Mituri si adevaruri despre monodiete

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Odata cu incalzirea vremii si instalarea sezonului hainelor lejere, preocuparile pentru silueta devin tot mai prezente. Si cum rabdarea nu e o caracteristica tocmai definitorie a zilelor noastre, e de asteptat ca tentatia incercarii curelor de slabire drastice, precum monodietele, sa-ti dea tarcoale cu insistenta. Tocmai de aceea, anumite lamuriri in ceea ce le priveste se impun cu prisosinta.

In cautarea unei metode rapide de scadere in greutate, e practic imposibil sa nu dai peste o monodieta. Sunt printre primele optiuni aparute la o simpla cautare pe internet, atunci cand criteriul determinant este obtinerea rezultatelor intr-un timp cat mai scurt cu putinta. Vorbim de acele regimuri bazate pe consumul unui singur aliment, despre care s-au scris atat de multe, incat nu-i de mirare ca au aparut o serie intreaga de mituri pe tema lor. Le trecem in revista pe cel mai des intalnite.

Mit 1: Monodietele functioneaza cu toate alimentele

PARTIAL FALS. Desi, teoretic, o monodieta poate fi tinuta cu orice tip de aliment, alegerile trebuie facute cu prudenta. E drept, David Allegretti, un scriitor american, a reusit sa dea jos 3 kilograme dupa ce a mancat timp de o saptamana doar Nutella. Asta insa nu inseamna ca i-a fost prea bine ulterior sau ca exemplul lui incurajeaza alegerea unui produs atat de bogat in ulei de palmier si zahar. In fapt, aventura l-a predispus la depresie. Daca tot te decizi sa urmezi o monodieta, cel mai bine ar fi sa selectionezi un fruct sau leguma de sezon, de preferinta de provenienta organica. Nu are niciun sens sa inghiti pesticide in aceasta perioada!

Printre cele mai cunoscute si apreciate monodiete sunt cele pe baza de fructe: mere, struguri, grepfrut, ananas, pere, capsune, cirese etc.

Mit 2: Monodietele sunt un pericol pentru sanatate

PARTIAL ADEVARAT. Ca orice schimbare drastica in modul de alimentatie, monodietele pot cauza o serie de dezechilibre in organism, cu consecinte mai putin placute asupra sanatatii. Cu toate acestea, nu exista contraindicatii reale pentru urmarea unei monodiete decat in cazul persoanelor cu diabet sau alte afectiuni acute sau cronice, pentru care consultarea medicului curant este imperativa inainte de inceperea oricarui tip de dieta. Pentru a evita eventualele deficiente nutritionale, e important ca durata maxima a monodietei sa nu depaseasca 3 zile. Uneori, poate fi continuata pana la o saptamana, cu conditia includerii, din ziua a patra, a unei mese variate si echilibrate pe zi.

Mare atentie la frecventa cu care apelezi la o monodieta. Pentru a evita carentele nutritionale, e recomandat ca acest tip de regim alimentar sa nu fie tinut mai des de patru ori pe an.

Mit 3: Monodietele sunt recomandate pentru detoxifiere

ADEVARAT. Aceste regimuri (mono)alimentare asigura o detoxifiere excelenta, oferind organismului un bun prilej pentru a organiza o curatare generala. Evident, acest lucru este valabil pentru dietele bazate pe alimente sanatoase, pline de vitamine, minerale si alte substante antioxidante. Pentru a intensifica procesul de detoxifiere, e indicata asocierea lor cu efectul benefic al infuziilor din plante cu proprietati tonice si depurative. In felul acesta, o monodieta te va ajuta sa elimini maximum de toxine in trei zile.

Mit 4: Monodietele te fac sa slabesti

FALS. Ei, acu-i acu. Iata un aspect care s-ar putea sa-ti spulbere sperantele. In general, monodietele promit o pierdere in greutate de 3 pana la 4 kilograme, fara a preciza insa ca aceasta scadere e facuta, in mare parte, in contul eliminarii excesului de apa din tesuturi, dar si a balastului nociv din sistemul digestiv si nicidecum pe seama diminuarii stratului adipos, asa cum ti-ai dori.

Natalia Talmacec

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu