Obiceiuri alimentare sanatoase

Timp estimat de citire3 minute, 48 secunde

Ma numesc Radulescu Ionut, am 16 ani si jumatate si 1,80 metri inaltime. De cand ma stiu am fost mai solid, insa in urma cu cateva luni am realizat ca situatia trebuie schimbata deoarece la sfarsitul clasei a IX-a in iunie 2004 la inaltimea de 1,78 – 1,79 aveam 81 de kilograme.
Niciodata nu am reusit sa slabesc, a trebuit multa vointa si rabdare, aveam un program alimentar dereglat, obisnuiam sa mananc aproape in fiecare zi cartofi prajiti cu carne prajita si omleta, hamburgeri, dulciuri, produse de patiserie. De asemenea nu prea faceam sport.Execese alimentare   
Am invatat ca psihicul controleaza fizicul, sa nu mai fac excese in alimentatie, sa mananc sanatos; mi-am modificat in mare parte regimul alimentar, m-am motivat si incurajat in acelasi timp si am sperat ca voi reusi. Am inceput sa urasc grasimea de pe mine, ma uitam in oglinda si imi venea greata si dezgust cand vedeam corpul meu, burta mea, ma consideram prea gras si nu ma suportam. Am inceput prin a renunta la sucurile carbogazoase, dulciuri, pateuri, grasimi, prajeli, am redus painea (mancam maxim 6 felii de paine pe zi) de asemenea am marit cantitatea de lichide ajungand astfel la 2 litri de apa zilnic, nu a fost prea greu si 3 litri pentru ca am realizat ca apa metabolizeaza grasimile si este sanatate pentru organism. Regimul l-am conceput la sfarsitul lunii iunie 2004 si a durat toata vacanta de vara (cam 2 luni si jumatate), nu e tocmai un regim, ci un obicei alimentar sanatos, fara substante nocive.

Obiceiuri sanatoase
Pe perioada verii alergam aproape in fiecare zi si uneori cand mai mancam o bucata de pizza, friptura sau ceva asemanator, alergam de doua ori pe zi, incepand cu alergari usoare de la 10-15 minute, ajungand pana la o ora. De asemenea faceam flotari, genoflexiuni si abdomene, chiar au dat rezultat si acum le practic pentru a-mi tonifica musculatura abdome­nului si a scapa de pielea in exces. Mergeam cu bicicleta, ma plimbam prin parc, jucam diverse sporturi. Trebuie sa mentionez ca regimul consta deci si in activitati fizice, nu se reduce doar la alimentatie pentru ca alimentatia nu ajuta la o pierdere mare de kilograme pe o perioada ca asta, fara efort fizic. Astfel am dat jos in jur de 10 kilograme pe care nici acum nu le-am mai pus. Regimul este cam lung si necesita rabdare, dar mi-am intarit vointa de a merge pana la capat; are avantajul ca pe parcursul lui se stabileste principii sanatoase de alimentatie, facandu-ti un obicei de a manca sanatos.

Regimul meu
In legatura cu alimentatia, consumam si consum multe legume si fructe (in special mere, prune, caise, pepene, uneori cirese, vosine). Fructele si legumele sunt foarte importante in alimentatia zilnica a omului. De asemenea consumam carne in supa sau ciorba (fara fidea sau paste fainoase), carne de pui sau vita la gratar sau fiarta (de exclus cea de porc), foarte rar prajita in ulei, orez fiert sau pilaf, piure sau cartofi fierti pe care ii combinam cu branza, salate de spanac, varza, salata verde, telina, pentru ca sunt bogate in fier, carne de peste oricum dar nu prajita, oua fierte tari (nu mai mult de trei pe saptamana), uneori crenvursti fierti, cu mustar, mazare si fasole verde cand inlocuiam carnea, ciorbe cu bors, supe, lapte dulce, iaurt, branza de vaci.
Dimineata (7.30 – 8.00): cam trei felii de paine cu branza si sunca presata, un ou fiert si salata de orice leguma, in special salata verde cu rosii, castravete, un mar sau doua caise. Dupa ce mancam, alergam si ma simteam plin de energie. Gustarile constau totdeauna din fructe proaspete.
Pranz: ciorba (cu bors), piure sau pilaf cu un carne de pui, salata de legume cu putin ulei de masline, doua -trei felii de paine.
Seara (nu depaseam ora 18.00): iaurt cu cereale sau lapte dulce, compot, sunca presata sau doua felii de branza, un fruct. Daca mi se facea foame, la inceput aveam anumite disconforturi, mancam niste prune sau cirese, visine.

Retineti
Dimineata mancam in general ceva mai mult pentru ca trebuia sa alerg, sa fac exercitii, deci consumam mai multe proteine dar si carbohidrati. Am reusit astfel, si in prezent colegii mei sunt uimiti cand observa ce mananc. Am o metoda care merge perfect: “Cand vreau sa mananc ceva dulce, ma gandesc cum o sa arat dupa aceea! Si cand ma gandesc cum eram inainte, mai bine lasa!” Conteaza mult sa mananci sanatos, sa nu fumezi, sa nu bei pentru ca ai mai multa pofta de viata si esti mai vesel. Credeti-ma, eu respect aceste lucruri si ma simt bine cu mine.

Martie 2005

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Un comentariu

Lasă un răspuns

  1. Alexandra spune:

    Bravo mai!Toate felicitarile pentru tine si pentru ambitia ta!