5 obiceiuri sanatoase care iti vor schimba viata

Timp estimat de citire3 minute, 24 secunde

De ce majoritatea oamenilor nu reusesc sa se tina de o provocare, precum pierderea in greutate sau  imbunatatirea semnificativa a stilului de viata? Pentru ca nu o iau cu incetinitorul, incearca sa schimbe totul deodata si sfarsesc in a nu schimba nimic.

De ce o schimbare grabita nu va functiona?

Tentatia de a vrea sa schimbi totul brusc este de inteles. Ia, spre exemplu, pierderea in greutate. Este greu sa reusesti. Asa ca singura sansa este sa adopti un program de dieta si excercitii foarte complicat si cuprinzator, care necesita schimbari semnificative.

Intr-o zi, cel mult doua, programul incepe sa devina opresiv. Fiecare inceput de schimbare incepe sa para imposibil. Asa ca incepi usor-usor sa abandonam.  Mai intai s-ar putea sa renunti la a mai alerga dimineata din cauza oboselii, apoi sa nu iti mai gatesti broccoliul si sa mananci pe fuga o merdenea. Sau copilul are un eveniment la scoala, asa ca abandonezi alergarea de seara.  De multe ori nimic nu se schimba, te intoarci de unde ai plecat.

Dar uite si alta solutie: nu schimba totul deodadata. Nu iti pierde timp adoptand o dieta la moda doar pentru ca asa e trendul.  Incearca pentru inceput sa faci cateva schimbari simple, incetul cu incetul. Pentru a-ti crea un nou stil de viata pe care sa il poti respecta, poti incepe cu aceste cinci schimbari:

Bea un pahar de apa inainte de orice masa

Toti avem nevoie sa bem mai multa apa. Este obligatoriu. Dar cand vei bea un pahar de apa inainte de masa, te va face sa nu mananci mai mult decat este nevoie.

Mananca macar un fel de mancare sanatos

Alege-ti o masa. Doar una. Apoi schimba ce mananci. Daca este pranzul, mananca o portie de proteine care sa se incadreze in palma mainii tale, o leguma sau un fruct si patru sau cinci migdale. Nu este, intr-adevar, foarte multa mancare, dar este mai sanatos decat sa mananci un senvis din comert sau o gustare dulce, cu multe calorii. Poti alege o portie de ton cu salata verde si rosii si doua mere. Sau o portie de piept de pui si castraveti.

Foloseste pauza de pranz pentru a fi activ

Nu iti va lua 30 minute sau o ora ca sa mananci. Asa ca fii productiv in pauza de pranz. Mergi la o plimbare sau fa stretching. Fa ceva ca sa arzi cateva calorii, sa reduce stresul si sa te simti mult mai bine atunci cand te intorci sa lucrezi. Si astfel vei face ca fitnessul sa devina parte din activitatea ta zilnica fara sa-ti incurce orarul deja plin.

Inlocuieste un fel de mancare cu un baton

Multe batoane de proteine au un gust de rumegus aromat. Dar cele mai multe dintre ele sunt, de asemenea, hranitoare, si au un continut scazut de calorii. Te fac sa eviti senzata de foame din mijlocul amiezii pe care o vei simti in mod inevitabil dupa ce ai mancat, de exemplu, un pranz usor.

Nu te ingrijora prea mult de valorile nutritionale. Alege un baton care are 10 sau 15 grame de proteine (baton proteic, nu energizant). Inlocuirea unei mese la mijlocul zilei este o modalitate usoara de a te obisnui sa consumi mai multe mese reduse cantitativ, un alt obicei pe care vei dori in cele din urma sa il adopti.

Distreaza-te ducand la bun sfarsit o provocare fizica

Ar fi minunat daca ai putea merge constant la sala, de patru sau cinci ori pe saptamana, dar nu ar fi realist, mai ales pentru o persoana ocupata, cu serviciu si familie.

Poti incerca insa ca o data pe saptamana sa te provoci. Mergi la o plimbare lunga, pe jos sau cu bicicleta. Urca pe munte. Asigura-te, insa, ca faci asta ca pe o distractie, nu ca pe o obligatie. De fiecare data cand vei finaliza o astfel de provocare saptamanala, fie ca vei fi ars calorii sau iti vei fi imbunatatit nivelul de fitness, vei realiza ca esti capabil sa faci niste lucruri foarte interesante. Si vei gasi motivatia pentru a face alte cateva schimbari pozitive fara sa-ti dai seama.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu