Ca sa-ti mearga mintea, antreneaza-ti coapsele!

Timp estimat de citire1 minut, 32 secunde

Pare greu de crezut, dar exista o relatie certa intre forta picioarelor si evolutia capacitatilor cerebrale. Mai exact, cu cat muschii membrelor inferioare sunt mai tonici si mai bine lucrati, cu atat ritmul de deteriorare cognitiva asociata proceselor de imbatranire va fi mai lent. O spun oamenii de stiinta de la Colegiul Regal din Londra.

Legatura uimitoare dintre forta musculara a picioarelor si capacitatile cerebrale a fost pusa in evidenta in cadrul unui studiu realizat pe un grup de surori gemene identice, adica monozigote, cu varste cuprinse intre 43 si 73 de ani. Initial, femeile au efectuat mai multe teste de memorie, pentru a le fi evaluate capacitatile cognitive. Ulterior, li s-a facut un examen de imagistica prin rezonanta magnetica (IRM) si le-a fost determinata forta musculara a picioarelor cu ajutorul unor masuratori realizate in timpul exercitiilor pe bicicleta stationara. Totodata, participantele la studiu au completat un chestionar privind stilul lor de viata si mai ales tipul si cantitatea de activitate fizica practicata. Zece ani mai tarziu, toate aceste teste au fost repetate.

Picioare puternice = minte sanatoasa

Rezultatele au aratat ca forta picioarelor reprezinta un factor predictiv demn de luat in seama atunci cand vine vorba de aprecierea ritmului de deteriorare a facultatilor mintale, dar si de modificare a structurii cerebrale in ansamblu. Si aceasta indiferent de asemanarile genetice si de mediul de dezvoltare comun al gemenelor in copilarie. Cu alte cuvinte, forta picioarelor se dovedeste a fi un parametru important al sanatatii creierului. Pornind de la aceste constatari, expertii britanici incurajeaza practicarea regulata a sporturilor care vizeaza consolidarea puterii picioarelor pentru a incetini declinul cognitiv. Si aceasta la orice varsta. Potrivit acestora, mersul pe jos in ritm alert, de la o jumatate de ora pana la o ora pe zi, poate fi deja o buna abordare.

Studiul a fost publicat in revista internationala „Gerontology”.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu