Doua cesti de cafea pe zi tin la distanta bolile cronice

Timp estimat de citire2 minute, 41 secunde

Chiar daca a fost pusa la zid de mai multe ori, oamenii de stiinta vin sa ne asigure ca, atunci cand e consumata cu moderatie, cafeaua nu doar ca nu pune in pericol sanatatea, ci, dimpotriva, o consolideaza. Potrivit unui nou studiu aparut in revista „Circulation”, cateva cesti de cafea pe zi contribuie la reducerea considerabila a riscului de deces prematur si de dezvoltare a unei serii intregi de afectiuni, intre care diabetul zaharat si bolile cardiovasculare. Efecte pozitive s-au inregistrat inclusiv in ceea ce priveste atenuarea tendintei suicidare.

Pentru a intelege mai bine legatura dintre consumul de cafea si sanatate, o echipa de cercetatori americani, condusa de specialisti de la Universitatea Harvard, a analizat datele cuprinse in trei baze de date americane enorme, utilizate de mai multe studii aflate in derulare. Practic, ei au avut acces la datele a peste 200.000 de persoane, adulti de ambele sexe, urmariti pe o perioada de 30 de ani. Datorita chestionarelor completate de catre participanti, cercetatorii au putut sa determine consumul individual de cafea. Ulterior, acestia au corelat informatiile cu cele din fisele medicale.

2 pana la 3 cesti pe zi

Persoanele care consumau cafea cu moderatie, respectiv 2-3 cesti pe zi, prezentau o stare a sanatatii mai buna, comparativ cu restul participantilor din diferite cohorte. Mai exact, in randul lor, autorii cercetarii au constatat cea mai mica incidenta a diabetului de tip 2, a bolilor neurologice sau cardiovasculare, dar si a tentativelor de suicid. Aceasta asociere intre consumul moderat de cafea si reducerea riscului de dezvoltare a afectiunilor cronice a fost si mai evidenta in cazul persoanelor care nu fumau si nu abuzau de alcool.

Nu, nu cafeina e sursa beneficiilor

Important de mentionat este faptul ca efectul protector al cafelei a fost observat si in cazul participantilor care preferau sortimentele decofeinizate. Cu alte cuvinte, acesta nu se datoreaza cafeinei, ci mai degraba altor substante din boabele de cafea. „Compusii bioactivi prezenti in cafea scad rezistenta la insulina si riscul de inflamatie. Ei pot explica relatia dintre consumul de cafea si mortalitatea redusa”, a declarat Ding Ming, autorul principal al studiului.

Buna si pentru femei, si pentru barbati

Aceasta nu este prima data cand oamenii de stiinta analizeaza si pun in evidenta efectele cafelei asupra sanatatii. Este insa una dintre rarele ocazii de a vedea in mod clar impactul pozitiv pe un termen atat de lung al consumului regulat al acestei bauturi. Chiar in cursul acestui an au fost publicate cateva studii pe aceasta tema. Unul dintre ele a fost semnat de un grup de cercetatori de la Centrul medical din Houston al Universitatii Texas si a scos la iveala un efect benefic mai putin cunoscut al cafelei. Acestia au demonstrat ca barbatii care consuma o cantitate de cafeina echivalenta cu 2-3 cesti de cafea pe zi sunt mai putin expusi riscului de a se confrunta cu disfunctii erectile. Si vorbim de o reducere a acestei probabilitati cu aproximativ 40%! Si femeile au un motiv special de a nu evita cafeaua. Potrivit cercetatorilor de la Colegiul Imperial din Londra, consumul a trei cesti de cafea pe zi reduce cu pana la 19% riscul de aparitie a cancerului endometrial, unul dintre cele mai comune tipuri de boala oncologica a sistemului reproducator feminin.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate