Remedii naturale dupa mesele copioase

Timp estimat de citire2 minute, 9 secunde

Dupa mesele copioase fiecare dintre noi avem nevoie de o detoxifiere a organismului. Remediile naturale pot face minuni asa ca e bine sa dam uitare clasicelor medicamente. In vederea mentinerii unei stari generale de sanatate a organismului, plantele medicinale au un rol important in acest sens.

Musetelul, aliatul stomacului sanatos

Atunci cand stomacul ne supara, este recomandat musetelul. Acesta ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal, calmeaza greata, iritatiile si poate alunga si insomnia. Musetelul poate fi folosit atat sub forma de ceai, infuzie, unguente sau tincturi.

Rozmarinul

Rozmarinul poate fi benefic in vederea tratarii gastritelor sau a infectiilor gastrointestinale. Fie ca il folosim ca infuzie, tinctura, ceai sau ulei esential, rozmarinul stimuleaza apetitul, favorizeaza secretia bilei si elimina gazele. Uleiul volatil stimuleaza activitatea psihica si imbunatateste oxigenarea creierului. Rozmarinul are proprietati antibacteriene impotriva Helicobacter pylori si a infectiilor cu stafilococi. Ceaiul de rozmarin fortifica organismul slabit, revitalizeaza tonusul persoanelor astenice sau al celor care se afla in covalescenta.

Pe langa musetel si rozmarin, care sunt aliatii perfecti atunci cand ne confruntam cu afectiuni ale stomacului, legumele si fructele pot ajuta ficatul si bila sa ofere randament dupa mesele copioase.

Urzicile sunt bogate in vitamina A, B si C, potasiu, calciu, fier si substante nutritive si au proprietati diuretice. Extractele de urzica favorizeaza transferul acidului uric din tesuturi in circulatia sangvina. Studiile arata ca extractele din frunze de urzici au proprietati antialergice. Urzica stimuleaza sistemul limfatic, crescand astfel imunitatea organismului.

Castravetii sunt ideali pentru detoxifiere. Acestia contin cantitati mari de apa si sulf. Gratie continutului ridicat de apa, castravetii contribuie la detoxifierea organismului si la eliminarea rapida a toxinelor acumulate. Apa de castraveti stimuleaza arderea grasimilor si combate retentia apei in organism, atat printr-o hidratare eficienta a tesuturilor, cat si datorita potasiului, un electrolit care imbunateste circulatia limfatica si combate retinerea sodiului in organism.

Ridichile sunt importante in dietele de detoxifiere. Bogate in potasiu, vitamina B6 si C, ridichile au un continut mare de apa si fibre alimentare. Ridichile au un efect detoxifiant puternic, benefic stomacului si ficatului. Fibrele alimentare, regasite in cantitati importante in ridichi, ajuta la reglarea tranzitului intestinal, prevenirea constipatiei si imbunatatirea functionarii sistemului digestiv si excretor.

Grapefruitul, prin gustul sau acrisor, are proprietatea de a taia greata. Mai mult, accelereaza metabolismul, ajutandu-te astfel sa slabesti. Unul dintre cele mai importante beneficii este ca ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar. Este un fruct bogat in vitamina C. Studiile arata ca, daca mananci jumatate de grapefruit pe zi, vei obtine 68% din totalul de vitamina C de care corpul tau are nevoie, 28% din totalul de vitamina A, 2% din totalul de calciu si 2% din magneziu.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu