Ce alimente NU consuma medicii

Timp estimat de citire2 minute, 51 secunde

Este dificil sa gasesti un echilibru intre consumul de mancare gustoasa si intre cel de mancare sanatoasa. Nu mai trebuie sa subliniem importanta pe care o alimentatie corecta o are asupra mentinerii unei greutati normale si in evitarea bolilor de inima, cancerului sau diabetului, pentru ca deja stii toate aceste lucruri.

Dar sa vedem ce spun doi medici americani, Tom Rifai si Mark Liponis, despre alimentele pe care ei le evita si pe care ne recomanda sa le consumam cu moderatie, conform sciencealert.com.

1. Carnea rosie

Carnea de vita, de porc si de oaie sunt delicii culinare, insa reprezinta un pericol pentru sanatate. Carnea rosie nu trebuie ignorata complet, dar e bine sa fie consumata cu atentie. Este plina de proteine dar, pe de alta parte, are si grasimi saturate. Acestea cresc valorile colesterolului „rau” (LDL), asadar moderatie inainte de toate!

2. Carnea procesata

Mezelurile, carnatii, micii, sunca sau crenvurstii sunt alimente de baza in multe familii din Romania. Medicii avertizeza ca acestea contin grasimi saturate si multa sare, cea din urma putand creste alarmant tensiunea arteriala. Daca nu te-am convins inca, afla ca in 2015, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a anuntat ca produsele din carne procesata intra la cea mai ridicata categorie cancerigena pentru oameni, alaturi de alcool si tigari!

3. Cereale rafinate

Painea alba, orezul alb, faina alba, cerealele de la micul dejun si chiar gustoasele paste au efecte negative asupra sanatatii. Prin procesare, cerealele raman fara majoritatea fibrelor, iar valoarea lor nutritionala scade dramatic. Recomandarea medicilor este consumul de cereale integrale (acestea reduc riscul de diabet si scad nivelul de colesterol „rau” din sange).

4. Sucul de grepfrut si bauturile foarte dulci

Daca pana acum considerai ca sucul de grepfrut este ceva natural si benefic sanatatii, afla ca lucrurile nu stau chiar asa. Acesta poate interfera negativ cu anumite medicatii, cum ar fi antidepresivele, cele care scad nivelul tensiunii arteriale ori statinele. Pe de alta parte, delicioasele caffe-latte sau milkshake-urile, care iti indulcesc ziua, sunt adevarate bombe calorice, din cauza cantitatilor foarte mari de zahar pe care le au in componenta. O astfel de bautura poate contine 530 de calorii, 85 de grame de zahar si 11 grame de grasimi saturate. Asadar atentie la bauturile acestea gustoase, dar extrem de periculoase!

5. Pestele si mercurul

Poate parea surprinzator ca pestele se afla in aceasta lista insa vei afla imediat de ce. In general pestele contine grasimi sanatoase Omega-3 si proteine, dar nu toti pestii sunt la fel. Pestele-sabie (sau pestele-spada) ori tonul pot contine niveluri mari de mercur, bifenili policlorurati (cancerigeni) si dioxine. Recomandarile medicilor americani sunt somon, sardine, ansoa, macrou de Atlantic, pastrav, midii si scoici.

6. Cascavalul, branza si untul

Cascavalul si branza par alimentele perfecte pentru orice masa, insa specialistii avertizeaza ca unele sortimente sunt practic niste concentrate de calorii si sare. Aproximativ 28 de grame de branza Cheddar inseamna 115 calorii pentru corpul tau! Trecem la unt, care este plin de grasimi saturate. O lingura de unt contine 7 grame de grasimi saturate, un raport care nu este deloc benefic pentru sanatate.

7. Produse preparate la temperaturi inalte

Unele alimente pregatite la temperaturi mari (cartofii prajiti) au multe calorii, dar mai au un mare dezavantaj. Temperaturile inalte la prepararea cartofilor si a painii pot crea acrilamida, un posibil cancerigen, conform OMS. Si carnea prajita la temperaturi mari poate contine compusi cancerigeni. Indiferent ca o prajesti in ulei sau pe gratar, ea trebuie facuta la foc mic si niciodata nu trebuie lasata sa se arda!

Alin Claudiu Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu