

Cele mai multe diete sunt fie plictisitoare si monotone, fie prea complicate – oricum ar fi, iti dau multe batai de cap, iar partea cea mai neplacuta este ca efectul yoyo nu este deloc un mit. Daca nu urmezi un plan clar de mentinere dupa o astfel de dieta stricta, riscul de a pune la loc toate kilogramele date jos creste, ba chiar te poti pricopsi cu un surplu si mai mare. In plus, exista unele diete atat de nesanatoase incat iti dau organismul peste cap si iti incetinesc metabolismul, astfel incat in viitor iti va fi mai greu sa slabesti.

Un studiu australian publicat in Jurnalul de Medicina New England demonstreaza ca persoanele care tin o dieta extrema reusesc, intr-adevar, sa slabeasca semnificativ, unii dintre participantii la studiu reusind sa dea jos 14% din greutatea lor in doar 2 luni si jumatate, insa s-au confruntat cu efecte adverse. Cea mai neplacuta parte a fost cand li s-au facut analizele si s-a descoperit ca nivelul crescut al unor hormoni precum insulina, leptina (responsabila de apetit) si grelina (responsabil de senzatia de foame) ii faceau sa manance mai mult dupa incheierea dietei.

 

Ce trebuie sa faci pentru a slabi sanatos fara dieta?

Urmeaza regulile de nutritie si stil de viata de mai jos:

  • Limiteaza consumul de alimente hipercalorice (grasimi, dulciuri, fast food), insa nu-ti refuza mici placeri culinare din cand in cand. Senzatia ca un aliment iti este complet interzis duce la frustrare si, cel mai probabil, cu prima ocazie il vei devora in cantitati uriase. Permite-ti din cand in cand o prajitura cu ciocolata sau o friptura bine condimentata, dar nu mai des de o data pe saptamana!
  • Transforma cina intr-un ritual placut si renunta la mancatul in fata calculatorului sau televizorului. Pune salata intr-un bol dragut, aranjeaza masa si savureaza fiecare imbucatura. Privitul la televizor te face sa mananci mai mult, intrucat nu mai acorzi atentie gestului de a duce furculita la gura, ci emisiunii tale preferate. Dupa masa, iti poti acorda si cateva minute de ragaz in fata televizorului sau calculatorului!
  • Micsoreaza portiile, ajungand sa nu mananci niciodata mai mult decat ai nevoie pentru a te simti satul. Cei mai multi dintre noi mancam mai mult decat trebuie. Poti citi aici un ghid pentru portiile tale de mancare: http://www.slabsaugras.ro/cum-sa-ti-masori-corect-portiile-de-mancare-art-3840.html
  • Fa miscare in fiecare zi si asigura-te ca ai un stil de viata cat mai dinamic! Urca scarile, mergi la cumparaturi, fa plimbari rapide, inscrie-te la o sala de aerobic, danseaza in club cu prietenii, patineaza – poti gasi o multime de modalitati distractive de a face miscare zilnic!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate