5 metode simple si eficiente de a-ti accelera metabolismul

Timp estimat de citire2 minute, 11 secunde

Au trecut proba timpului si, cel mai important,  au primit girul oamenilor de stiinta. Sunt cateva modalitati sigure de a-ti maximiza arderile calorice, pe care le poti adopta fara sa-ti dai peste cap stilul de viata si care isi mentin efectul a la longue.

Oricine s-a confruntat vreodata cu excesul ponderal si a incerct sa slabeasca stie cat de importanta este cresterea ratei metabolice pentru a avea sorti de izbanda in ceea ce si-a propus. Desigur, sportul ramane cea mai indicata cale, „acceleratorul metabolic” cel mai puternic, dar asta nu inseamna ca nu sunt si alte solutii. Si inca unele usor de aplicat si cu rezultate dovedite! Stim care sunt si ti le impartasim si tie!

1. Nu sta locului

Agita-te, mergi de colo-colo, stai in picioare, mesteca guma… Toate aceste tipuri de activitati, denumite NEAT (nonexercise activity thermogenisis), adica non-exercitii termogenice, te pot ajuta sa arzi un plus de 300-2.000 de calorii pe zi! Nu-i asa ca suna foarte bine?!

2. Fa-ti un obicei din a bea ceai verde

Mai multe studii demne de toata increderea au aratat ca includerea ceaiului verde in meniul zilnic poate spori rata metabolismului cu 4-5%. Asadar, daca vrei sa dai un impuls arderilor interne, nu ezita sa-ti iei mai des pauze de ceai, mai ales ca o cana de ceai verde are doar 2 calorii. Evident, vorbim de ceaiul verde neindulcit.

3. Bea mai multa apa

Un studiu german a facut o descoperire extraordinara! Cercetatorii au costatat ca un consum de doua pahare de apa rece a dus la o crestere a ratei metabolice a subiectilor cu 30% in mai putin de 10 minute, iar efectul a persistat timp de 90 de minute. O treime din acest impuls s-a datorat eforturilor corpului de a incalzi apa, iar restul – procesului de absorbtie a acesteia. „Atunci cand bem apa, nicio calorie nu este ingerata, in schimb, sunt folosite calorii”, a punctat dr. Michael Boschmann, cercetator la Universitatea de Medicina din Berlin.

4. Fa-ti plinul cu vitamina C

Adauga suc proaspat de lamaie in cana de ceai sau in paharul cu apa – este o metoda la indemana de a-ti completa rezervele de vitamina C. Oamenii de stiinta de la Universitatea de Stat din Arizona, SUA, au stabilit ca sportivii care nu consuma suficienta vitamina C ard cu pana la 25% mai putine calorii in timpul antrenamentelor.

5. Razi si fa-i pe altii sa rada

Un studiu publicat in prestigioasa publicatie de specialitate „International Journal of Obesity” a relevat ca rasul actioneaza pozitiv nu numai asupra starii de spirit, ci si asupra metabolismului, dandu-i un mic imbold. Conform calculelor, 15 minute de amuzament topesc aproximativ 40 de calorii. E mult, e putin? Tu decizi!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu