Top alternative naturale pentru zahar

Timp estimat de citire1 minut, 46 secunde

Este foarte cunoscut impactul negativ asupra sanatatii al unui consum prea mare de zahar, astfel incat in incercarea de a modera aportul de zahar, oamenii cauta alternative. Printre aceste alternative se numara si indulcitorii naturali, precum siropul de agave, zaharul de cocos, zaharul de curmale, mierea sau siropul de artar.

Siropul de agave

Siropul de agave este produs din sucul miezului de agave, o planta originara din Mexic. Departe de a fi un aliment integral, siropul de agave este rezultatul unei extractii, filtrari, incalziri si hidrolizari ale sucului de agave. Contine urme de fier, calciu, potasiu si magneziu. Continutul de fructoza din siropul de agave este mult mai mare decat cel al siropului de porumb, ceea ce este ingrijorator deoarece un aport ridicat de fructoza este asociat cu cresterea in greutate, nivel crescut al trigliceridelor, boli cardiovasculare si rezistenta la insulina. Siropul de porumb cu un continut ridicat de fructoza contine 55% fructoza, in timp ce siropul de agave contine aproximativ 85%. In ciuda acestui fapt, are un indice glicemic scazut datorita continutului scazut de glucoza.

Zaharul de cocos

Zaharul din nuca de cocos este obtinut din seva florilor cocotierului. Furnizeaza acelasi numar de calorii si aproape aceeasi cantitate de fructoza ca zaharul, insa are un indice glicemic mai mic. Asta inseamna ca nivelurile de zahar din sange pot ramane mai stabile atunci cand se consuma produse indulcite cu zahar de cocos comparativ cu cele indulcite cu zahar. Contine cantitati mici de substante nutritive, precum magneziu, potasiu, zinc, fier, vitamine B si aminoacizi.

Zaharul de curmale

Zaharul de curmale nu este un extras. Curmalele sunt uscate si apoi macinate, rezultand o pulbere fina, pastrand substantele nutritive ale curmalelor intregi, inclusiv potasiul, calciul si antioxidantii. Cantitatea de fibre dintr-o lingurita de zahar de curmale este totusi neglijabila. Principalul dezavantaj al acestui indulcitor este ca nu se topeste, deci utilizarile sale sunt oarecum limitate.

Unii indulcitori aduc vitamine, minerale sau antioxidanti, dar cantitatile sunt mici in comparatie cu continutul de zaharuri. Indiferent de indulcitorul pe care il alegeti, nu abuzati de el. Desi unii reprezinta variante mai bune decat zaharul rafinat, raman in continuare surse concentrate de zaharuri.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate