Slabeste cu 7 super alimente pline de vitamine!

Timp estimat de citire3 minute, 48 secunde

O dieta fada, saraca in nutrienti, te va lasa lipsit de vlaga, fara energie si doar cu cateva kilograme in minus. In schimb, un meniu bogat in aceste sapte super alimente te va ajuta sa slabesti, sa te simti minunat in pielea ta si sa-ti suplimentezi dieta cu o multime de vitamine si minerale. Incearca-le si tu!

Beneficiile pentru slabire ale acestor alimente gustoase si sanatoase au fost publicate in cartea The Drop 10 Diet, in care autoarea, Lucy Danzinger, pune pe primul loc nu atat eliminarea unor alimente, cat adaugarea celor bune pentru organismul tau. Bazata pe studii stiintifice pe care le vom mentiona mai jos, aceasta teorie este promitatoare si pare sa te ajute sa slabesti sanatos si pe termen lung!

Sa descoperim cele 7 super alimente pentru slabit si care sunt motivele pentru care sa le adaugi in dieta ta:

 

1. Somon salbatic

Acizii grasi Omega 3 pe care ii contine somonul salbatic te ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Intr-un studiu ce a analizat 35.000 de femei, publicat in revista Public Health Nutrition, acei participanti care au mancat peste gras, precum somonul, de doua pana la patru ori pe saptamana aveau cei mai mici indecsi metabolici bazali, o masuratoare comuna pentru grasimea corporala.

 

2. Merele – aliat de nadejde in dieta de slabire

Merele nu sunt doar gustoase si ieftine, insa contin si o cantitate impresionanta de fibre – aproximativ 4-5 grame/mar. Fibrele iti mentin senzatia de satietate si te ajuta sa elimini grasimile pe care le ingerezi din alte alimente.

Intr-un studiu realizat de Universitatea Penn, persoanele care mancau un mar cu 15 minute inainte de a lua pranzul compus din tortellini cu branza (paste pline de calorii!), ingerau cu 187 de calorii mai putin fata de cei care n-au luat nicio gustare inainte. Aici s-ar aplica, putin modificata, zicala romaneasca: un mar pe zi tine kilogramele la distanta.

 

3. Cum te ajuta quinoa in dieta de slabire

Quinoa este o proteina completa ce contine toti aminoacizii esentiali de care organismul uman are nevoie pentru a dezvolta musculatura si a arde mai multe grasimi. Persoanele care au urmat o dieta hipocalorica timp de 4 luni si au mancat 115 grame de proteine pe zi au pierdut cu 22% mai multa grasime decat cei care au ingerat doar 70 de g de proteine/zi, au mentionat autorii unui articol din publicatia Jurnalul Nutritiei.

 

4. Lintea – proteine valoroase si putine calorii

E greu de crezut ca un aliment atat de satios precum lintea te poate ajuta sa slabesti, insa acesta e unul dintre secretele lui! Lintea este bogata in carbohidrati lenti care sustin topirea grasimii si micsorarea celulelor de grasime. Un studiu realizat de Universitatea din Colorado arata ca participantii la studiu care au consumat o masa cu 5 g de amidon (cantitate continuta in 3/4 cana de linte) au ars cu 23% mai multa grasime in urmatoarele 24 de ore decat cei care n-au consumat acest carbohidrat.

 

5. Ouale te ajuta sa slabesti sanatos

Dupa cum ati remarcat deja, in topul celor mai bune alimente care te ajuta sa slabesti exista destul de multe alimente comune, ale caror beneficii poate nu va erau suficient de cunoscute. Ouale se numara printre ele, intrucat contin colina, un ingredient cu rol esential in slabire: acesta blocheaza absorbtia de grasime. Dupa 8 saptamani, persoanele la dieta care au mancat la micul dejun doua oua, paine prajita si gem au slabit cu 65% mai mult fata de cei care au mancat acelasi mic dejun bogat in calorii, insa fara oua, arata un studiu publicat in Jurnalul International de Obezitate.

 

6. Iaurt – sursa de calciu in dieta de slabire

Iaurtul degresat sau obisnuit contine cel putin 20% din necesarul tau zilnic de calciu, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care ar trebui sa-l incluzi in alimentatie. Calciul incetineste productia de cortizol, un hormon responsabil de acumularea grasimii pe abdomen. Persoanele care urmau o dieta hipocalorica ce includea iaurt au slabit cu 81% mai mult decat cele care tineau o dieta asemanatoare, insa fara iaurt, conform unui studiu realizat de Universitatea din Tennessee.

 

7. Fructele kiwi – sursa de vitamina C in cura de slabire

Un fruct kiwi de dimensiuni mari contine 84 de miligrame de vitamina C, chiar mai mult decat necesarul tau zilnic. Vitamina C contribuie la formarea carnitinei, ce transporta grasimea in celule, unde este transformata in energie in timpul antrenamentului. Oamenii cu un nivel scazut de vitamina C in sange ard cu 10% mai putine grasimi in timp ce merg pe jos fata de cei cu un nivel normal de vitamina C, arata un studiu de la Universitatea de Stat Arizona.

 

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu