Vrei sa slabesti? Iata cum sa te cantaresti!

Dr. Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Timp estimat de citire3 minute, 13 secunde

Cand traiesti intr-o lume obsedata de silueta si in care obezitatea este o epidemie devine de-a dreptul firesc sa te poti „lauda” ca esti in posesia unui cantar. Cred ca nu numai doamnele, dar si domnii insista sa aiba asa ceva, chiar daca adesea bucata de plastic si sticla este mai degraba un dusman, decat un prieten. Asta, evident, aparent, pentru ca de fapt cantarul este prietenul greutatii normale.

De aici apare si intrebarea: cat de des trebuie sa il folosim si in ce circumstante?! Este simplu. Orice nutritionist iti poate spune ca este relativ facil sa dai jos 2-3 kilograme, fata de 20 sau mai mult. Pentru asta, insa, trebuie sa iti supraveghezi in mod curent greutatea corporala, pentru a surprinde momentul in care o ia in sus si a putea lua masurile corective adecvate.

Graficul greutatii tale

Daca te stii cu o tendinta clara de ingrasare, cea mai buna sugestie este sa te cantaresti zilnic si sa notezi cifrele respective pe un mic grafic. In felul acesta o sa poti surprinde tendinta generala de evolutie a greutatii, care poate sa fie crescatoare, constanta sau descrescatoare. Dupa caz, te poti considera satisfacuta daca greutatea ramane constanta sau daca scade. Daca pornesti de la o greutate normala, tinta ta trebuie sa fie ca ea sa ramana constanta si lucrul acesta va putea fi urmarit cel mai bine pe graficul greutatilor zilnice. Si rezultatele unei cure tot pe acel grafic se vad cel mai clar.

Variatiile greutatii

Nu ajunge sa te cantaresti ocazional sau la intervale mai mari de timp. Nu ajunge nici din punct de vedere psihologic, nici obiectiv. Asta pentru ca greutatea noastra variaza destul de mult de la o zi la alta, in functie de foarte multi factori. Nu numai ce si cat am mancat si baut conteaza, dar isi pune amprenta si cat de aproape sau departe esti de menstruatie, cat de multa activitate fizica intensa ai prestat, cat de sarat ai mancat etc. Uneori amploarea diferentelor poate trece de un kilogram.

Investeste intr-un cantar care memoreaza greutatile sau care comunica wireless cu tableta, permitandu-ti sa depozitezi in aplicatia adiacenta informatiile si chiar sa faci grafice.

Afla tendinta generala!

Daca esti la cura si te cantaresti ocazional, mai ales in prima perioada, poti avea surpriza negativa si clar demoralizanta sa constati ca, in ciuda eforturilor, te-ai ingrasat. Ai cu un kilogram si jumatate mai mult decat aveai la inceput?! Si cat te-ai chinuit sa scapi de el…. uite asa te poti gandi ca, odata ce nu are efect, poate e mai bine sa renunti la cura… Ei bine, acest lucru nu este adevarat. Cum am spus, greutatea poate varia si este posibil sa fi dat peste un maximum determinat hormonal, de stres sau din multe alte cauze. In schimb, daca iti construiesti graficul format din cantaririle zilnice, diferentele pe termen scurt se vor sterge si vei vedea foarte clar ca tendinta este cea dorita de tine.

Cand sa te cantaresti

Trebuie sa te cantaresti de fiecare data in acelasi moment al zilei, fara haine, fara sa fi baut sau mancat recent si dupa ce ai folosit toaleta. Pentru ca acest lucru nu e intotdeauna fezabil, incearca macar ca circumstantele sa fie similare. Evita cantaritul cand nu te-ai hidratat corect, de exemplu dupa un lung drum in caldura sau imediat dupa ce ai exersat la sala. Asta pentru ca ti se va da impresia gresita ca ai slabit mult cand, de fapt, ai pierdut doar apa si saruri minerale.

Asadar, fara sa devina o obsesie, incearca sa te cantaresti constant si sa tii o evidenta regulata a evolutiei statusului tau ponderal.

Cantarul ca atare este mai putin important, cat timp il folosesti de fiecare data pe acelasi. Astazi sunt accesibile si cantare cu bioimpedanta, care iti pot oferi informatii detaliate, inclusiv despre compozitia corporala.

Dr. Corina Zugravu

Medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate