Dieta cu lactate: regimul alimentar care iti protejeaza oasele si te ajuta sa slabesti!

Timp estimat de citire2 minute, 18 secunde

Lactatele se numara printre alimentele pe care le savurezi cu placere cand nu esti la dieta, sub forma de branzeturi, iaurturi, lapte si unt, dar de care te tii la distanta in perioadele in care incerci sa slabesti? Ei bine, multumita versiunilor low fat ale tuturor acestor produse, iti poti pastra obiceiurile alimentare si concepe un regim alimentar gustos, care nu doar ca favorizeaza scaderea in greutate, dar iti asigura si un aport consistent de calciu si alte substante nutritive, protejandu-ti sanatatea!

Lactatele au un continut nutritiv ridicat, fiind surse foarte importante de calciu, mineralul care asigura sanatatea sistemului osos si previne boli potential debilitante, cum este osteoporoza. Pe langa calciu, lactatele furnizeaza organismului si o cantitate generoasa de proteine, zinc si vitamine din complexul B.

Pentru a pastra lactatele in meniul tau zilnic atunci cand urmezi un regim de slabit, este important sa te orientezi catre variantele cu un continut redus de grasimi care scad considerabil aportul caloric, fara a-l afecta insa pe cel de calciu, spre exemplu. De fapt, s-ar parea ca laptele degresat, de pilda, contine o cantitate usor mai mare de calciu decat cel integral!

Ca sa te convingi ca dieta cu lactate chiar merita incercata, afla ca studiile au demonstrat ca produsele lactate ar putea fi chiar aliate pretioase ale unui regim de slabit! Mai exact, calciul favorizeaza descompunerea grasimilor, contribuind la reducerea cantitatii de tesut adipos acumulat la nivelul abdomenului si la dezvoltarea tesutului muscular, potrivit unei cercetari derulate in cadrul Institutului de Nutritie al Universitatii din Tennessee. Singura conditie? Sa optezi, per total, pentru o dieta saraca in calorii.

Dieta cu lactate poate lua forma pe care ti-o doresti, cata vreme mananci echilibrat si eviti alimentele cu un continut mare de calorii. Pentru inceput, iata o sugestie de meniu in care se regasesc lactate degresate din belsug!

  • Micul dejun: 30 g de cereale integrale neindulcite cu 125 ml de lapte degresat si100 g de afine, un pahar de 125 ml de suc natural de portocale si o cafea fara zahar cu putin lapte.
  • Pranzul: o salata din verdeturi amestecate, 100 g de carne de pui sau de curcan, pregatita la gratar si taiata in bucatele, 30 g de branza Cheddar rasa, 100 g de fasole neagra (fiarta sau de la conserva), 50 g de porumb si 1-2 linguri de dressing italian light; un pahar de ceai cu gheata.
  • Gustarea: un smoothie pregatit din 250 ml de iaurt degresat, putina vanilie, o banana feliata si cateva cuburi de gheata.
  • Cina: 125 g de peste la gratar, cu garnitura de orez brun (100 g) pregatit la abur si legume sotate – broccoli, morcovi si conopida si o salata de spanac cu ciuperci, 30 g de branza feta si dressing vinaigrette (3 parti ulei de masline, 1 parte otet), o felie de paine integrala unsa cu unt si 125 g de sorbet.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu