Dieta cu hrisca: kilograme in minus, vitalitate in plus

Timp estimat de citire3 minute, 14 secunde

Hrisca este un aliment cu multiple calitati nutritive si virtuti terapeutice demonstrate, de aceea faptul ca exista o dieta de slabit care o contine nu poate fi decat o veste imbucuratoare. Dureaza 2 saptamani si asigura o scadere in greutate evidenta, intre 5 si 15 kg, in functie de surplusul ponderal avut. In plus, favorizeaza operarea unor reglaje fine la nivelul intregului organism, cu efecte benefice sesizabile asupra sanatatii.

Descopera cum se tine dieta cu hrisca si care sunt principalele ei avantaje.

Daca hrisca n-a prea avut privilegiul de a ajunge in farfuria ta, acum ai ocazia sa descoperi acest aliment valoros, consumat destul de rar in Romania. De ce e hrisca asa grozava? Pentru ca are putine calorii, e usor digerabila, nu contine gluten si gasesti in compozitia ei aproape tot complexul de vitamine B (B1, B2, B3, B4, B5), vitamina E, proteine, minerale importante (fier, potasiu, magneziu, calciu, cupru, zinc, molibden, fosfor, bor, seleniu), precum si o concentratie semnificativa de aminoacizi esentiali ca arginina, lyzina, threonina, triptofanul, cysteina. De asemenea, studiile stiintifice au aratat ca hrisca detine proprietati antimutagene si antitumorale remarcabile. Potrivit cercetatorilor, compusii fenolici, vitaminele, oligoelementele si fibrele alimentare continute in boabele sale reduc riscul de dezvoltare a numeroase forme de cancer, intre care cel colorectal, gastric, esofagian si pulmonar.

In ce consta meniul

Avand in vedere ca vorbim de o monodieta, nu poti avea asteptari fantastice in privinta optiunilor culinare. Meniul este unul foarte simplu, dar nu si auster. Poti manca la discretie terci de hrisca si ai voie sa bei un litru de kefir din lapte de vaca sau capra – de dorit degresat. Daca nu poti fara cafea, trebuie sa stii ca dieta cu hrisca este permisiva din acest punct de vedere si admite consumul unei cesti pe zi. Nu impune insa niciun fel de restrictii in ceea ce priveste consumul de ceai verde si infuzii din ierburi, daca sunt fara zahar.

Atentie la modul de preparare a terciului

Pentru a profita de cat mai multe substante nutritive, in cadrul acestei diete este recomandata evitarea fierberii, fiind preferata o alta metoda, mai blanda, de preparare a terciului. Iata cum se procedeaza: se umple un pahar mare de hrisca, boabele se spala bine in mai multe ape (la fel ca orezul), apoi se pun intr-o cratita si se toarna peste 1,5 pahare de apa clocotita, se pune capacul si se acopera cu un prosop gros si se lasa astfel timp de mai multe ore. Cel mai bine e sa faci aceasta operatiune seara, inainte de a merge la culcare. Peste noapte, hrisca va absorbi toata apa, iar dimineata va fi gata de consum. Teoretic, portia preparata ar trebui sa-ti ajunga pentru toata ziua, totusi, nu-i capat de lume daca vei suplimenta aceasta cantitate.

Alte indicatii importante

In terciul de hrisca nu se adauga zahar, miere, sare, condimente, unt, ulei sau diverse sosuri. Daca iti pare sec, poti adauga putin kefir, desi e mai bine ca acesta sa fie consumat dupa o jumatate de ora dupa masa. De asemenea, pentru a alunga monotonia, poti imbunatati gustul terciului cu ajutorul catorva fructe de padure proaspete sau cu felii subtiri de mere.

Avantaje si dezavantaje

Cel mai mare atu al dietei cu hirsca este pierderea eficienta in greutate. Astfel, dupa numai 2 saptamani poti avea cu pana la 15 kg mai putin si o talie cu aproximativ 4 cm mai subtire, fara efectele secundare specifice curelor de slabire drastice, cum ar fi oboseala, ameteala si lipsa de energie. Un alt mare plus al acestei diete este imbunatatirea aspectului pielii si unghiilor, datorita substantelor hranitoare din hirsca. Cat despre dezavantaje, cel care pune probleme este lipsa varietatii alimentare. E destul de plictisitor sa mananci hrisca de dimineata pana seara atatea zile la rand, mai ales daca esti o persoana grumanda. Daca acest aspect nu te sperie, inseamna ca dieta cu hrisca poate deveni „asul tau din maneca” in confruntarea cu kilogramele nedorite.

Natalia Talmacec

Nota pentru articolul «Dieta cu hrisca: kilograme in minus, vitalitate in plus»:3.88/ 5 (8 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F