Ce poti sa mananci de 1200 de calorii?

Dr. Cristian Panaite, medic nutritionist, Clinica de Nutiritie Kilostop

Timp estimat de citire3 minute, 52 secunde

Ce mananci cand tii dieta? Dar mai ales cat de mult? Iti raspundem cu exemple concrete raportandu-ne la valoarea de 1200 de calorii, media unei diete de slabit.

Un mic dejun de 400 de calorii

  • Ai putea sa alegi 120 g de merdenele cu branza sau cascaval, adica 2 bucati… sau
  • 2 covrigi de aproximativ 50 g si o cafea cu lapte… sau
  • Un sandwich din 50 g de paine (2 felii) cu 60 g de sunca de pui (3 felii) cu 50 g de salata verde (2 frunze) alaturi de care sa mai mananci si o cutie de 200 g de branzica de casa (2% grasime), dar si 100 g de salata asortata din rosii si castraveti. {i nu uita nici de cafeaua cu lapte!

Daca optezi pentru una dintre primele doua variante, cel mai probabil ti se va face foame dupa o jumatate de ora. Daca alegi insa ultima optiune, iti garantez ca iti vei asigura atat necesarul de glucide – care sa te ajute sa iti incepi dimineata in forta, cat si necesarul de proteine si fibre – care te va ajuta sa iti potolesti foamea pentru cel putin 3 ore.
Un pranz de 500 de calorii

  • Ai putea sa mananci 100 g de ciocolata… sau
  • 200 g de paine – si nimic altceva… sau
  • Si-ai putea asigura acelasi numar de calorii mancand 125 g de piept de curcan la gratar cu 100 g de piure de cartofi, cu 300 g de legume si cu o salata de ardei copti de 100 g asezonata cu sos de soia.

Care dintre aceste 3 optiuni pe care ti le-am prezentat mai sus iti vor asigura necesarul de energie si satietatea de care cu siguranta ai nevoie pentru orele pe care le mai ai de petrecut la birou?
Pentru o cina de 300 de calorii

  • Ai putea sa mananci 100 g de cartofi prajiti, adica o portie mica de la McDonalds… sau
  • 150 g de snitel din piept de pui preparat ca la mama acasa, intr-o baie de ulei… sau
  • Ai putea sa iti potolesti foamea si sa iti asiguri un somn linistit mancand 200 g de ciuperci la gratar cu o lingura de 50 g de crema de branza light, alaturi de care mai poti manca si 150 g de ardei copti cu 80 g de piept de pui afumat (3-4 felii) plus o jumatate de cutie de branza de vaci, adica 100 g.

Jocul numerelor
O dieta reprezinta un joc al numerelor si este alegerea ta daca vrei sa te infometezi si sa te chinuiesti sau daca iti doresti sa iti potolesti senzatia de foame pentru o perioada cat mai lunga de timp fara sa iti pui in pericol greutatea. Printre alimentele care te „costa” cel mai mult, din perspectiva caloriilor, se numara dulciurile, painea, cartofii, orezul, produsele semi-preparate sau fast-food, dar si fructele si semintele oleaginoase. Nu ma intelege gresit insa. Chiar daca astfel de alimente au un „cost” ridicat, acest lucru nu inseamna ca nu pot face parte dintr-o dieta echilibrata, dar trebuie sa tii cont de cantitatea pe care vrei sa o consumi, de numarul de calorii al acesteia si de perioada de timp pentru care ele iti ofera o senzatie de satietate.

Daca vei avea curiozitatea sa te uiti peste eticheta alimentara a unui pachet de alune vei observa ca 100 g de alune sarate si prajite au doar 600 de calorii, in conditiile in care necesarul caloric zilnic pe care trebuie sa si-l asigure o femeie care vrea sa slabeasca nu depaseste, de cele mai multe ori 1200 de calorii.

Aliatele tale

La polul opus, se afla acele alimente care iti ofera intr-adevar acel raport optim cantitate-calorii. Capul listei este ocupat, bineinteles, de legume. O portie de legume – echivalenta cu o ceasca de verdeturi proaspete – rareori depaseste 30 de calorii. Pe aceeasi lista se mai afla si pieptul de pui la gratar sau pestele slab (salau, biban, dorada sau pangasius). O portie normala de 150-200 g din astfel de alimente nu depaseste 200-250 de calorii. Lactatele semi-degresate – cu un continut de grasime intre 2% si 7% sunt urmatoarele pe lista. O portie de branzica de casa de aproximativ 200 g rareori depaseste 250 de calorii. In ceea ce priveste fructele, o portie normala poate sa insemne si 200 g de mandarine, portocale, kiwi sau ananas, iar aceasta portie nu depaseste 150 de calorii.

Prin urmare, este extrem de important sa iti dai seama ca nu este nevoie sa te infometezi daca vrei sa slabesti. Natura si, implicit, supermarket-urile iti ofera o varietate de alimente dintre care poti sa alegi astfel incat sa eviti frustrarea unei diete.
Totul este sa stii cum sa te joci cu numerele si sa inveti sa descifrezi semnificatia si efectele raportului cantitate-calorii.

Dr. Cristian Panaite
Medic Nutritionist
Clinica de Nutritie KiloStop
www.kilostop.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic nutritionist, Clinica de Nutiritie Kilostop

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate