Telemuncă: 5 exerciții de stretching de făcut la biroul de acasă

Timp estimat de citire1 minut, 48 secunde

Pandemia de coronavirus ne-a luat pe toți pe nepregătite, forțându-ne să ne adaptăm rapid la o nouă ordine a lucrurilor. În eforturile generale de limitare a răspândirii Covid-19, pentru mulți dintre noi, jobul s-a mutat acasă. Ne îndeplinim atribuțiile zilnice prin ceea ce numim telemuncă. De cele mai multe ori, aceasta ne țintuiește cu orele în fața unui computer, spre nefericirea spatelui nostru…

Fiind vorba de o poziție șezândă prelungită și fără un scaun ergonomic – nu toată lumea are acasă așa ceva – , munca în fața unui computer se poate transforma într-o reală provocare pentru coloana vertebrală, dar și pentru întregul ansamblu de mușchi care-o susțin. Pentru a evita durerile de spate și alte efecte nedorite ale stilului de viață sedentar, te invităm să faci următoarele 5 exerciții de întindere de mai multe ori pe zi, de îndată ce ai câteva minute libere.

 

Pentru eliberarea tensiunii: alungiri

Prin extinderea spatelui și a umerilor, în asociere cu respirația, acest exercițiu, pe care e bine să-l faci din picioare (încă o ocazie de a te ridica și de a te deplasa), ajută la îndepărtarea tensiunilor fizice și mentale, devenite omniprezente în viața noastră în această perioadă.

Cum se face acest exercițiu

  • Stai drept, cu picioarele ușor depărtate și brațele pe lângă corp. Inspirând profund, ridică brațele deasupra capului, întinzându-te cât poți de tare în sus.
  • Imaginează-ți că ai un fir deasupra craniului care te conectează la tavan: expiră și inspiră profund și cu fiecare respirație încearcă să crești puțin.
  • Menține poziția preț de zece secunde.
  • Poți închide ochii pentru a te putea concentra mai bine pe toate senzațiile simțite pe parcursul exercițiului.
  • Dacă vrei, poți încerca să curbezi ușor spatele, tragând brațele ridicate înapoi, având grijă să menții tălpile bine lipite de sol, pentru a nu te dezechilibra.
  • Revino în poziția inițială și repetă, de cel puțin cinci ori.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate