Glucidele, pentru un mai bun echilibru alimentar

Timp estimat de citire1 minut, 41 secunde

Glucidele sau zaharurile sunt esentiale bunei functionari a organismului. Exista mai multe categorii de glucide insa doar unele vor fi „privilegiate” intr-o dieta.

 Contrar cu ceea ce se stie, glucidele nu ne fac neaparat sa ne ingrasam. Ele sunt sursa noastra principala de energie: ele ar trebui sa reprezinte mai mult de 50% din ratia calorica cotidiana, cam 250 g pentru 2000 Kcal pe zi. Dar, evident, nu trebuie sa consumam prea multe glucide, deoarece organismul reactioneaza stocandu-le sub forma de grasime.
Se disting doua categorii de glucide: zaharurile lente si zaharurile rapide. Exista adesea tendinta de a spune ca un aliment cu gust dulce este un zahar rapid (adica antreneaza o hiperglicemie instantanee) si ca alimentele glucidice nezaharate sunt cele care trec lent in sange.

Aceasta viziune este simplista. De fapt, aceste doua categorii se disting in mod real prin ceea ce numim indice glicemic sau „IG”. Acest indice variaza in functie de modul de preparare a alimentelor (fierbere, hidratare etc.)
Trebuie privilegiate alimentele cu IG mici sau medii, deoarece ele provoaca o crestere moderata a nivelului de zahar din sange. Rezultatul: aceste alimente dau o satietate durabila. De aceea sunt recomandate in regimurile de slabire.  Alimentele cu IG ridicat antreneaza o hiperglicemie rapida care scade la fel de brusc deoarece, ca rapuns, organismul secreta insulina in exces. Rezultatul este ca glucidele cu absorbtie rapida cresc senzatia de foame si… numarul kilogramelor.

Alimentele glucidice
– de consumat cu moderatie: painea integrala, orezul alb, cartofii prajiti, mierea, dulciurile etc.
– de preferat: laptele, merele, portocalele, strugurii, pastele, ciocolata neagra etc.
Trebuie sa ne amintim si de faptul ca alimentele zaharate trebuie consumate dupa mese si nu intre mese.         
In concluzie, daca alimentele glucidice sunt aliatele noastre, unele dintre ele sunt de privilegiat in timpul meselor pentru a evita toata deriva catre produsele prea zaharate, care nu aduc decat… cateva kilograme in plus. 

    Irina Iordan      

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate