4 tipuri de alimente care accelereaza imbatranirea

Timp estimat de citire3 minute, 7 secunde

Obisnuiesti sa mananci aceste alimente care iti fac organismul sa imbatraneasca mai repede? Unele dintre ele sunt cunoscute publicului larg si ca alimente sanatoase, din cauza promovarii pe care le-o asigura industria alimentara. Insa, daca vei evita aceste patru tipuri de alimente, vei reusi sa arati cu 5-10 ani mai tanar decat esti!

Din cauza reactiilor chimice care au loc in organismul tau de fiecare data cand mananci, unele alimente duc la o imbatranire rapida, in timp ce alte alimente au efectul opus: te ajuta sa iti mentii tineretea. Daca despre alimentatia anti-aging ai mai putut citi in revista noastra, a venit momentul sa iti prezentam si acele alimente de care trebuie sa te feresti!

Exista 3 procese in organismul tau care au impact major asupra ritmului in care imbatraneste: glicarea, inflamatia si oxidarea. Cand vorbim despre imbatranire, nu ne referim doar la riduri, ci si la factorii pe care nu ii poti vedea, precum buna functionare a organelor interne si la sanatatea articulatiilor.

1. Alimentele care contin grau

In urma procesului de glicare, organismul tau secreta substante care accelereaza procesul de imbatranire si iti deterioreaza organele, articulatiile si pielea. Stii care este unul dintre cei mai importanti factori care creste nivelul acestor substante daunatoare? Poate ca te va surprinde, insa un nivel crescut de zahar in sange duce, in timp, la imbatranirea accelerata. Ce legatura are asta cu graul? Campaniile masive de marketing incearca sa te convinga ca graul integral este sanatos pentru tine, dar adevarul este ca graul, fie el si integral, contine un carbohidrat unic, care nu se regaseste in alte alimente. In urma unor teste, acest carbohidrat – Amylopectin-A, s-a dovedit a fi responsabil de o crestere semnificativa a nivelului de zahar din sange.

2. Alimente care contin porumb

Si in aceasta categorie intra alimente pe care, probabil, le consumi frecvent – cereale de porumb, ulei de porumb, chips-uri. La fel ca si in cazul produselor din grau, si cele din porumb duc la cresterea nivelului de zahar din sange si duc la imbatranire. Mai mult de atat, siropul de fructoza din porumb s-a dovedit a cauza o rata de crestere a substantelor nocive care duc la imbatranire de 10 ori mai mare decat glucoza! Daca bei zilnic bauturi indulcite si mananci tot felul de alimente procesate (inclusiv dressing-uri de salata sau ketchup), procesele de imbatranire sunt accelerate in organismul tau.

3. Zaharul sub orice forma

Zaharul trebuie evitat cu orice pret, atat pentru binele sanatatii, cat si pentru silueta. Stii deja ca excesul de zahar aduce kilograme in plus, dar si afectiuni precum diabetul de tip 2, asa ca este esential sa il inlocuiesti un alt indulcitor, de preferinta natural – cum este xylitolul. Un indulcitor precum xylitolul te ajuta sa controlezi fluctuatiile nivelului de zahar din sange si, astfel, sa incetinesti procesele de imbatranire.

Gandeste-te de doua ori inainte de a manca prajituri, bomboane, cereale indulcite si alte dulciuri care contribuie la imbatranirea accelerata!

4. Anumite uleiuri vegetale

Stim ca anumite uleiuri, pentru ca au eticheta „vegetal”, par sanatoase. Orice poarta eticheta de ulei de soia, ulei de canola, ulei de porumb, ulei vegetal sau ulei de seminte de bumbac a fost supus unui proces de rafinare la temperaturi foarte inalte sau prin solventi chimici precum hexanul. Aceste proceduri fac ca uleiul pe care il consumi sa aiba grasimi polinesaturate ce au trecut prin procese de oxidare si cauzeaza inflamatii in organismul tau: produc radicali liberi, iti deterioreaza membranele celulare si contribuie la imbatranirea accelerata. Daca vrei sa eviti efectele daunatoare asupra sanatatii ale uleiurile asa-zis vegetale, elimina-le din alimentatia ta si a familiei tale! Le poti inlocui cu uleiuri si grasimi cu adevarat sanatoase, precum uleiul de masline extravirgin, uleiul de avocado, uleiul virgin de cocos.

Raluca Baciu

Sursa: truthaboutabs.com

 

 

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu