Top 5 alimente care curata arterele si ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Timp estimat de citire1 minut, 7 secunde

Ateroscleroza este una dintre cele mai raspandite afectiuni cronice, fiind o cauza importanta de mortalitate si morbiditate in lume. Caracterizata de rigidizarea, ingustarea sau chiar blocarea arterelor, maladia ingreuneaza buna desfasurare a circulatiei sangvine si, asociindu-se cu hipertensiunea, determina multiple complicatii cardiovasculare.

Pentru a tine sub control evolutia aterosclerozei – da, aceasta este o boala degenerativa progresiva, al carei ritm poate fi accelerat sau incetinit, in functie de stilul de viata – , trebuie sa ne facem un scop din evitarea factorilor de risc. In aproximativ 90% din cazuri, urmatorii noua au un rol decisiv: fumatul; nivelul ridicat de colesterol in sange; hipetensiunea arteriala; obezitatea; diabetul; stresul; lipsa consumului de legume si fructe; sedentarismul; abuzul de alcool. Pe langa aceasta, e esential sa ne facem o prioritate din a adauga cat mai des in meniu alimente cu efecte benefice asupra sanatatii cardiovasculare. Cele de mai jos contribuie la optimizarea valorilor tensiunii arteriale si la imbunatatirea circulatiei sangelui in corp.

Coriandrul

Cu un gust intens, usor picant, dar si dulceag in acelasi timp, semintele de coriandru reprezinta unul dintre condimentele-vedeta in bucatariile din lumea intreaga. Insa dincolo de virtutile sale in sfera culinara, coriandrul trebuie apreciat pentru proprietatile sale curative si hipotensoare. Potrivit specialistilor, efectele benefice ale mirodeniei se datoreaza interactiunii dintre compusii acesteia cu ionii de calciu si neurotransmitatorul numit acetilcolina, care contribuie la relaxarea vaselor de sange.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu