Cafeaua, de ajutor in mentinerea greutatii dupa o cura de slabire

Timp estimat de citire1 minut, 48 secunde

Nu-i usor sa dai jos kilogramele in plus, dar e si mai complicat sa previi intoarcerea lor dupa ce tii o cura de slabire. Stabilizarea greutatii este poate cea mai dificila etapa a intregului proces de scadere ponderala. Experienta a aratat ca in aceasta faza esueaza cele mai mai multe regimuri care vizeaza subtierea siluetei. Ei bine, potrivit unui nou studiu, cafeaua ar putea sa schimbe in bine perspectivele.

Persoanele care au tinut un regim de slabire cunosc foarte bine cat de greu este sa ajungi, dar mai ales sa pastrezi apoi rezultatele tintite. Problema mentinerii greutatii dupa incheierea dietei este una foarte spinoasa, pentru ca implica modificarea fundamentala a obiceiurilor alimentare pe termen lung. Din fericire, consumul cafelei nu este interzis, ba dimpotriva, este chiar indicat. Un nou studiu german aparut in revista European Journal of Clinical Nutrition sustine ca aceasta bautura poate fi un ajutor pretios in ceea ce priveste mentinerea greutatii la care se ajunge dupa o cura de slabire.

2 pana la 4 cesti de cafea pe zi

Pentru desfasurarea studiului lor, cercetatorii de la Scoala Medicala din Hanovra au recrutat 494 de persoane, barbati si femei, care tineau diferite diete de slabire. Specialistii au monitorizat si analizat obiceiurile alimentare ale subiectilor inainte, in timpul si dupa pierderea in greutate. Astfel, oamenii de stiinta au observat ca participantii care obisnuiau sa consume cafea, cu regularitate, cate 2 pana la 4 cesti pe zi, au reusit sa-si mentina mai bine greutatea.

Cafeina, un aliat de cursa lunga

Cu toate ca se stia de mai multa vreme ca un consum moderat de cafeina contribuie la prevenirea castigului ponderal – exista date care arata ca persoanele care consuma cafea au un indice de masa corporala (IMC) mai mic decat cei care evita licoarea neagra –, este totusi prima data cand oamenii de stiinta pun in evidenta in mod clar rolul cafelei in mentinerea greutatii dupa o dieta de slabire. Atentie insa, cercetatorii ne indeamna sa nu abuzam! O cantitate prea mare de cafeina nu serveste la nimic. Dimpotriva, poate fi daunatoare pentru sanatate. Asadar, 2, cel mult 4 cesti de cafea, fara zahar adaugat, sunt suficiente pentru a beneficia de efectele anti-ingrasare.

Sursa: www.metronews.fr

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate