Ghid de slabit pana de Sarbatori

Timp estimat de citire3 minute, 21 secunde

Anul 2016 a zburat pe nesimtite si dorinta ta de a slabi a devenit si mai puternica acum, pe ultima suta de metri. Pentru ca stim ca iti doresti sa intampini noul an cu o stare de spirit exceptionala si cu cateva kilograme in minus, ti-am pregatit un ghid practic.

Intr-o luna si jumatate, este posibil sa iti atingi obiectivul, daca iti planifici un meniu saptamanal sanatos, te apuci serios (si zilnic!) de un sport si investesti un pic in intretinerea corporala. Nu spunem ca ar trebui sa faci un imprumut la banca pentru a slabi, ci doar sa petreci mai mult timp ingrijindu-te.

Alcatuieste-ti un meniu echilibrat

Cel mai sanatos ar fi sa mergi la un nutritionist care sa-ti alcatuiasca un meniu personalizat, in functie de nevoile tale si de stilul tau de viata. Dar daca acest lucru nu este posibil, gasesti in revista noastra si online, pe slabsaugras.ro, sute de retete sanatoase pe care le poti integra in dieta ta. Este important sa nu te infometezi si sa ai zilnic trei mese principale si doua gustari. Aplica aceste reguli:

  • Controleaza portiile: o portie de mancare nu trebuie sa depaseasca 250 g sau dimensiunea palmei tale, asa ca evita portiile supradimensionate din restaurante. Daca iti pregatesti pranzul de acasa, nu iti umple o tolba intreaga cu mancare, ci rezuma-te la o salata mare si cateva fructe.
  • Nu manca putin din tot: recent, cercetatorii au demonstrat ca nu este bine sa mananci putin din tot, ci sa te abtii pentru a evita orice tentativa de a renunta la dieta.
  • O masa la care sa trisezi: daca esti o persoana extrem de pofticioasa si vrei sa eviti frustrarile, planifica-ti o masa la care sa trisezi, dar nu depasi 300 de calorii.
  • Consuma proteine: dietele sarace in carbohidrati si bogate in proteine te pot ajuta sa slabesti, daca nu faci excese. Include in meniul tau saptamanal carne slaba de pasare, peste, vita, branza degresata de vaci, lactate cu 0% grasimi, plus cat mai multe legume cu putine calorii.
  • Condimenteaza-ti mancarea: condimentele sunt un truc pe care putini il stiu. Pe langa faptul ca te ajuta sa consumi foarte putin zahar si sare, unele chiar sustin arderea grasimilor – e demonstrat stiintific! Un studiu american arata ca rozmarinul, oregano, piperul si scortisoara scad nivelul de colesterol. Mai mult, scortisoara stimuleaza digestia si da mancarii un gust savuros, asa ca adaug-o in diferite preparate dulci sau sarate, inclusiv intr-o gustare rapida si cu putine calorii, cum ar fi un iaurt degresat sau cateva felii de grepfrut roz.

Sportul este obligatoriu!

Daca vrei sa slabesti, trebuie sa faci sport. Nu exista scurtaturi – cel putin, nu daca vrei sa slabesti sanatos si sa nu te mai ingrasi niciodata. Macar pana iti atingi obiectivul, este important sa te apuci de sport. Antrenamentul cardio iti pune sangele in miscare, te scapa de grasimile in exces si te binedispune. Orice activitate fizica are efecte imediate asupra tonusului mental − pentru ca te face sa te simti foarte bine, datorita hormonilor pe care ii secreta organismul tau −, dar si asupra musculaturii.

Stiai ca, inainte de a pasi pe covorul rosu, unele vedete isi lucreaza musculatura intens timp de 2-3 ore, pentru a arata excelent si a parea in forma maxima?

Antrenamentele cardio sunt foarte bune pentru slabit, fiindca iti cresc ritmul cardiac si ajuta la arderea grasimilor, insa studii recente arata ca, pe termen lung, obtii rezultatele cele mai bune daca faci o combinatie de cardio cu exercitii de forta. Te poti inscrie la o sala de fitness sau te poti antrena acasa – exista nenumarate cursuri cardio online, unele dintre ele chiar si live. Cu siguranta vei gasi ceva pe gustul tau!

Daca nu doresti sa mergi la sala sau te plictisesti foarte repede, incearca diferite activitati cardio: dansuri, patinaj, plimbari cu rolele sau sporturi de echipa, care te solicita intens, dar te si distreaza, precum badminton la dublu, tenis, baschet sau volei.

Pentru rezultate rapide, include 30 de minute de miscare in ritm alert (nu o plimbare sub clar de luna!) in programul tau zilnic.

Roxana Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F