Cum sa ma ingras?

Timp estimat de citire2 minute, 45 secunde

Te gandesti ca daca mananci mai mult si mai des, vei ajunge la greutatea optima si vei experimenta din nou sentimentul multumirii de sine. Sunt si multi prieteni care afirma acest lucru… Inainte de a incepe efectiv sa te “indopi”, trebuie sa stii ca odata cu modificarea unor functii ale metabolismului mai exista o serie de riscuri, cum ar fi cresterea sanselor pentru infarct si angina pectorala.

Evita asadar ingrasarea brusca si incepi prin a manca mai multe mese pe zi, fara prajeli, produse foarte grase si alte alimente care ar duce la cresterea colesterolului si depunerea acestuia pe vasele de sange. In fapt, tu nu cauti ca prin procesul ingrasarii sa acumulezi grasime propriu-zis, pentru ca apoi sa apara riscul obezitatii, ci sa iti cresti mai degraba masa musculara.

Indiferent ca este vorba de slabire, ingrasare sau mentinerea greutatii, numitorul comun este echilibrul alimentar. O alimentatie necontrolata, al carei obiectiv “disperat” este de a mai castiga putin in greutate, e un risc evident de esec.

Dieta de ingrasare

Aceasta trebuie inceputa prin evaluarea exacta a cantitatii de calorii si proteine necesare corpului tau. Mai degraba decat sa iti propunem retete concrete, care ar putea sa nu ti se potriveasca, iti prezentam lista unor alimente insotite de numarul de calorii si proteine pe care le contin si cateva produse pe care ar trebui sa le consumi pentru a castiga kilograme in mod natural.

Carne de curcan – calorii: 179 – proteine: 24.5
Carne de miel – calorii: 260 – proteine: 18
Carne de porc grasa – calorii: 340 – proteine: 15
Carne de porc slaba – calorii: 142 – proteine: 20.4
Carne de pui – calorii: 142 – proteine: 21
Carne grasa de vita  – calorii: 277 – proteine: 12
Carne slaba de vita  – calorii: 104 – proteine: 20.4
Crap – calorii: 104 – proteine: 18.9
Ficat de porc – calorii: 146.2 – proteine: 19
Hering in sos tomat – calorii: 170 – proteine: 16.2
Hering – calorii: 167 – proteine: 18
Hering in ulei – calorii: 325 – proteine: 13.7
Icre crap – calorii: 192 – proteine: 19.5
Macrou in sos tomat – calorii: 164 – proteine: 14.5
Macrou in ulei – calorii: 259 – proteine: 16.2
Parizer – calorii: 290 – din care proteine: 10.2
Pate de ficat – calorii: 261 – proteine: 19.6
Salam de vara – calorii: 519 – proteine: 20
Stavrid – calorii: 114 – proteine: 21
Stavrid in sos tomat – calorii: 125 – proteine: 15.5
Carne de oaie – calorii: 181 – proteine: 17

In principiu, se recomanda trei mese pe zi, insa poti manca mai putin si de 5-6 ori. Este bine sa eviti gustarile dintre mese, consumand in schimb, intre orele 10.00-11.00 si 16.00-17.00, fructe uscate, produse lactate, cereale sau batoane proteice.

Alimente recomandate pentru ingrasare

Alimentele indicate sunt bananele, nucile, painea integrala, laptele (cat mai putin degresat), untul, branza, ouale fierte, carnea de vita fiarta, fainoasele, carnea de peste, supele cu fidea, cartofii fierti si compotul din orice fructe. Bea multe lichide cu valoare proteica ridicata, consuma alimente bogate in amidon si sosuri din diverse combinatii sau pe baza de smantana.

Trebuie sa tii seama atat de produsele in sine, cat si de amestecul lor: iaurt cu fulgi de grau; paine integrala + 1,2 oua fierte + un pahar cu lapte; paine integrala + supa; carne de vita + piure de cartofi sau paste fainoase; miez de nuca + unt (+ banana); peste + cartofi fierti + unt.

Nu uita ca trebuie sa faci totul cu moderatie, pentru a-ti pastra sanatatea. Unele persoane raman slabe indiferent de cantitatea alimentelor pe care le consuma, prin natura metabolismului, spre deosebire de altele care par sa castige in greutate si in urma unei inghitituri de apa. Inainte de a urma un program de dieta, cunoaste-ti organismul, urmareste-i reactiile si… ai grija de tine!

Alina Boicu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

18 comentarii

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

  1. Ruse Alexandru spune:

    Buna ziua am o problema cu cresterea greutatii si anume..eu mananc foarte mult si tot felul de lucruri ori prajeli ori supe/ciorbe, etc. Problema mea este ca si daca am fost la sala mi se formeaza pectorali bicepsi tricepsi dar pe acelasi corp subtire formele le am dar in continuare nu iau in greutate.

  2. Mi-e foame spune:

    Mancati cate 1-2 kebab-uri pe zi si o sa gasiti cheia fericirii !
    Cu drag, prietenul vostru Mi-e foame

  3. F**r** spune:

    Dar dulciurile nu afectează măselele?

  4. m** spune:

    eu am 33 de ani si 2 copii si nu am avut niciodata mai mult de 52kg……..asta este metabolismul oricat as mank eu.

  5. 1**ea spune:

    Salut am 17 ani,1,78m si 63 kilograme e normal asta sau e putin???Astept raspunsuri!!!Multumesc

  6. D**i** **a** ** spune:

    hahaha…slabanogilor. Am 1.82m si 60 kg. asta la 26 de ani. ciudat e ca in urma cu cativa ani, pe la 18…aveam 63 kg. E imposibili sa te ingrasi…mai bine luam calciu si magneziu sa nu cadem din picioare. nici la bataie nu suntem buni :))

  7. A**xa spune:

    Buna , am 15 ani si 38 Kg nu mi se pare normal la varsta mea si de aceea vreau sa ma ingras macar 5 Kg credeti ca e bine ?

  8. S**f** spune:

    Da, sunt la 100 de grame.

  9. v**y spune:

    Salut am 176 cm 52 kg daca mas ingrasa inca 7 kg ar fi super … Zicetimi si mie caloriile astea de mai sus sunt la 100 g???

  10. 1**1**1**1**1**1**1**1**1**1**1**g spune:

    salut, ma numesc andrei, am 1.91 inaltimea, 16 ani si vreau sa ma ingras

  11. 1**1**1** spune:

    Salut.Eu am 45 de kg si 1.72 si vreu sa ma ingras cu cel putin 5 kg .Se poate intampla aceasta in maxim o luna ?Ce ar trebui sa mananc si cat de regulat?Multumesc

  12. 1** spune:

    @ Larisa Pai cate kilograme ai?

  13. 1**1** spune:

    am 1.70 am 15 ani si as vrea sa mai pun 5kg credeti ca e necesar?

  14. 1**us spune:

    Eu am 19 ani am 1.89 si am 55-60 de kg variez intre aceasta greutate nici mai mult nici mai putin as vrea sa pun cam 10 poate chia mai mult pe mine am sa incerc si eu dieta asta sper sa ma ajute daca mai aveti sfatui va rog spuneti-le…sa precizez miam facut toate analizele toate testele si nu sufar de nici o boala

  15. 1**1**! spune:

    Am 1.67 si am 48 de kilograme maninc mult in plus, ma ingras foarte greu! daca m-as ingrasa cu vreo 4kg ar fi perfect

  16. 1**1** spune:

    Eu am 1.65m si 47kg! Daca m-as ingrasa cu vre-o 3 kg, ar fi perfect! Ms mult de sfaturi!

  17. 1**1**1** spune:

    imi place as vrea f mult sa ma ingras makar 5kg

  18. 1**ri spune:

    nu imi place

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate