Cum sa mananci dietetic cand iesi in oras

Timp estimat de citire3 minute, 21 secunde

Mesele in oras sunt ca o sabie cu doua taisuri: iti place ca savurezi mancarea intr-o companie placuta, intr-un mediu relaxant, insa, pe de alta parte, ce te faci cu grasimile si caloriile, bine ascunse in denumiri atragatoare? Poate ti-ai imaginat ca pastele cu fructe de mare din meniu sunt o optiune light, dar nu e chiar asa – noi te invatam cum sa alegi ce-i mai bun pentru tine.

Fie pranz de afaceri, gustare rapida intre doua drumuri sau cina eleganta, mancatul in oras este complicat pentru cei care tin dieta. Pe langa numeroasele tentatii culinare, exista un alt risc: acela de a-ti comanda un fel ce doar pare dietetic, cand, in realitate, este o bomba calorica. Ar fi simplu daca fiecare meniu ar include continutul nutritiv al preparatelor! Pana atunci, dobandeste obiceiul de a studia bine meniul inainte de comanda si inspira-ti alegerile din acest articol.

Cauta restaurante cu specific japonez, grecesc (mediteranean), suedez sau vietnamez. Bucatariile lor traditionale se numara printre cele mai sanatoase din lume.

Restaurant italian: Bineinteles, pastele sunt punctul forte al oricarui restaurant italian, dar sosurile calorice care le insotesc de obicei nu au cum sa-ti fie prielnice. Rezuma-te la un cocktail de fructe de mare, creveti la gratar sau deliciosul aperitiv din pepene galben si prosciutto. Rosiile sunt o optiune buna, sub forma de supa sau suc proaspat, intrucat contin licopen, un puternic antioxidant. Poti savura si o portie de  paste, dar asigura-te ca sunt in sos marinara, fara branza.

Restaurant american: Cred ca nici nu mai trebuie mentionat ca restaurantele cu specific american se intrec in prajeli si portii mai mult decat generoase, asa ca este destul de greu sa gasesti ceva dietetic. Totusi, dieta nu este pierduta daca gasesti in meniu carne de vita preparata la gratar si o garnitura de legume simple, fara sos.

Pizzerie: In primul rand, de ce ai intra intr-o pizzerie daca esti la dieta? Ideal ar fi sa o eviti, dar, daca nu ai de ales, stai departe de sortimentele de pizza cu multa carne (prea mult sodiu si calorii, prea putine fibre), de bauturile carbogazoase incluse in diferite meniuri promotionale si limiteaza desertul. Ca silueta sa iti fie in siguranta, comanda o salata-aperitiv fara dressing, un pahar de vin alb si, daca nu se poate altfel, o portie mica de pizza cu blat subtire si legume.

Un truc de care e bine sa tii cont: nu intra in restaurant infometat! Bea un pahar mare cu apa sau mananca un fruct, pentru ca, daca iti este foarte foame, vei avea tendinta sa comanzi mai mult decat ai nevoie.

Fast food: Poti recunoaste un fast food de la o distanta considerabila, datorita mirosului inconfundabil, insa, odata intrat intr-un astfel de local, nu te lasa condus de simturi, ci de logica! Chiar si salatele dintr-un fast food au multe calorii, din cauza dressing-ului, asa ca acorda atentie sporita meniului tau. Poti lua o salata pe care sa o mananci simpla sau o portie de bucatele de pui, ce ramane inofensiva pentru silueta doar daca o mananci fara sosuri sofisticate, ci doar cu mustar sau ketchup.

Restaurant chinezesc: Orezul este mancarea de baza a chinezilor, asa ca mizeaza pe acest aliment usor atunci cand comanzi la restaurant. Daca este posibil, cere orez brun – este mai bogat in fibre decat cel alb, rafinat. Alege alimentele crude, preparate la abur sau fierte, nu prajite. O optiune buna este salata de alge, dar si legumele cu diverse sosuri, preparatele pe baza de peste proaspat sau coltunasii. Evita puiul dulce-acrisor pane si prajelile. Ca desert, un compot de fructe exotice (litchi, spre exemplu) este suficient.

Restaurant frantuzesc: Portiile tipice frantuzesti sunt mici, iar mancarea este de obicei usoara. Totusi, fii atent la sosurile ce pot adauga chiar si sute de calorii unui fel de mancare si la modul de preparare al mancarii. Alege o friptura mica de vita, miel, cocos sau o portie de fructe de mare, asezonata cu legume – cu aceasta combinatie, fara alte adaosuri, nu ai cum sa gresesti!

Raluca Baciu-Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate