Cum sa nu iei in greutate de Sarbatori

Timp estimat de citire4 minute, 12 secunde

Piftie, fripturi, sarmale, prajituri, cozonac… E greu sa rezisti in fata atator ispite culinare. Cu toate astea, nu e imposibil! Iti prezentam o serie de sfaturi istete care te vor ajuta sa nu-ti compromiti silueta in perioada sarbatorilor. Iata ce trebuie sa faci!

Afla de la Slab sau Gras cum sa te feresti de kilogramele in plus in perioada Sarbatorilor!

Studiile arata ca de Sarbatori suntem tentati sa mancam mai mult si sa crestem in greutate cu aproape un kilogram. Din pacate, persoanele supraponderale tind sa se ingrase si mai mult in aceasta perioada. Nutritionistii mai spun ca temperaturile scazute pot contribui la cresterea apetitului pentru alimentele bogate in calorii (in sezonul rece, corpul foloseste mai multa energie din alimente pentru a-si mentine temperatura normala). Asa sa fie oare? Nu chiar in totalitate… Atunci cand autocontrolul alimentar lipseste cu desavarsire, scuzele nu mai au nicio valoare…

Prepara mancaruri festive cu ingrediente “light”

Ce zici daca anul acesta ti-ai prepara mancarurile de Sarbatori din ingrediente “light”? Iata cateva exemple! La salate foloseste uleiul extravirgin de masline, inlocuieste carnea de porc de la sarmale, cu cea de curcan, scade cantitatea de unt din cozonaci, prepara antreurile festive cu branza dietetica in loc de cascaval si decoreaza-le cu legume proaspete (salata verde, morcov, castraveti, ardei, rosii s.a.) in loc de muraturi sarate, schimba mezelurile din comert cu feliute de carme pregatite de tine la cuptor sau la gratar. Asezoneaza fripturile cu piper si boia iute. Dupa cum poate stiai deja, condimentele iuti accelereaza arderea grasimilor in corp.

Consuma responsabil!

Mesele in familie sunt de cele mai multe ori un prilej de “dezmat” alimentar. Nu si pentru tine! Inainte cu o ora, pentru a-ti domoli apetitul alimentar, delecteaza-te cu o gustare imbietoare compusa dintr-o bucata de carne la gratar (de preferat pui, curcan, vita, iepure sau peste) si o salata. Aceastea iti vor diminua apetitul, iar la masa cea mare nu vei mai fi tentat sa mananci chiar atat de mult. Cu toate astea, evita antreurile cu unt sau cu maioneza, ciorbele cu smantana si prajiturile cu creme grase. Si inca ceva! Inlocuieste painea alba, cu cea neagra de secara (e foarte gustoasa!).

Continua programul de exercitii fizice

Chiar daca e iarna, pastreaza-ti bunul obicei de a face miscare in aer liber. Asa ca, imbraca-te adecvat si mergi in parc. Aici poti alerga sau poti face cu placere o serie de exercitii fizice. Daca vremea nu-ti permite acest lucru, antreneaza-te acasa. Mai mult, un studiu recent arata ca miscarea scade considerabil pofta de mancare. Este vorba despre scaderea nivelului de grelina, un hormon responsabil cu declansarea senzatiei de foame la nivelul creierului.  

Bea apa plata cu lamaie

Un pahar cu apa plata si lamaie, baut inainte cu 10 minute de masa, iti diminueaza apetitul. Astfel vei putea reduce semnificativ cantitatea portiilor de mancare. De asemenea, lamaia ajuta la topirea rotunjimilor si are rol detoxifiant. Inca ceva! Inlocuieste bauturile carbogazoase cu apa minerala. Poti bea vin sau sampanie, insa, atentie, toate cu masura.

Mananca pana in ora 18:00

Spre seara, metabolismul scade. De aceea, este bine sa mananci pana in ora 18:00. Daca totusi pleci la o petrecere si acolo vei gusta ceva, e bine sa te feresti de mancarurile bogate in  carbohidrati (antreuri cu paine alba, pizza, paste fainoase cu sos, orez alb, prajituri). De ce? Energia pe care ne-o ofera aceste alimente nu mai este consumata ca-n timpul zilei si, astfel, apar depozitele de grasime. Poti manca, in schimb, in cazul in care gazda le face disponibile, o salata proaspata de cruditati cu carne sau o bucata de peste gatita la cuptor.

Top 10 reguli pentru dieta de Sarbatori ale celebrului medic nutritionist german Detlef Pape

  1. Tine cont de cele trei mese principale ale zilei. Intre acestea trebuie sa faci o pauza de patru-cinci ore.
  2. Consuma alimente bogate in carbohidrati doar la micul dejun si niciodata seara. Un smoothie de banane sau o portie de cereale cu lapte te vor energiza rapid.
  3. Mananca doar o singura felie de tort sau de cozonac pe zi.
  4. Condimenteaza-ti mancarurile cu piper si ardei iute. Acest lucru stimuleaza arderea grasimilor.
  5. Realizeaza un plan zilnic de miscare, chiar daca esti in vacanta. Intre mesele principale, este ideal sa faci 3.000 de pasi.
  6. Bea doi litri de apa plata pe zi. O jumatate din aceasta cantitate poate fi inlocuita cu sucuri preparate in casa de fructe sau de radacinoase. Acestea scad considerabil pofta de dulciuri.
  7. La cina, consuma doar alimente bogate in proteine, nici mai mult, nici mai putin de 250 g carne slaba (peste sau pui).
  8. Evita pe cat posibil consumul de alcool. Iti sunt permisi doar 250 ml de vin sau 0,5 l de bere pe zi.
  9. Scapa de stres! Distreaza-te alaturi de familie! Daca esti la munte, bucura-te cat mai mult de peisaj si de aerul curat. Practica un sport de iarna (ski, patinaj, snowboarding etc.).
  10. Pune-te in pat inainte de miezul noptii. Dormi opt ore pe noapte. In acest timp, corpul se reface celular, consumand  o mare parte din caloriile acumulate peste zi.

Elisabeta Cosmescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate