Rezista ispitelor de sezon! 8 sfaturi practice

Timp estimat de citire3 minute, 30 secunde

Sarbatorile se apropie cu clinchet de zurgalai, iar belsugul de bunatati din bucatarie ne imbie sa uitam de orice dieta de slabire sau, cel putin, de mentinere. In cele mai multe cazuri, sarbatorile de iarna ne dau un sentiment de confort care ne face sa dam uitarii grijile cu privire la silueta, insa putem evita intr-un mod lejer si placut regretele de dupa Anul Nou.

In primul rand, este esential sa nu-ti refuzi toate placerile, dar nici sa nu faci exces de alimente prea grase, sarate sau dulciuri. Ideal este sa gasesti un echilibru intre pofta ta de a gusta mancarurile delicioase traditionale de sezon si dorinta ta de a-ti mentine greutatea. Un exemplu de stil de viata sanatos si echilibrat ar consta intr-o plimbare scurta in aer liber, dupa ce ai savurat pe deplin o felie de cozonac. Iata cateva trucuri care te vor ajuta sa rezisti cu brio ispitelor culinare de sezon si ce iti vor permite, in acelasi timp, sa te bucuri din plin de frumusetea sarbatorilor de iarna:

1. Bea doi litri de apa pe zi
Pentru ca in sezonul rece nu simtim setea la fel de pregnant ca vara, de multe ori uitam de cele opt pahare de apa obligatorii pentru un organism sanatos. Bea la fiecare o ora si jumatate un pahar cu apa plata, careia ii poti adauga, pentru un gust mai bun, cate o felie de portocala sau lamaie.

2. Plimba-te in fiecare zi
Agitatia de dinaintea sarbatorilor de iarna, goana dupa cadouri si chiar orele petrecute in bucatarie pregatind dulciuri si alte bunatati pentru intampinarea oaspetilor ne topesc ca prin minune orice chef de a merge la sala de fitness. De acord, in perioada sarbatorilor nu mai mergem chiar de trei ori pe saptamana la sala, dar compensam cu o plimbare in pas rapid in aer liber, in fiecare zi! si, pentru un plus de distractie, ii poti mobiliza si pe cei dragi!

3. Micsoreaza portiile de mancare
O farfurie pe care ai pus doua sarmale cu smantana, un carnat de casa, putina toba si ceva mamaliguta, totul asezonat cu o portie “sanatoasa” de muraturi reprezinta un exemplu clasic de exces alimentar pe care ar fi bine (pentru sanatatea ta) sa il eviti cu orice pret. O portie care insumeaza un sfert sau, cel mult, jumatate din cea descrisa este absolut suficienta pentru a-ti potoli foamea si… pofta.

4. Triseaza!
Nu te asteptai sa teincurajam sa trisezi, nu-i asa? Poti trisa insa fara mustrari de constiinta la prepararea bucatelor traditionale de iarna! Spre exemplu, de ce sa nu inlocuiesti maioneza cu un sos de iaurt si mustar sau sarmalutele facute dupa reteta bunicii cu sarmale dietetice, cu carne de curcan sau muschi slab de vita? Inlocuieste ingredientele grase si nesanatoase cu alternative usoare si la fel de savuroase!

5. Pregateste-ti gustari sanatoase
Daca singurele alimente pe care le ai in casa in aceasta perioada sunt bombe calorice, este cazul sa-ti revizuiesti lista de cumparaturi! Nu uita sa incluzi diferite produse ce te vor ajuta sa-ti pregatesti gustari rapide si cu putine calorii, precum ananas, mandarine, alune crude, caju, migdale si una-doua banane.

6. Ai grija la excesul de alcool
Alcoolul este plin de calorii, asa ca ar fi bine sa-l eviti pe cat posibil sau, cel putin, sa te limitezi la un pahar de vin alb. Fugi cat te tin picioarele de lichioruri (au un continut mare de zahar) si bere (baloneaza si are multe calorii)!

7. Mananca inainte de a merge la petreceri
Majoritatea gazdelor pregatesc in aceasta perioada mancarurile traditionale si pline de calorii, iar tie iti va fi destul de greu sa te abtii de la un platou de sarmalute aburinde daca ai stomacul gol! In schimb, mananca inainte cateva fructe crude sau uscate sau putina carne de curcan rece si iti va fi mult mai usor sa ceri o portie modica.

8. Spala-te des pe dinti
Chiar daca suna putin neobisnuit, spalatul pe dinti la intervale de cateva ore este un truc foarte bun pentru a-ti pacali foamea si, mai ales, pentru a-ti domoli pofta de ceva bun. Gustul mentolat al pastei de dinti iti va taia pofta de mancare, iar daca nu ai la indemana o periuta de dinti, mesteca o pastila de guma mentolata.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

6 comentarii

Lasă un răspuns

  1. dina spune:

    numi ajuta nimic am 20 ani si am 70kg nu mai plac sotului ajutatima

  2. Gyutza spune:

    eu am slabit cu o dieta 18 kg…dimineatza la 8 jumate te trezesty si iti bei cafeaua la 10 mananci un bol de cereale cu lapte…la 12 100gr de pasta sau orez daca nu esty satul(a) mai faci o salata de rosi cu castraveti si ceapa si o papi nu multa…dupa peste cu mamaligutza sau branzica cu mamaligutza sau gratar de pui(aripi) ceva nu gras pana nu ora 6…dupa 6 nimik 1 ora de mers pe jos pe zi si fructe intre mese dar fara para sau banana …eu am reusit mai am sa slabesc aveam 103 kg si acu am 85mai am pana la 75 doamne ajuta pop la toti

  3. Buttrfly spune:

    Emma, poti sa dezvolti, te rog ?

  4. miha spune:

    asa e daca esti lenes nu faci nimic

  5. emma spune:

    eu am slabit 12 kg.numai renuntind la dulciuri si paste (mai trisez din cind in cind) ma simt excelent. Parte buna e ca de 3-4 luni imi mentin acceasi greutate si e minunat. Succes tuturor. Se poate!

  6. Ani spune:

    Greu, dar asta e, daca ai ghinion sa ai un metabolism lenes, te faci cat ala de-l tai de Craciun