Evita cresterea in greutate de Sarbatori!

Timp estimat de citire4 minute, 21 secunde

 Poate mai mult ca orice alta perioada din an, petrecerile sarbatorilor de iarna sunt asociate cu gasirea unei tinute care sa te faca sa arati perfect, atat pentru tine insuti, cat si pentru cei din jurul tau. Incearca sa nu iti setezi obiective nerealiste cu privire la mentinerea greutatii sau la masura hainelor in care ar trebui sa incapi.

Pe de alta parte, e destul de greu sa tii pasul cu toate activitatile care se adauga in aceasta perioada ritmului tau de viata, si asa destul de alert. O gramada de intalniri, mai mult sau mai putin planificate? Fuga dupa cadouri? Sigur, rezultatul lor are si efecte placute, insa poate genera si stres, care poate declansa pofta de mancare! Desi evitarea cresterii in greutate in perioada de iarna poate fi la fel de plauzibila ca si existenta lui Mos Craciun, redactia Slab sau Gras iti sugereaza cateva sfaturi pe care poti sa le integrezi in programul sarbatorilor.  

Mananca inainte de petrecere

Sarind peste micul dejun si  masa de pranz, cu scopul de a te putea infrupta in voie cu sunca, sarmale si alte bunatati, la petrecerile la care iei parte, nu este cea mai buna tactica pentru a-ti mentine greutatea. Asigura-te ca iei un mic dejun de dimensiuni rezonabile, cu o multime de proteine​​, ceea ce te va ajuta in fata senzatiei de foame pe care o veti resimti pe parcursul zilei.

Mesteca incet

Stim, abia astepti multitudinea de aperitive, sarmale, carnati, fripturi si cozonaci, simturile o iau razna in fata diversitatii alimentare! Oricat de pofta ti-ar fi, merita sa incerci sa mesteci incet, pentru a-i da timp organismului sa „inregistreze” satietatea.

Nu pune toata mancarea pe masa

Da, sarbatorile de iarna sunt asociate cu abundenta, si multe gospodine robotesc din greu pentru o masa de Craciun sau Revelion cu de toate, ca nu se stie ce musafiri pica tocmai la ora mesei! Chiar si asa, cand vine timpul sa mananci, lasa o parte din mancare pe masa din bucatarie, sau adu cate putin din fiecare. Asa, dupa ce ti-ai golit farfuria, poti lua o pauza ca sa decizi daca doresti intr-adevar sa mai mananci.

Foloseste farfurii mai mici

De-a lungul timpului, dimensiunile farfuriilor s-au extins in mod semnificativ, astfel ca daca esti invitat sa iei masa la prieteni sau chiar in propria casa, alege farfuria mai mica de salata in locul uneia mari. Farfuriile mici necesita portii mai mici, asa ca te poti simti satul cu mai putina mancare, pentru ca creierul asociaza spatiul gol de pe o farfurie cu faptul ca ai putine alimente.

Spune Nu incercarii gazdei de a-ti reumple farfuria

Desi gazda poate incuraja supraalimentarea, imbiindu-te sa mai mananci macar putin, pentru ca e foarte bun, cea mai buna decizie este refuzi politicos. “Multumesc, m-am saturat”, ar trebui sa fie suficient pentru ca gazda sa renunte.

Ia o pauza intre felurile de mancare

Cu cat mananci mai repede, cu atat ai mai putin timp sa iti dai seama ca te-ai saturat. Este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru ca creierul sa primeasca mesajul ca ai luat masa, asa ca fa o pauza ca sa stai de vorba cu prietenii inainte de felul urmator sau desert.

Nu manca cu televizorul deschis

Studii de specialitate au confirmat ca mancatul in timp ce te uiti la televizor este legat de supraalimentare, datorita faptului ca poti usor sa pierzi sirul numarului de felii de cozonac sau a sarmalelor mancate. Pe de alta parte, perioada sarbatorilor abunda in reclame la tot soiul de alimente nesanatoase si bauturi, care iti pot influenta in mod negativ dieta.

Mesteca guma

Nu este vorba despre maniere, nici despre faptul ca iti vei reduce apetitul, ci doar despre realitatea ca mestecatul unei bucati de guma poate sa iti tina gura ocupata in timp ce pregatesti meniul pentru sarbatori sau chiar cand esti inconjurat de fel de fel de antreuri la o petrecere.

Nu iti interzice complet poftele

Cine este capabil sa isi recunoasca poftele in loc sa le nege are mai mult de castigat! Satisfacerea cu moderatie a poftelor poate reduce dorinta desfraului culinar, pentru ca interzicerea unui produs alimentar in timpul sarbatorilor nu poate decat sa-l faca mai atractiv. Daca dupa cateva imbucaturi de salata boeuf inca vrei sa mai mananci, incearca sa te gandesti la o activitate care sa iti faca placere, cum ar fi momentul deschiderii cadourilor de Craciun, intalnirea cu familia si prietenii, sau cat de distractiv este sa va jucati in zapada. Studiile in domeniu au demonstrat ca, visand cu ochii deschisi la activitati placute, poti reduce intensitatea poftelor alimentare.

Nu te imprieteni prea tare cu Bachus

Alcoolul in sine adauga calorii inutile in dieta, iar consecintele incursiunii bahice sunt, printre altele, pierderea inhibitiilor alimentare si mancatul iresponsabil.

O gura de apa nu strica

Un pahar de apa baut inainte de masa a fost asociat cu pierderea in greutate, asa ca lasa furculita jos si bea putina apa si in timpul mesei, pentru a da timp creierului sa inregistreze saturatia. Alege apa in favoarea sucurilor carbogazoase sau a celor care contin cantitati importante de zahar.

In plus, dormi suficient, stabileste-ti obiective realiste, gandeste pozitiv si nu uita sa faceti miscare!

Sarbatori cu bine!

Laura Lita

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate