Dieta hiperproteica te ajuta sa slabesti rapid

Timp estimat de citire4 minute, 9 secunde

Dieta hiperproteica este solutia ideala pentru cei care vor sa slabeasca fara sa se confrunte cu lipsa de vitalitate. Dupa cum o spune si numele, aceasta dieta privilegiaza consumul de alimente bogate in proteine (carne, peste, fructe de mare, oua, soia) si le interzice pe cele care contin zahar si grasimi. Scaderea in greutate este semnificativa, mai ales daca dieta este insotita de o minima activitate fizica si de o buna hidratare.

Descopera in continuare care este principiul care sta la baza dietei hiperproteice, care sunt avantajele ei, ce etape trebuie urmate in cadrul acestui tip de regim si doua modele de meniuri hiperproteice.

Cum actioneaza dieta hiperproteica

Dieta hiperproteica are la baza principiul conform caruia proteinele, spre deosebire de glucide si lipide, reprezinta pietrele de temelie ale organismului. Atunci cand se consuma alimente cu un continut bogat de proteine, acestea din urma nu se transforma in grasime, ci contribuie la cresterea masei musculare. In situatia in care facem exces de alimente bogate in proteine, rinichii vor trebui sa lucreze mai mult pentru a elimina acidul uric care rezulta in urma digestiei. In acest caz, se recomanda cresterea cantitatii de apa bauta pe parcursul zilei.

Pe scurt, atunci cand mancam carne, consumam mai multa energie in timpul procesului de digestie decat atunci cand mancam alimente care nu trec printr-un proces de digestie atat de solicitant incat sa consume energie, care astfel se depune sub forma de tesut adipos.

 

Ce avantaje are dieta hiperproteica

Dieta hiperproteica are o serie de avantaje demne de luat in considerare:

–  Favorizeaza pierderea unui numar mare de kilograme intr-un timp relativ scurt;
–  Persoanele care o urmeaza nu se vor simti nici infometate, nici obosite, nici frustrate, intrucat aceasta permite consumul de alimente variate;
–  Nu va fi nevoie sa se tina o socoteala stricta a caloriilor, intrucat importanta nu e cantitatea de alimente ingerate, ci tipul acestora;
–  Proteinele „taie foamea”, mai ales atunci cand sunt combinate cu legume, astfel incat senzatia de satietate se va instala relativ repede dupa o masa hiperproteica;
–  Alimentele consumate in cadrul dietei hiperproteice ajuta la reducerea celulitei, la netezirea pielii si la mentinerea in buna forma a muschilor.      

 

Etape care trebuie respectate in cadrul oricarui tip de dieta hiperproteica

Orice dieta hiperproteica contine patru faze:

  1. Faza de inceput, in care alimentele feculente (orez, paste, cartofi), cele care contin grasimi si cele care contin zahar sunt interzise, pentru ca organismul sa consume propriile rezerve de grasime. Se consuma doar carne, oua si lactate cu continut scazut de grasimi. De asemenea, in aceasta etapa, este important sa bei 1,5 l apa zilnic si sa-ti administrezi suplimente de potasiu si sodiu.
  2. Faza de slabire, in care reintroduci legumele in alimentatia ta. Si in aceasta etapa alimentele cu un continut ridicat de glucide si cele care contin grasimi sunt interzise pentru ca organismul sa consume in continuare din rezervele sale de grasime.
  3. Faza a treia este faza de tranzitie, cand anumite alimente interzise pana in aceasta etapa pot fi reintroduse. Este vorba de alimentele cu un indice glicemic mic, cum ar fi fructele.
  4. Faza a patra este faza de stabilizare, in care poti reincepe sa diversifici alimentele avand grija la cantitatile consumate.

 

Modele de meniuri hiperproteice

Iata cum ar trebui sa arate meniul intr-o zi de dieta hiperproteica:

Model 1:

Mic-dejun:

– 2 bucati de carne de curcan sau de pui

– o portie branza proaspata de capra

– un ceai verde

Gustare:

– 2 iaurturi mici (pot fi chiar si de soia)

Pranz:

– salata de rosii care sa contina si un ou fiert tare si o lingurita de sos vinegrette

– 150 g file de peste (pastrav, cod, platica, ton), stropit cu suc de lamaie

– fasole verde fiarta

Gustare:

– un pumn de nuci

Cina:

– salata de fructe de mare

– 150 g carne slaba (curcan sau pui) la gratar

– pure de broccoli

– un ceai verde

 

Model 2

Mic-dejun:

– 100 g branza proaspata cu 20% grasime

– un ceai sau o cafea fara zahar

Gustare:

– un baton proteic sau un shake proteic

– un ceai sau o cafea fara zahar

Pranz:

– o portie de carne de pui sau de curcan la gratar

– legume cu indice glicemic scazut: vinete, andive, sparanghel, praz, castraveti, fasole verde, ardei, rosii, salata, asezonate cu ulei vegetal bogat in acizi grasi; in functie de tipul legumelor, acestea pot fi preparate la abur sau consumate crude, sub forma de salata

Gustare:

– un shake proteic

Cina:

– o portie de carne de pui sau de curcan la gratar

legume cu indice glicemic scazut, asezonate cu ulei vegetal bogat in acizi grasi, preparate la abur sau consumate sub forma de salata

In incheiere, trebuie sa-ti reamintim ca orice dieta trebuie urmata pe fondul unei stari bune de sanatate. De asemenea, ideal ar fi sa-ti consulti medicul de familie atunci cand intentionezi sa incepi dieta hiperproteica.

 

Surse: aufeminin.com; cuisineaz.com

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate