3 metode sigure pentru a te simti grozav in pielea ta

Timp estimat de citire3 minute, 47 secunde

Conform unei statistici, 80% dintre femei nu sunt deloc multumite de ceea ce vad in oglinda – treci mai bine in grupul celor 20 de procente care se simt grozav si isi iubesc corpul asa cum este, cu ajutorul sfaturilor de astazi!

Majoritatea actritelor care arata fabulos nu au nici corpul, nici pielea perfecte. Din contra, au o multime de mici defecte pe care fie le camufleaza, fie le transforma in atuuri (celebra alunita a lui Cindy Crawford este doar un exemplu). Increderea in sine este primul pas pentru a opri vocea aceea interioara care te critica pana la cele mai marunte detalii, inlocuind-o cu capacitatea de a-ti vedea calitatile. Psiholoaga Ann Kearney-Cooke a publicat in revista americana Shape cele trei puncte esentiale care i-au ajutat pacientii sa dobandeasca incredere in sine: descoperirea propriilor atuuri, reinnoirea garderobei si mult sport.

1. Identifica-ti propriile atuuri

Punctele tale forte sunt abilitatile, pasiunile si caracteristicile care te reprezinta cel mai bine – calitatile care te fac sa te diferentiezi de altii si care iti “vin” in mod natural. Acestea pot varia de la a fi un alergator rapid pana la a avea ochi frumosi sau a avea o minte deschisa si mereu dispusa la noi aventuri. Identificand aceste trasaturi, poti sa-ti planuiesti modalitati pentru a profita din plin de ele, in viata ta de zi cu zi.

Cand iti treci in revista atuurile, incearca sa gasesti trei sau patru, atat emotionale, cat si fizice; impreuna, creeaza un pachet complet al lucrurilor pe care le ai de oferit lumii. E combinatia aceea unica ce iti va conferi forta si incredere. Te simti blocat? Incearca aceste trucuri ce te vor ajuta sa-ti vezi partile pozitive!

  • Tine minte complimentele pe care le primesti. Daca o colega iti spune ca ii place la nebunie parul tau perfect intins, ia complimentul ca atare: ai un par incredibil. Accepta si tine minte complimentele primite, intrucat ele iti scot in evidenta punctele forte si te fac constient chiar si de cele pe care nu stiai ca le ai.
  • Retraieste momentele placute. Adu-ti aminte de o perioada in care erai ocupat si iti iubeai viata si, cel mai probabil, iti vei da seama ca atunci faceai ceva la care erai foarte bun – de exemplu, sa faci poze la petrecerea unui prieten sau sa-ti ajuti sora sa redecoreze sufrageria. Concentrandu-te asupra lucrurilor la care esti bun, readuci energia pozitiva in viata ta, ceea te ajuta sa iti construiesti respectul de sine.
  • Admira-ti corpul. Chiar daca vei sta doua ore in fata oglinzii, forteaza-te sa gasesti trei lucruri care iti plac la corpul tau. In timp ce te privesti, evita sa te gandesti la defecte, ci cauta partile bune. Fiind atent la trasaturile tale frumoase inseamna ca te definesti prin ceea ce iti place, in loc de ceea ce nu-ti place.

2. Reinnoieste-ti garderoba

De indata ce ti-ai identificat calitatile fizice, asigura-te ca le pui in evidenta in mod elegant. Gandeste-te la Jennifer Lopez si la rochiile care ii scot in evidenta posteriorul – nu ar arata la fel daca s-ar infasura in pulovere lalai si pantaloni largi, nu-i asa? Mergi prin magazine si probeaza cat mai multe haine, pana ce gasesti ceva pe gustul tau, care sa-ti complimenteze corpul. Nu cauta doar haine negre si asorteaza culorile armonios, astfel incat sa ai o imagine de sine cat mai placuta tie si celor din jur. Intreaba-te: “Daca m-as intalni cu mine insami, mi-ar placea ceea ce vad?” Cauta sa-ti transformi acea reprezentare mentala intr-o imagine realista si ingrijita.

3. Pune-ti corpul in miscare

Nimic nu este mai important decat sa gasesti o forma de activitate care sa-ti placa, fie ca este vorba de ore de tenis sau de aparate de forta in sala de fitness. In primul rand, miscarea te face sa te simti foarte bine, intrucat ii ofera corpului si creierului tau endorfine, crescand si nivelul de energie. In plus, sportul iti da ocazia de a-ti aprecia corpul, pentru ca nu vei avea timp sa te gandesti la coapsele tale voluptoase sau posteriorul proeminent in timp ce transpiri la intensitate maxima!

Chiar daca practici aceste metode in fiecare zi, este posibila si intoarcerea criticii interioare, insa atunci cand constientizezi ca ai din nou ganduri negative cu privire la corpul tau, imagineaza-ti semnul STOP. Acesta serveste la reprezentarea grafica a faptului ca modul acesta de gandire nu este deloc productiv. La inceput, iti va fi mai dificil sa iti cresti increderea in tine, dar, cu timpul, rezultatele vor deveni din ce in ce mai intense si vizibile. Incearca si tu!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate